Audiohobby.pl
Audio => Magnetofony kasetowe => Magnetofony => NAD => Wątek zaczęty przez: nano w 18-05-2020, 08:18
-
dostalem kiedys nad 6325 ..
cel
test czerwonej rolki dociskowej :-)
stan zewnetrzny idealny
made in china
tapedeck troszku nie pasowal mi do wzmaka > kolorystycznie
myslalem zo to te samoe kolory a jednak nie
wazne jesli ktos chce kompletowac system
-
cd
nie byl krecony
pasek licznika
paluch czerwony pasuje do rolki
to przypadek he he he he
-
cd
rolka jest ok
ale deck wyglada dziwnie
ten czujnik to pieta achillesowa mechanizmu ( druga fotka )
tak zakladamy pasek zeby sie nie denerwowac
-
tak wygladala rolka okropnie
miazga gumy he he nie do uratowania
-
cd
inna sztuka
tutaj jakis tam wlasnie egzemplarz od druciarza "Janusza"
popatrzcie
nie mam pojecia jak to zrobil
prawdopodobnie srubokretem
wygial prowadzenie rolki dociskowej
wyinilem ta czesc nie bawilem sie tym razem w blacharstwo
brak czasu
na szczescie glowica byla ok
ale dlugo sie nie nacieszylem
poniewaz wygila rowniez
ta oske
90 stopnie nie mialem na rolce dociskowej
ech wtedy misialm "blachowac " czyli dopasowac oske he he he
b bb zmudna robota
-
cd
kolo krecone w prawo to efekt
tego nie da sie naprawic
trza taki kontakt zastapic innym
dla testu zalozylem czerwony wredny pasek z warzyw
czy wogole ruszy
-
cd
mozna zapomniec mechnizm srodkowego silnika
musilaaem rozebrac
trza b b b uwazac zeb nie wyskoczyly czesci
tusie trza tylko smiac
bo jak mowiel mechanizm prosty jak cep
a tu takie cos he he he he he
-
i tu znow jak juz bylem tak daleko
postanowilem zrobic test
rozwiercenia rolki dociskowej z 2 mm na 2,5 mm
dla testu
b b trudono ustawic dremel pod katem 90 st
powiedzmy ze sie udalo
ale na miernikach flutter - patent by sie nie sprawdzil
na koncu caly mechanizm nie pasowal do decka he he he he
ech janusz janusz
zabawa byla niesamowita he he he
-
tutaj mialem egzemplarz z rozwalonym srodkowym silnikiem i cos tam kable byly pozrywane
popatrzcie na glowice
cos tu nie gra hmm
hm moze ktos dopowie
byl " Janusz "prz tym decku ?
podmieniona glowica ... :-(
-
tutaj mialem egzemplarz z rozwalonym srodkowym silnikiem i cos tam kable byly pozrywane
popatrzcie na glowice
cos tu nie gra hmm
hm moze ktos dopowie
byl " Janusz "prz tym decku ?
podmieniona glowica ... :-(
Zrób zbliżenie na głowice bo nie widać co tam ktoś zainstalował. Jeśli to możliwe i masz takie foto.
-
oj poszukam
te sanki z tymi glowicami wywalilem
ale powininem miec fotki hm hm
kurcze szukam :-)
chab nie mam nic lepszego
ale co tam to juz przeszlosc lecimy dalej
...
a zapomnialem napisac jak brzmi taki nad 6325 z dobra glowica he he
czy ja wiem dobrze ale jak sie ma okazje kupic model NAD z dyneq
to odpuscmy ten egzemplarz
ale na serio nie jest zly
-
gosc napisal mi ze mialem wlozona
glowice z nad 6100
oj musze sie przyjrzec jutro czy to mozliwe
-
Ponownie nano zasypałeś nas przydatnym info :)
6325 właśnie nie miałem, a ponoć nie jest dużo gorszy od 6340 i 6100. Może nagrywanie poprzez brak Dyneq trochę siada ? No i ta głowica trochę biednie wygląda, jak od walkmana.
-
duzo nie ale jesli nie ma nic okazyjnie
lepiej dac sobie spokoj i poszukac ,,,
niedocenionego nad 6240
te co podales juz sa drozsze
-
Jak już napisałem w głównym temacie nabyłem 6325 z allegro z uszkodzoną kieszenią - urwany bolec blokady.
Zasadniczo nie wiele się tym przejąłem bo teoretycznie da się takie coś dorobić wkleić skręcić itp do wyboru opcja.
W tym jednak przypadku nie poszedłem ostro w klejenie tylko w ....podmiankę kieszeni.
Mianowicie dawcą był rozregulowany w puder Dual 5050, 3 głowicowy, ale na razie nie do użytku.
Mechanizm ma ten sam co Nady, wiec podmieniam.....
Cale szczęście kieszeń była identyczna jako golec, więc poszło szybko.
Pasek napędowy też założyłem od razu.
Z frontu trzeba było jednak wyczyścić stary smar na osiach szpulek, bo trochę zestalił się, nałożyłem nowy taki gęsty i powinno być dobrze - smar ten robi jako opór szpulek - raczej powinien być gęsty olej, potem podmienię .... więc należy dobrać taki aby kaseta po stopie stawała w miejscu a nie któraś szpulka później.
No i co więcej, mechanizm czysty, elektronika też , dobre komponenty jak widać i gramy.
-
Od razu powiem ze nie gra on tak jak 6340 i mu do niego brakuje.......ale da się wytrzymać, aczkolwiek reg biasu by się przydała. Nie ma HX Pro, więc uwaga na przestery, raczej do 0 dB nagrywałem.
Zarówno nagrywanie i odtwarzanie daje nam odczuć że Nad lubi dół, może to być bas, ale całość dołu jest jakby podkreślana przy prezentacji.
Góra smukła delikatna, ale jest, środkowe ostre mogły by być wyraźniejsze, ale to już 6340 nam oferuje doskonale.
Kaseciaki które sobie tam robie później z nich kasety sprawdzam na CR1 i tutaj jest poprawnie, więc nie ma co się czepiać do 6325, powiem po cichu że są magnetofony 2 głowicowe co mogą brzmieć lepiej, bardziej realistycznie, ale to jest NAD, jego filozofia i jemu się wybacza i się go ma albo nie.
-
Szybka akcja i śmiga, gratulacje :)
-
No szybka bo nuda teraz parę dni wiec coś trzeba było zrobić z czasem ...heheheh.
-
fajny opis
zgadzam sie z trescia super tapedeck
pokaze pare innych fotek z mojego innego NAD 6325
jak ogarne sobie inne wpisy
super fotki
PS pasek na licznik .. fajna technika zakladania he he he he
-
pasek tak założyłem bo szpulki zciągałem do przesmarowania ........
Przez pare dni go teraz używałem, rozchodził się ...
-
nie na serio podpatruje technike zakladania paskow na licznik
ja np
skladam caly machnizm razem z paskiem na szpulce
potem wkladam wsio do decka i pasek z mechaniola rozciagam i zakladam na licznik
taka mam technike
czy dobra sam nie wiem
pokaze na dniach
-
Ale szpulki smarowałem na mechanizmie zamontowanym, jak pisałem wcześniej wyżej, procedura trwa krótko więc i szybki montaż.
-
tak jesli pofilozofujemy na temat szpulek to sa przeciwnicy smarowania lewej szpulki
nie ma hamulca
nie powinna wiec byc smarowana ...
ja testowalem i z .. i bez smaru
i faktycznie nie powinien byc trzpien lewej rolki za sliski
dlugosc paska licznika
-
o tu moja technika zakladania tego paska ...
zakladam na prawa szpulke do rowka a potem ciagen ja do tylu
i tak zakladam wsio do srodka...
na koncu pyk na licznik
a na dole tak zakladam pasek glowny
najpierw na ten trzpien potem wsio do kupy skrecamy
i na koncu srubokretm itp podwazamy ten pasek on sam wskakuje na rolke z silnika
-
pokaze egzemplarz typu
nie bylo nic robione ... ak powoedzial gosc
mielam odboir osobisty czyli smutna sprawa
1 odklejony ejeckt drucik
2 drut podczymujacy kable oooooooooo wykrzywiony
3 wykrzywione elektr czesci oj oj oj
4 plastkowa oslona na capstanie dziwna pozycja
5 pasek zalozny pod czy nad drutami szok
na szczescie nei bylo nic polamane wsio ok uffff
-
Nano, obie osie szpulek się smaruje ( daje gęstego bardzo oleju), obie szpulki muszą mieć opór, nie mogą być suche bo będą zapierd..... , nie ma hamowania przy odtwarzaniu i przewijaniu, robiłem już sporo NADów i jak zciągniesz szpulkę z takiego nie ruszanego to zobacz jaki na osi jest lepki olej.
-
napisalem
ja testowalem i z .. i bez smaru
i faktycznie nie powinien byc trzpien lewej rolki za sliski
czyli jesli jiz to jakis b b gesty smarto sie zgodzeale nie np taki do capstana
-
tam ma być olej, nie smar, tak gęsty, że jak włączysz przewijanie do przodu to po naciśnięciu stop, szpulka lewa powinna od razu stanąć.
-
hammer
o wlasnie tak jak opisales
zeby sie swobodnie nie krecila
YES o to biega
-
No to fajnie że jesteśmy zgodni w tym temacie bo wielu ludzi , którzy uważają się za speców, po prostu myje to na błysk a potem szpulki zasuwają jak głupie co może doprowadzać do uszkodzeń taśmy.
-
ptzed laty..ja oczywiscie tak zrobilem na poczatku..na blysk potem kropelka oleju silnikowego i byla kicha...potem na sucho bylo lepiej ..potem troche gestrgo czegos...ale najlepirj na towot lt 4 chodzi przyznaje
na bledach wlasnych sie ucze...lubie sle eksperymentowac
fotka ekstremalna
-
Ja daję w tych mechanizmach gęste na lewą szpulkę, bo słabe hamowanie tu jest (np. smar silikonowy) a rzadkie na prawą, żeby opory zmniejszyć (olej silikonowy).
Czy uważacie, że lepiej dać gęste na obie szpulki?
-
Moim zdaniem wystarczy na tylko na lewą stronę w prawej za hamulec robi pasek od licznika.
-
test taki robilem na prawej
b b b glosno przewija bez smaru cos trza nasmarowac na serio
towot dobry na wszystko he he
-
tam ma być olej, nie smar, tak gęsty, że jak włączysz przewijanie do przodu to po naciśnięciu stop, szpulka lewa powinna od razu stanąć.
Od tego, żeby talerzyki stanęły są hamulce plastikowe pod nimi. Bo po coś przecież są :)
Smar zwiększa hamowanie lewego talerzyka, ale gdy się zestarzeje powoduje problemy z przewijaniem.
Na hamowanie i naciąg taśmy wpływ ma też ośka lewego talerzyka, która jest matowa, by zwiększyć tarcie, w przeciwieństwie do prawej gładkiej.
-
Nano oczywiście miałem na myśli to, że gęstym smarujemy lewą, a prawa np. olej SAE20 lub podobny.
-
Nano oczywiście miałem na myśli to, że gęstym smarujemy lewą, a prawa np. olej SAE20 lub podobny.
dokładnie .
-
ptzed laty..ja oczywiscie tak zrobilem na poczatku..na blysk potem kropelka oleju silnikowego i byla kicha...potem na sucho bylo lepiej ..potem troche gestrgo czegos...ale najlepirj na towot lt 4 chodzi przyznaje
na bledach wlasnych sie ucze...lubie sle eksperymentowac
fotka ekstremalna
o qwa..... starczy Ci na dłuuugo
-
o matowej oscie nie wiedzialem waw..
ale jak mowilem jak byla bez oleju czxli sucha bta lewa to i tak bylo lekkie przrkrecenie przy przuewijaniu / stop
tylko gesta masa oleju pomaga zeby efekt znikl
-
o matowej oscie nie wiedzialem waw..
diabeł tkwi w szczegółach ;) o wielu rzeczach w tych złomkach jeszcze nie wiemy :) O sorki, jeden wie wszystko, a nawet więcej, ale to nie na tym forum.
-
fakt
chodzi mi o szczegoly
-
z mouich jakis tam zbiorow
sa dwie wersje 6325
jedna chinska to ta brazowa
jedna taiwanska zielona
obracja mi sie obraski same od siebie chole....technika
o terz lepiej
jak widac sa roznice w elektr, czesciach !!!!!
popatrzcie
akustycznie nie ma zadnej roznicy
obudowa jest solidniejsza w tajwanskiej wersji
blachy sa grubsze
-
Są różnice, jeden radiator jest obrócony.....
-
I przełączniki od wyboru Dolby i rodzaju taśmy są inne. Któryś z nich musi być wcześniejszy...
-
nie wiem ktory jest wczesniejszyzerkne na silinki tam jest nalepkamoze sie czegos dowiemy
-
Na zielonej jest przekaźnik a na brązowej scalak
Może zielona jest starsza , choć .....na dwoje babka wróżyła, silniki mogą być też z różnymi datami...
-
moze po nr seryjnym .. hm....zawsze sie mowi....solidniejszy to starszy...
czyli taiwan bedzie starszy
-
U mnie również ostatnio przygrywa ten "paskudnik" :D Dźwiękiem nadrabia niedociągnięcia wizualne ("Kilka niedociągnięć?... A gdzie tu są dociągnięcia!" :D). Gra z lekkim "łomotem" i wyrazistą górą ;) Idealny do muzyki rockowej/metalowej, a i euro-disco/italo-disco też super na nim gra :D
Do tego 3-kolorowy wskaźnik - dodatkowy plus ;) Od dawna uważam, że wszystkie decki powinny mieć okolice 0 dB na pomarańczowo, a dopiero powiedzmy od np. + 3 dB w górę na czerwono - oczywiście zależnie od tego, w jakiej normie pracuje dany magnetofon.
No i zewnętrzna regulacja korekcji odczytu "Play Trim", też fajny dodatek, dzięki któremu możemy coś poprawić, odsłuchując gorsze, lub źle nagrane taśmy. Tak na marginesie - uświadomili mi to Wojtek z Arturem, podczas ostatniej rozmowy na Skype haha :P Bo wcześniej nie zdążyłem się nim bardziej pobawić i pierwszy odsłuch był właśnie przy nich ;)
-
Artur wyjaśnił mi też wtedy, czym jest funkcja "CAR" i to jest ciekawostka. Ta funkcja "spłaszcza" dynamikę tak, żeby głośność nagrania była dostosowana do słuchania w trakcie jazdy samochodem! Niby nazwa mówi sama za siebie, ale nie wpadłbym na to...
-
U mnie również ostatnio przygrywa ten "paskudnik" :D
Ciesze się że paskuda Ci się spodobała ;) Oby grała jak najdłużej.
-
A coś czuję, że 6050C spasuje mi jeszcze bardziej - zresztą tak też mówiłeś :) Super, dzięki raz jeszcze, Wojtku! :)
-
Koledzy potrzebna pomoc. Walczę pierwszy raz z takim NAD-em i klasyczny problem ze smarem na osiach. Stary był tak "tępy", że nie dało się przewijać. Oczyściłem ośki i nałożyłem nowy smar, najgęstszy jaki miałem w domu, czyli ŁT43 - jak na zdjęciu. Niestety, hamowanie lewej rolki nie jest idealne i szpulka z taśmą po zatrzymaniu przewijaniu jedzie za daleko, po ponowieniu przewijania jest wyraźne szarpnięcie taśmy.
Jak to teraz poprawić. Czytałem gdzieś, że można dać podkładkę filcową, czyli rozumiem, że musi być ona dość gruba i mieć w środku dość spory otwór, bo na tym plastikowym "przewijaku" z tyłu jest jakby zębatka (ta przy oście nie ta po obwodzie). Dobrze rozumuję ?
Może trzeba było nie wycierać oryginalnego smaru, tylko go jakoś rozrzedzić, teraz już i tak za późno, ale się zastanawiam.
-
Smar na lewej osi talerzyka pomaga naprężać taśmę podczas odtwarzania.
Od hamowania talerzyków po przewijaniu itp. jest hamulec. Czyli białe ramiona z zębami wysuwane od spodu mechaniki. To one blokują talerzyki.
Jest to wyjaśnione w tym temacie. Nawet nie trzeba dlugo szukać... poprzednia strona.
-
Rzeczywiście, zmyliło mnie, bo jak był ten stary smar, to się talerzyk momentalnie zatrzymywał. Teraz mam już skręcony magnetofon i powalczę później, ale już będę wiedział na co popatrzeć. Czyli coś nie działa odpowiednio ten plastikowy element hamujący, czy jest jakiś sprawdzony sposób aby to wyregulować ?
-
ŁT43 nadaje się do smarowania piast w Syrenkach i Fiatach a także sporadycznie w Żukach i Nyskach a nie do szpulek.
Wyczaiłem i doszedłem do wniosku że raczej oryginalnie dawali tam bardzo gęsty olej a nie smar.
-
Obecnie testuję różne rozwiązania, niekoniecznie ten smar tam zostanie, krzywdy urządzeniu nie zrobi. Patrzyłem na kilka silikonowych, ale były wyraźnie rzadsze niż ŁT43. Szpulka kręci się ze znacznie większym oporem niż na sucho. Do naciągu taśmy podczas odtwarzania powinno wystarczyć. Nie wiem jaki olej byłby bardziej gęsty niż ten smar, ale może jakiś jest, jeśli możesz coś polecić to chętnie się dowiem.
Problemem z tego co wygląda nie jest smar, tylko plastikowy hamulec. Widzę, że miałeś kilka tych magnetofonów, nie było w nich problemów z zatrzymywaniem się lewej szpulki przy przewijaniu ?
-
Dlatego pisałem olej, musi być gęstszy niż 80 .
Ja mam tylko 80 co stosuje do komór powietrznych w amortyzatorach rowerowych, aby uszczelnić i dać "lepkość "dla oringa w tłoku.
Mam wszystkie Nady jakie kupiłem i właśnie niedawno stwierdziłem ze jednak olej o odp lepkości będzie najlepszy.
Smary mam różne, czasem jak guma do żucia i gorzej jest je zaaplikować na ośke.
Na razie nie mam za dużo czasu aby sprawdzić jeszcze jeden olej.... tylko że wszystkie są pakowane po ok litra co w serwisie row. sie nadaje, no dla kaseciaków to za dużo.
A propo, nie tylko do Nadów można to aplikować, są kaseciaki bez hamulców ciernych i tu można też posprawdzać, co mogło by może obniżyć drgania taśmy w napędzie.
Jeszcze nie doszedłem do perfekcji środka, może tej jesieni.
-
Coś takiego jak na foto.
Zaglądnij do jakiegoś warsztatu samochodowego to na pewno mają takiego typu olej do przekładni, może nawet gęściejszy.
-
Dzięki za informację, spróbuje jak działa w wolnej chwili. Ceny za olej tego typu zaczynają się od 20 zł za litr, więc nie ma strachu, a reszta przyda się do smarowania łańcucha w rowerze :)
-
to nie jest olej do łańcucha !!!!!jpr..... jedna kropla takiego oleju wystarcza na 2-3 mechanizmy.....
-
Wyluzuj, ŁT43 to też nie smar do magnetofonu, ani do przekładni w betoniarce, a tam go użyłem i działa dobrze. Olej przekładniowy nie jest do magnetofonu, ani do łańcucha, a sam napisałeś że będzie ok w magnetofonie i równie dobrze działa do łańcucha. Sam stosowałem wielokrotnie podobny (nie tak gęsty) do łańcucha w rowerze i działa lepiej niż produkty dedykowane, spróbuj a zobaczysz ;)
Nie da się przeważnie dostać mniej niż 1L więc będzie zapas, nie napisałem przecież, że wleję pół litra do magnetofonu.
-
ech.... nie rozumiesz i nie ciągnijmy tematu serwisowania.
w każdym serwisie samochodowym dadzą Ci za darmo.
Miłej zabawy.
-
RetroTape
pod talezykami ma byc podkladka ....niekedy jej nie ma a tapedeck nie byl grzebany...nie wiem dlaczego
ta podkladka dziala jak funkcja hamowania
zaden smar nie wyhamuje tak jak obecnosc tej podkladki
-
tam nie ma podkładek
-
Oryginalnie nie ma tam podkładek, czytałem o niej tutaj na forum, że któryś z kolegów założył i działało ok. Na razie zostawiłem tak jak jest, efekt nie jest duży, zresztą rzadko przewijam coś w środku taśmy więc nie będę kombinował ;)
-
no nie ma podkladek ale ale,,,
ja mialem NAD y z tym mechnizmem i byly podkladki ...
dlatego mowie o tym
tu przyklad 6340
a w dziale nad 6100 sa pokazywane 6100 ki i ich rozne miejsca produkcji ... moze byly egzemplarze z poprawkami kto wie
(http://audiohobby.pl/index.php?action=dlattach;topic=13649.0;attach=179034;image)
http://audiohobby.pl/index.php?action=dlattach;topic=13649.0;attach=179033;image (http://audiohobby.pl/index.php?action=dlattach;topic=13649.0;attach=179033;image)
http://audiohobby.pl/index.php?topic=13649.0 (http://audiohobby.pl/index.php?topic=13649.0)
-
Masz na myśli element zaznaczony strzałką na zdjęciu ? U mnie było to tylko w prawej szpulce, w lewej nic nie było. Może gdyby zamienić szpulki ze sobą, to lewa by ładnie hamowała, bo prawa i tak ma pasek od licznika i się zatrzymuje.
-
Na pewno warto powalczyć bo to wpływa na równomierność przesuswu.