Audiohobby.pl
Audio => Słuchawki => Wątek zaczęty przez: hpp w 02-03-2009, 00:53
-
Witam wszystkich,
Jestem właśnie w trakcie poszukiewań najbardziej optymalnego wzmacniacza słuchawkowego do HD 600. Całość ma chodzić w projektowym studiu nagraniowym więc nie szukam żadnych upiększaczy dźwięku a jedyne na czym mi zależy to maksymalnie wierne oddanie informacjii sonicznej trafiającej z interface AD/DA (obecnie ECHO Mia midi) podłączonego do komputera, poprzez wzmacniacz aż do słuchawek.
Nawiasem mówiąc, rozglądam sie również za upgradem dla interface w celu poprawy jakości przetworników, jako że pracuje głównie wewnątrz komputera potrzebuje dobrego przetwornika DA i najlepiej żeby był on zintegrowany ze wzmacniaczem słuchawkowym, wzorcem dla takich rozwiązań są Benchmark DAC-1 czy Grace ale są poza moim zasięgiem finansowym w związku z czym szukam czegoś tańszego.
Z tego co wiem Sennheisery mają oporność 300 Ohm co przekłada sie na to że tańsze wzmacniacze zintegrowane moga sobie z nimi nie dać rady, niestety ciężko jest znaleźć takie dane w przypadku rozwiązań stricte studyjnych. Dowiedziałem sie np. że interface Apogee Duet może nie wyrobic przy tych słuchawkach.
Budżet jakim dysponuje to 1000-1500zł choć im taniej tym lepiej bo mam jeszcze inne wydatki
-
Radziłbym zrezygnować z rozwiązania DAC+wzmacniacz w jednym, bo raczej nie będzie to wzmacniacz najwyższych lotów czego przykładem jest wspomniany przez Ciebie Benchmark DAC-1 - jako wzmacniacz słuchawkowy to jest tragedia raczej. Tak więc radziłbym oddzielnie przetwornik i oddzielnie wzmacniacz. Podaj budżet!
---------------------------------------
wyprzedaż kolekcji rosyjskich słuchawek orthodynamicznych - Echo TDS-16, Echo H16 oraz Elektronika TDS-5.
-
Szwagiero: Budzet jest okreslony - 1K - 1.5K PLN
Ja przede wszystkim radzilbym uzyc innych sluchawek niz HD 600. To sa sluchawki jak by nie bylo audiofilskie i wcale nie podaja na tacy niedociagniec realizacji czy tez masteringu jak sluchawki studyjne.
Prezentacja audiofilska oczywiscie moze byc bardzo ciekawa, wciagajaca - w przypadku Sennheisera specjalnie postawiona na przyjemnosc bez uprzykrzaczy, w przypadku Grado np. na akustyke a\'la live, jednak przy realizacji lub w studio gdzie sluchawki sluza de facto do pracy z dzwiekiem nie jest pozadana.
Przydalyby sie sluchawki dajace wglad w material takie jak np. DT 880 Pro, AKG K701 lub inne mniej przestrzenne Beyery DT 770 Pro lub AKG (K271,K240 etc) lub Senki HD 25-1.
Przestrzen czasem sie przydaje przy realizacji ale moze przeszkadzac w niektorych aspektach wiec warto miec i przestrzennie grajace sluchawki i mniej - bardziej monitorowo.
Co do przetwornikow moze na poczatek po zakupie sluchawek po prostu EMU 1212m lub 1616(m) w zaleznosci od potrzeb oraz wzmacniacz sluchawkowy.
Do pracy z dzwiekiem realizacje przetwornikow na pol i profesjonalnych interfejsach audio po prostu sie nadaja.
EMU1212m ma te same (dokladnie jeden model wyzej) przetworniki co Lynx Two i takze bardzo dobre parametry - proponuje poczytac testy i porownania. Trudno kupic karte oferujaca lepszy wspolczynnik mozliwosci do ceny.
Ja sem przeszedlem na EMU bedac takze uzytkownikiem Lynxa, RME i M-Audio oraz ESI.
Zewnetrzny dobry przetwornik to koszt rzedu minimum 3K PLN. Np. Lavry DA10 lub Apogee MiniDAC ze wskazaniem na ten pierwszy.
-
Jesli juz Senki otwarte to wlasnie HD600 (wiem ze niektorzy uzywaja do realizacji bo sa dosc szczegolowe).
Niemniej jednak czesto w studiach widzialem wlasnie Bayerdynamiki DT150, DT990Pro i DT770Pro (880tek nie widzialem).
czesto pojawiaja sie Sony, raz widzialem Senki HD25.
-
Nie powiedziałbym, że HD600 są szczegółowe. Nawet Creative Aurvana Live! mają większą rozdzielczość. Do tego dochodzi niecałkiem kompletna barwa dźwięku w Sennheisera. Mają natomiast dodany swoisty "kremik" do dźwięku, który ma zwiększać przyjemność z odsłuchu i to czyni. Niemniej, pewna jednostajność fakturowo-barwowa może się przejeść grymaśnemu audiofilowi (takiemu jak ja).
Wracając do tematu - za 1000-1500 PLN z rodowodem studyjnym przychodzą mi do głowy tylko wzmacniacze Lake People, np. model G93, do którego da się podejść tylko złączami RCA. G100 ma także wejścia RCA i nie trzeba kabli desymetryzujących w razie niesymetrycznego źródła, ale budżet się lekko naciągnie.
-
>>fallow
>Przydalyby sie sluchawki dajace wglad w material takie jak np. DT 880 Pro, AKG K701 lub inne mniej przestrzenne >Beyery DT 770 Pro lub AKG (K271,K240 etc) lub Senki HD 25-1.
AKG K240 i K271 bym akurat nie polecał, bo one wgląd w materiał dają mocno "średni" - z własnego doświadczenia wiem, że do tego nadają się znacznie bardziej Beyerdynamiki DT-150.
Kopaczmopa w studiach widuje się różne słuchawki, nie oznacza to niestety, że należy się tym kierować. Np. takich DT-770 Pro to ja w ogóle nie widzę, chyba że komuś zależy, żeby mieć słuchawki zamknięte dla wokalisty albo perkusisty i żeby było tylko "słychać", ale do tego chyba można wziąć coś sporo tańszego. Za oceanem popularnymi słuchawkami w studiach tak jak Sony są również Fostexy i one dadzą rzetelny wgląd w materiał.
No ale kolega ma HD-600, tak więc trochę się nie na temat rozpisałem :)
---------------------------------------
wyprzedaż kolekcji rosyjskich słuchawek orthodynamicznych - Echo TDS-16, Echo H16 oraz Elektronika TDS-5.
-
Sluchawek w studiach przeciez uzywa sie bardzo roznych w zaleznosci od potrzeb i upodoban. Generalnie w zasadzie kazde sluchawki studyjne zapewnia lepszy wglad niz Senki HD 600. Ja w roznych studiach czasem takze bywalem i nigdy Senkow akurat nie widzialem :)
Czasem chodzi o to by podac tylko szczegoly na malej przestrzeni np. zamkniete Beyery czy HD 25-1, czasem ogol (DT 880 Pro, K701) czasem troche tego troche tego (SA5000) etc. czasem tylko do monitorowego pogladowego odsluchu a czasem jak wspomnial Szwagiero maja byc to np. sluchawki tylko dla perkusisty etc.
Jak juz tak mowi co kto widzial i co mu sie wydaje, ze sie uzywa hehe, to akurat ja najczesciej widzialem produkty AKG.
Takze ...wglad wgladowi nie rowny, zalezy w co sie chcemy wgladnac i jak :)
-
A poza tym, jak zrodlo samo na poczatku nie zrobi wgladu to i sluchawki za bardzo sie nie wgladna :))
-
Jeszcze tylko ja mam jedno pytanie - Fallow polecasz koledze ew. zakup E-MU 1212m, czy uważasz, że ta karta wyda z siebie lepszy dźwięk niż Echo? Pytam z ciekawości, bo sam nie wiem, a o Echo MiaMidi słyszałem pozytywne opinie.
---------------------------------------
wyprzedaż kolekcji rosyjskich słuchawek orthodynamicznych - Echo TDS-16, Echo H16 oraz Elektronika TDS-5.
-
I jeszcze co do AKG - AKG w wersji Monitor to zupełnie coś innego niż wersja Studio, fakt faktem są najpopularniejsze od wielu lat, ale raczej wersja Monitor tą popularność sobie "wypracowała" i tu uważam dość słusznie.
---------------------------------------
wyprzedaż kolekcji rosyjskich słuchawek orthodynamicznych - Echo TDS-16, Echo H16 oraz Elektronika TDS-5.
-
Prawde mowiac ja najczesciej i wlasciwie praktycznie tylko w Polsce widuje bayerdynamica i to najczesciej wlasnie DT150,770 i 990Pro.
Co do HD600 nie zgodze sie, wg mnie sa barziej rozdzielcze od CAL! zreszta nawet bardziej od DT990Pro co nie czyni je jednak od razu sluchawkami studyjnymi. Napisalem tylko ze jesli juz Senki otwarte to chyba wlasnie najlepiej 600tki ale ich zastosowanie jest inne niz studio.
-
Z tego co kiedys slyszalem - tak uwazam. Nie moglem jednak zrobic nigdy porownania leb w leb.
1212m przewyzsza nie liczac spodku na samej gorze Lynxa Two B.
Oczywiscie np. dojrzalosc samych sterownikow i mozliwosci porownujac EMU i Lynxa to epoka.
Soft EMU wyglada przy Lynxowym jak zabawka.
MIA Audio -> http://audio.rightmark.org/test/echo-mia.html
EMU1212m -> http://www.fixup.net/products/benchmarks/emu%201212m.htm
-
Potwierdzam słowa fallowa, mam emu-1212m i jestem zadowolony, w trybie zbalansowanym gra zacnie
-
PS. W raporcie dla MIA trzeba sobie kliknac "detailed raport" dla 16/44 i wteyd porownac z EMU.
-
No właśnie sęk w tym że tuzy masteringu tego świata takie jak min. Bob Katz zdecydowanie polecają Benchmarka do tych słuchawek. Nie chce sie wdawać w dyskusje na temat tego czy są to dobre słuchawki dla producenta muzycznego i do studia wogóle, bardziej byłbym zainteresowany propozycjami konkretnych modeli wzmacniaczy. Padła propozycja Lake People, czy ktoś może coś więcej zarekomendować? (prosiłbym raczej o nie-lampowe rozwiązania ze względu na niepożądana u mnie koloryzacje dźwięku)
-
>> hpp, 2009-03-02 20:54:41
Robiłem odsłuch i część wzmacniaczowa w Benchmarku jest po prostu słaba tutaj więcej mojego o nim
http://audiohobby.pl/topic/8/329#koniec
Sądzę że Bob Katz zdecydowanie musi czegoś więcej posłuchać nawet może Grace Design 902 czy 2 watowy Perreaux SXH2 (tego drugiego sam nie słuchałem ale są w necie pochlebne opinie)
No ale zarówno Benchmark Grace Design jak i Perreaux jest poza wyznaczonym budżetem
zdjątko z testów
Rafaell
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kryzysu nie ma, to tylko paru cwaniaczków sięga po naszą własność
-
Właśnie dotarł do mnie nowy Beresford TC-7520 DAC. Słucham sobie właśnie na HD600 z foobara przez USB. Jak na razie jestem zadowolony ,ale coś więcej będę mógł powiedzieć za kilka dni. Pierwsze wrażenie - daje radę senkom. Próbowałem przez toslinka prosto ze zintegrowanej karty na płycie, ale to była niestety porażka.
-
Na temat nowego Beresforda można znaleźć wiele pozytywów. Ludzie chwalą jakośc wyjścia słuchawkowego i ogólną jakość, podobno potrzebuje paru dni na pełne wygrzanie. Czy dużo sie zmieniło w jakości dźwięku po tym okresie?
-
Ciekaw jestem również jak sie ma jakość przetworników do np. Apogee Mini albo ECHO Audiofire2 czy innych konstrukcjii w tej klasie
-
Beresford to nie jest studyjny DAC. To kompletnie innny target - domowe odsluchy majace dawac przyjemnosc a nie analiza i praca z dzwiekiem.
-
Ok. Założmy że Apogee MINI jest przetwornikiem studyjnym z niezłą jakościa dźwięku. Nie jestem nim jednak wogle zainteresowany a te ze wzgledu na to że jakość wzmacniacza słuchawkowego jest po prostu słaba (jak wynika z opinii uzytkownikow) a ja jestem zainteresowany rozwiązaniem all-in-one takim jak Benchmark, Grace, Lavry tylko w niższej półce cenowej. I tutaj Beresford wydaje sie byc idealnym rozwiązaniem. Co ma przemawiac za tym że sprzęt ten nie nadaje sie do studia? Mam 3 pary odsłuchów min. KRK V8, Yamaha NS 10, Avantones, słuchawki AKG K141 a musze przyznac że czasem w pewnych sytuacjach niektóre decyzje podejmowało sie łatwiej na odsłuchu Alesis M1 aktywnych które są tyleż studyjne co hi-fi
-
Jezeli w Mini DACu jest slaba :) To w Benchmarku to juz chyba jest tragiczna albo w ogole mozna uznac, ze tam nie ma wyjscia sluchawkowego :)
Wiesz, patrzac w ten sposob to nalezazaloby miec najwyzszy model Lavry, najwyzszy Accuphase\'a, moze jakiegos Metronome\'a, kilka low-endowych DACow z nizszej polki, kilka DIY - bo wtedy dopiero sie bedzie mialo niezly i zroznicowany poglad.
Jezeli wydaje Ci sie on idealnym rozwiazaniem, to mysle ze jest juz po problemie. Mozesz wypozyczyc od GradoFANa i zaczac testy.
-
mam jeszcze jedno pytanie. jak sie maja wzmacniacze Lake People (modele g92 oraz g99) do Holdegrona Dual Mono? Czy po Holdegronie mozna sie spodziewac takiej detalicznosci czy transparentnego brzmienia jak po rozwiazaniach Lake People?
-
Wiem tylko, że wersję Dual Mono kupiło studio z Krakowa i są podobno bardzo zadowoleni.
-
A czytałeś dokładnie co tam Dual Mono napędza, nic z toru studyjnego (opis w w opiniach użytkowników)
Rafaell
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kryzysu nie ma, to tylko paru cwaniaczków sięga po naszą własność
-
Nie, przegapiłem to. Sorry.
-
no wlasnie z opini uzytkownikow nie da sie wywnioskowac do cego konkretnie wzmacniacz jest uzywany, bycmoze raz do zwyklego sluchania muzyki a raz do produkcjii?
pragne zauwazyc ze to nie jest tak ze isnieje wylacznie sprzet stricte studyjny i stricte audiofilski. kolumny Yamaha NS-10M ktore od lat sa standardowym wyposazeniem wiekszosci duzych i malych studiii nagraniowych na swiecie moga byc napedzane niby dedykowanymi pod nie koncowkami Yamahy (np A100A albo P2200 czy P2100 ktory sam zreszta posiadam) ale moga tez, i jest to rozwiazanie obecnie rekomendowane, byc napedzane typowo audiofilskimi wzmacniaczami Bryston (3B, 4B). Tak samo jest w przypadku sluchawek, model HD600 jest obecnie bardzo popularny wsrod producentow a ja sam moge tylko poswiadczyc o jego niebywalej wprost uzytecznosci w studiu pomimo ze prawdopodobnie nie byl on z taka intencja projektowany.
-
hpp, odpisałem Ci na PW
Można już wypożyczać TC-7520