Audiohobby.pl

Słuchawki niskich lotów, tj. niewykwintne

fallow

  • 6457 / 5889
  • Ekspert
20-05-2010, 13:11
>> Vinyloid, 2010-05-20 13:04:04
A skąd te informacje o 0.1%, czy istnieją jakieś statystyki na ten temat ? Ja też nie słyszałem, aby poważne wydawnictwo wydawalo plyty realizowane tylko na sluchawkach z tego prostego powodu, że taka informacja dla odbiorcy nie ma to większego znaczenia, więc nikt jej nie podaje

Na stronach wiekszych studiow mozna sobie zobaczyc jaki dokladnie maja sprzet i jakie ma u nich przeznaczenie.


> Vinyloid, 2010-05-20 13:04:04
Chodzi o to aby używać sprzętu jak najwyższej klasy niezależnie od tego czy mają etykietę "audiofilskiego" czy "profesjonalnego"

A jak definiujesz klase sprzetu ? Na jakiej podstawie ja stopniujesz ?

Vinyloid

  • 2470 / 5134
  • Ekspert
20-05-2010, 14:29
@fallow
>>Na stronach wiekszych studiow mozna sobie zobaczyc jaki dokladnie maja sprzet i jakie ma u nich przeznaczenie.

Czy kiedykolwiek porównywałeś informacje z okładki płyty z wyposażeniem studia zamieszczonym na owych stronach aby przekonać się w jaki sposób zostały zrealizowane ? Mnie się to zdarzało w przeszłości ale tylko w przypadku wybitnych produkcji. Jeżeli były złe to nie chciało mi się ich nawet słuchać a co dopiero dociekać kto spieprzył robotę. Podejrzewam, że 99% słuchaczy ma to jednak w nosie.

>>A jak definiujesz klase sprzetu ? Na jakiej podstawie ja stopniujesz ?

Próbujesz mnie przyłapać na śliskim temacie, tak jak ja przyłapałem Ciebie :) Mimo to spróbuję odpowiedzieć.

Klasę każdego sprzętu od samochodu, przez sokowirówkę do rakiet kosmicznych klasę można definiować w dwojaki sposób:

1. Za pomocą parametrów czysto technicznych lub tzw. obiektywnych tj,
a) im mniej mierzalnych błędów, zniekształceń, awaryjności i odstępstw od przyjętych norm  - tym lepiej
b) im lepsza jakość użytych elementów składowych oraz wykonania - tym lepiej
c) Cena - ta w większośći wypadków jest wysoka ze wzgl. na koszty produkcji. Zdarzą się przypadki, że cena jest mocno zawyżona w stosunku do jakości, jednak rzadko bywa odwrotnie. Nie odważę się jednak stwierdzić, że im wyższa cena tym lepiej :)


2. Parametrów subiektywnych takich jak:
a) im większy komfort użytkowania i zgodność z naszymi oczekiwaniami  - tym lepiej
b) zastosowanie nowoczesnych technologii i materiałów (jeśli nam to odpowiada)  -  tym lepiej
c) im większa funkcjonalność i łatwość obsługi urządzenia -  tym lepiej

To tak w skrócie. Oczywiście możnaby zadać pytanie co to znaczy "lepiej" ale w ten sposób daje się każde stwierdzenie doprowadzić do absurdu.

szwagiero

  • 2239 / 5921
  • Ekspert
20-05-2010, 14:42
>> Vinyloid, 2010-05-20 14:29:10

Ale nie odpowiadaj na pytanie fallowa ogólnie na przykładzie sokowirówki, tylko rozpatrz proszę ten temat w kwestii audio.

Vinyloid

  • 2470 / 5134
  • Ekspert
20-05-2010, 15:18
Te same kryteria dotyczą w równym stopniu audio co (prawie) każdego innego sprzętu.

szwagiero

  • 2239 / 5921
  • Ekspert
20-05-2010, 15:35
Znaczy się te wrażenia subiektywne które opisałeś decydują o klasie sprzętu którego słuchasz? Jakoś mi się to nie widzi.

fallow

  • 6457 / 5889
  • Ekspert
20-05-2010, 16:25
Moglbym sie tutaj zaangazowac w jakas solidna polemike ale chyba sie juz wypalilem po ostatnich dyskusjach na forum :))

>> Vinyloid, 2010-05-20 14:29:10
1. Za pomocą parametrów czysto technicznych lub tzw. obiektywnych tj,
a) im mniej mierzalnych błędów, zniekształceń, awaryjności i odstępstw od przyjętych norm - tym lepiej
-----------------------------------

A jaka jest obiektywnie np. porzadana w wysokiej klasy sluchawkach ch-ka pasma przenoszenia diffuse field, equal loudness czy moze nawet free-field ? Jest jakis wzorzec ? :)

Jest jakis wzorzec CSD ktory pozwolilby okreslic odstepstawa od "normy" w kontekscie zaleznosci czasowych danych sluchawek ? :)


>> Vinyloid, 2010-05-20 14:29:10
b) im lepsza jakość użytych elementów składowych oraz wykonania - tym lepiej
------------------------------
Sprawa dyskusyjna. Jeden powie ze lepsza jakosc wykonania jest w Grado bo sa zrobione prosto i maja np. niezawodny palak, ktory nie skrzypi a drugi powie, ze lepsze sa wklona weglowe w HD650.

>> Vinyloid, 2010-05-20 14:29:10
c) Cena - ta w większośći wypadków jest wysoka ze wzgl. na koszty produkcji. Zdarzą się przypadki, że cena jest mocno zawyżona w stosunku do jakości, jednak rzadko bywa odwrotnie. Nie odważę się jednak stwierdzić, że im wyższa cena tym lepiej :)
--------------------
Sprawa dyskusyjna. Wiele osob z gory odrzuca produkty pozniej jakiejs okreslonej wartosci albo z gory wie, ze chce zaplacic powiedzmy kwote z przedzialu X...Y i odrzuca urzadzenie z nizszego przedzialu mimo, ze np. zbiera znacznie lepsze subiektywne opinie.

Parametry subiektywne wiadomo - sa subiektywne jeden powie, ze lepsza jest prostota, prosty sposob osiagniecia celu a drugi ze hi-techowe nowosci. Ktos powie, ze woli nagrywac na lampowym mikrofonie albo uzywac lampowego pieca. Ktos inny powie, ze nowy hi-techowe driver z dziura HD800 i tak jest gorszy niz driver Sony MDR R10 bez dziury - wiec to zostawiam w spokoju :))


Wedlug mnie jednak zadna z wartosci ktora okresliles jako obiektywne - nie jest obiektywna :))) No chyba, ze opierac sie na tym, ze po prostu im mniej THD czy IMD tym lepiej ale to wierzcholek gory lodowej reszta jest "niezdefiniowana".

fallow

  • 6457 / 5889
  • Ekspert
20-05-2010, 16:29
>> Vinyloid, 2010-05-20 14:29:10
@fallow
>>Na stronach wiekszych studiow mozna sobie zobaczyc jaki dokladnie maja sprzet i jakie ma u nich przeznaczenie.

Czy kiedykolwiek porównywałeś informacje z okładki płyty z wyposażeniem studia zamieszczonym na owych stronach aby przekonać się w jaki sposób zostały zrealizowane ? Mnie się to zdarzało w przeszłości ale tylko w przypadku wybitnych produkcji. Jeżeli były złe to nie chciało mi się ich nawet słuchać a co dopiero dociekać kto spieprzył robotę. Podejrzewam, że 99% słuchaczy ma to jednak w nosie.

To nie bylo do tego czy to interesuje uzytkwonika. To bylo o tym, ze mozna sobie sprawdzic na stronie lepszych studiow jaki maja sprzet i do czego go uzywaja bo z reguly jest to opisane lub maja podzial na grupy w kontekscie zastosowania. Nie widzialem jeszcze na takich stronach aby ktos uzywal tam sluchawek do masteringu.

Vinyloid

  • 2470 / 5134
  • Ekspert
20-05-2010, 16:38
W zasadzie tak, a co innego miałoby decydować ? Jeżeli parametry i cena trzymają się w rozsądnych (jak na moją kieszeń) granicach to decyduje słuch. Oczywiście czytam testy i opinie użytkowników, żeby zawężyć granice poszukiwań, jednak przy zakupie "audiofilskiego" sprzętu (może z wyjątkiem kabli) nie zaczynałbym poszukiwań od 30 zł bo szkoda czasu.

fallow

  • 6457 / 5889
  • Ekspert
20-05-2010, 16:41
Nie pisalem o ekstermalnym przypadku kupowania sprzetu za 30 PLN :) Sam dobrze wiesz, ze nie o to chodzilo w tym przykladzie. Wiele osob postepuje tak: Chce sprzet w cenie 7-10K PLN. Ktos inny mowi, kup bardzo dobry zdaniem wielu ludzi za 4K PLN i w wiekszosci przypadkow ta osoba i tak kupuje sprzet z pierwotnie zdefiniowanego przez siebie przedzialu cenowego. Price is product.

Vinyloid

  • 2470 / 5134
  • Ekspert
20-05-2010, 16:48
@fallow

>>Nie widzialem jeszcze na takich stronach aby ktos uzywal tam sluchawek do masteringu

Poszukamy zobaczymy. Póki co wycinek z opisu SPL Phonitor:

"When the team around our senior developer Wolfgang Neumann started the project of a headphone amp, everybody felt it is time for some new ideas in that area.
Now, a few years and some cans later, the name of our new beauty already implies the key feature: with the Phonitor, headphones become a full alternative to monitoring speakers. To allow for control of sound impressions comparable to speakers in a room, the Phonitor offers new parameters such as Crossfeed, Speaker Angle and Center Level".

Vinyloid

  • 2470 / 5134
  • Ekspert
20-05-2010, 17:24
@fallow

>>Wiele osob postepuje tak: Chce sprzet w cenie 7-10K PLN. Ktos inny mowi, kup bardzo dobry zdaniem wielu ludzi za 4K PLN i w wiekszosci przypadkow ta osoba i tak kupuje sprzet z pierwotnie zdefiniowanego przez siebie przedzialu cenowego. Price is product.

Pewnie większość z lenistwa, bo nie chce im się biegać po sklepach i porównywać. Zresztą nie za bardzo jest co i gdzie. Ile dobrze wyposażonych audiosalonów masz w swoim mieście ? Ja może 2-3.

ogorek

  • 855 / 5259
  • Ekspert
20-05-2010, 18:25
>>>>>>>>

Odpowiadasz na wpis
>> Vinyloid, 2010-05-20 17:24:57
@fallow

Pewnie większość z lenistwa, bo nie chce im się biegać po sklepach i porównywać. Zresztą nie za bardzo jest co i gdzie. Ile dobrze wyposażonych audiosalonów masz w swoim mieście ? Ja może 2-3.

<<<<<<<<

Dochodzi jeszcze psychika (produkt za Y musi grac lepiej niz produkt za X) i przyzwyczajenie.

- Chce Pan wzmacniacz dobry bardzo dobry czy doskonaly ??
    - Eeeee ....
- Ułatwię Panu 3tys, 7 tys 15 tys ...

To wcale nie żart, nawet osoby związane z rynkiem audio używają sformułowań:

"wyłamał się i gra jak wzmacniacze za 2 razy taką cenę"

Kiedys na forum mp3store udzielał się przez chwilę jakiś młody realizotor i twierdził, ze wiekszosc muzyki nagrywana jest mikrofonami Shure za max 400 USD i masterowane na konsoli Yamahy za 600 USD.
Odsłuch na monitorach bliskiego pola za max 1 k USD
Audionemesis VLE, Audiolab mDAC, BP, AKG701, T90, stacj: HEED Obelisk SI
Każda modyfikacja systemu podnosi jakość brzmienia o 2 klasy wyżej. Po pewnym czasie zauważam, że się pogorszyło w stosunku do poprzedniej wersji …

Vinyloid

  • 2470 / 5134
  • Ekspert
20-05-2010, 19:41
@ogorek

>>Kiedys na forum mp3store udzielał się przez chwilę jakiś młody realizotor i twierdził, ze wiekszosc muzyki nagrywana jest mikrofonami Shure za max 400 USD i masterowane na konsoli Yamahy za 600 USD.
Odsłuch na monitorach bliskiego pola za max 1 k USD

Kiedy słucham (większości) polskich nagrań to dochodzę do wniosku, że chyba mówił prawdę ;-)

-Pawel-

  • 4724 / 5524
  • Ekspert
20-05-2010, 19:55
>> Vinyloid, 2010-05-20 19:41:00
@ogorek

>>Kiedys na forum mp3store udzielał się przez chwilę jakiś młody realizotor i twierdził, ze wiekszosc muzyki nagrywana jest mikrofonami Shure za max 400 USD i masterowane na konsoli Yamahy za 600 USD.
Odsłuch na monitorach bliskiego pola za max 1 k USD

Kiedy słucham (większości) polskich nagrań to dochodzę do wniosku, że chyba mówił prawdę ;-)



Budka Suflera nagrywała za czasów świetności w polskim Hertzu(kiedy jeszcze nie został zdominowany przez death/extreme metalowców(a niektórzy twierdzą, że takim zespołom nie zależy wcale na brzmieniu, bzdura, takie Throneum zjeździło pół kraju zanim znalazło realizatora, który potrafił dobrze oddać klimat starego brzmienia nie niszcząc przy tym czytelności utworów)), materiał BS był zawsze świetnie zrealizowany: przestrzeń, dynamika, naturalizm, separacja instrumentów. Od razu słychać, że materiał był robiony "z głową".

Vinyloid

  • 2470 / 5134
  • Ekspert
20-05-2010, 20:08
Hmm, jakoś to, co słyszę na wydaniach CD Budki na kolana mnie nie powala ale nie mam im tego za złe. Za komuny wiadomo - bieda, smród i ubóstwo panoszyły się po naszym pięknym kraju. Nie było u nas dobrze wyposażonych studiów i kontakty ze światem ograniczone, więc mało było okazji na wymianę doświadczeń z kolegami zza żelaznej kurtyny. Dostęp do wiedzy i literatury prawie zerowy. Fakt pozostaje faktem, że w porównaniu z zachodnimi nagraniami z tego samego okresu efekt dźwiękowy wypada raczej blado.