Audiohobby.pl
Audio => Magnetofony kasetowe => Magnetofony => SONY => Wątek zaczęty przez: AUDIOTONE w 30-03-2020, 14:27
-
jakiś czas temu magnetofon trafił do mnie w dobrym stanie wizualnym. Ale paski do wymiany i do ogólnego serwisu.
Poniżej małe video z testu W&F:
Kolejne video z testem poziomu odtwarzania 1kHz 0dB 250nWb/m:
I kilka zdjęć :
-
Małe video z testów dla taśmy żelazowej:
I taśmy chromowej:
-
Kilka dodatkowych zdjęć mechaniki:
-
Gdyby ktoś chciał się pozbyć Sony TC-K770ES, 790ES, 870ES lub 890ES to proszę o informacje na priv.
-
Gdyby ktoś chciał się pozbyć Sony TC-K770ES, 790ES, 870ES lub 890ES to proszę o informacje na priv.
Musiałbyś napisać do Nano, może on coś poradzi. Bo ostatnio z serią 7 i 8 jest ciężko, i ceny są "lekko" przesadzone.
-
a poradzi
-
przywloklem
zobaczcie sami trza bylo brac i juzz drewnianymi boczkami .czyli cos dla oka
-
stal w regale tak wiec nie bedzie duzo do gadaniamoze..odpalimy za chwile..ok dluuugo..stal..boczki h haczykami
-
jak widac pusty.....kondy glowne..waw.....hm..a kondesatory na plytce .przy capstanie..jeszcze nie wylaly
-
pyk...sluchamy jak gra pustak ..hm
lepsze fotki...pozniej
-
Jest temat Nano z 870-tką :)
http://audiohobby.pl/index.php?topic=13558.msg459682
-
o..kur..mamy tyle sprzetu ze ooo wklej to tam..przepraszam...
.. ....dzieki
-
o..kur..mamy tyle sprzetu ze ooo wklej to tam..przepraszam
Niema żadnego problemu, załatwione :)
-
po 3h testu padl...mostek.nie ma..pasek przyczepnosci..stary jest...czyli musze wsio rozkopac oj oj
-
po 3h testu padl...mostek.nie ma..pasek przyczepnosci..stary jest...czyli musze wsio rozkopac oj oj
lepiej teraz niż już po złożeniu ;)
I tak w większości przypadków paski z TCM-200 zawsze idą do wymiany.
-
no trza go zrobic
tu stan przeszly jak dzialal he he he he he
-
Te wyświetlacze są przepiękne ;) Długie, wyraźnie i dokładne poprostu rewelacja.
-
tak ladnie wygladaja to fakt...nie bede go calkiem rozkrecal..sprubuje wyminic pasek metoda Janusza
-
cd
-
metoda na lewarek..po odkreceniu srubek max 4 obroty mamy tak
-
Na płytce silnika DD widzę że są w dalszym ciągu kondy SMD. Proponuje odrazu sie ich pozbyć, nie będzie problemów w przyszłości ;)
-
a ty wiesz jaka mam alergie ??..oczwiscie masz racje...zobacze...zamowie i przemoge moja niechec....ale numer oska z kolka jest tak dluga ze nie da sie wymienic tak prosto tego paska.. trza mocowanie capastanow troche poluzowac oj oj...
podkreslam...w tym modelu nie da sie na szybko wymienic tego paseczka..oska jest za dluga trza polowe machanizmu poluzowac..mialo byc 1h ..a zrobily sie 3 h...poskladany..nasmarowalem wsio przy okazji...ufff dziala
-
mutant oska..
wlozylem akurat kasete nagrana na tym tanim kenwood kx 3010....waw...Super
-
Te wyświetlacze są przepiękne ;) Długie, wyraźnie i dokładne poprostu rewelacja.
Chyba nie te, popatrz sobie jaki raster jest, -4 potem od razu 0 i następnie +2...masakra to już Pioneery mają dokładniejsze.
-
te sa ladniejsze he he
-
Te wyświetlacze są przepiękne ;) Długie, wyraźnie i dokładne poprostu rewelacja.
Chyba nie te, popatrz sobie jaki raster jest, -4 potem od razu 0 i następnie +2...masakra to już Pioneery mają dokładniejsze.
Ogólnie chodzi mi o ilość punktów (długość), szybkość itp. Mnie tam się podoba ;)
-
A ja się przychylam bardziej zdania Hammera tym razem ;-).
Jednego jednak nie rozumiem. Skoro na tym wyświetlaczu "0" jest powyżej poziomu Dolby (znaczek dolby jest na poprzednim segmencie niż "0", czyli zakładam -1,2dB od tego "0") to po kiego grzyba wyświetlacz do +10!?
Przecież większość kaset osiągnie MOL przy +2dB na tym wyświetlaczu, a nieliczne +4dB.
Także nagrywając z w miarę sensownym poziomem (peaki do +2dB na tym Sony) mamy prawie połowę wyświetlacza nie do wykorzystania :-D. Dla mnie bez sensu.
Chyba, że gdzieś robię błąd i czegoś nie rozumiem, jeśli tak to bardzo chętnie posłucham sprostowania.
Edit: Gdyby tak zostawić tą samą długość wyświetlacza, ale dać go do +6dB to wtedy rozdzielczość w okolicach "0" mogłaby być już całkiem fajna :-P;-)
-
A ja się przychylam bardziej zdania Hammera tym razem ;-).
Jednego jednak nie rozumiem. Skoro na tym wyświetlaczu "0" jest powyżej poziomu Dolby (znaczek dolby jest na poprzednim segmencie niż "0", czyli zakładam -1,2dB od tego "0") to po kiego grzyba wyświetlacz do +10!?
Przecież większość kaset osiągnie MOL przy +2dB na tym wyświetlaczu, a nieliczne +4dB.
Także nagrywając z w miarę sensownym poziomem (peaki do +2dB na tym Sony) mamy prawie połowę wyświetlacza nie do wykorzystania :-D. Dla mnie bez sensu.
Chyba, że gdzieś robię błąd i czegoś nie rozumiem, jeśli tak to bardzo chętnie posłucham sprostowania.
Edit: Gdyby tak zostawić tą samą długość wyświetlacza, ale dać go do +6dB to wtedy rozdzielczość w okolicach "0" mogłaby być już całkiem fajna :-P;-)
Czemu Sony ma do +10dB ? Otóż jest kalibrowany do 250 nWb/m co za tym idzie jest to wszystko przesunięte o jakieś 4dB względem 160 nWb/m. Inna norma i już inna skala :) To tak na szybko. Aiwa XKS ma nawet do +14dB.... a co mówić o śmietniksie RS-B100 który jest na 160 nWb/m i ma skalę do +18dB!!!!!! to jest dopiero kosmos...
-
Ja wiem Wojtek, że inne normy, ale punktem "wspólnym" czy bardziej punktem odniesienia do porównań może być znaczek dolby, nie?
No w każdym razie chyba nie zdarza Ci się na Aiwce dobijać do +10, nie mówiąc o +14dB, nie? ;- Poprostu wydaje mi się to dziwnym zabiegiem producentów ciągnąć skalę tak wysoko.
-
Ja wiem Wojtek, że inne normy, ale punktem "wspólnym" czy bardziej punktem odniesienia do porównań może być znaczek dolby, nie?
Dokładnie tak jest. Dlatego staram się nagrywać do Dolby, owszem czasem wyjdę poza.... znaczek ;)
Ale faktem jest że skala do 10dB,14dB itp...jest "lekko" przesadzona. Wystarczyła by w zupełności do +5dB.
Poniżej małe przypomnienie co i jak.
-
Ja wiem Wojtek, że inne normy, ale punktem "wspólnym" czy bardziej punktem odniesienia do porównań może być znaczek dolby, nie?
Dokładnie tak jest. Dlatego staram się nagrywać do Dolby, owszem czasem wyjdę poza.... znaczek ;)
Ale faktem jest że skala do 10dB,14dB itp...jest "lekko" przesadzona. Wystarczyła by w zupełności do +5dB.
Poniżej małe przypomnienie co i jak.
Czyli nawet głupio nie myślę ;-).
A ten wykres dla trzech różnych norm mam wydrukowany na A1 i przyklejony na suficie nad łóżkiem :-D. To taka graficzna reprezentacja, która mi w końcu temat "różnych wyświetlaczy" wyjaśniła :-D.
-
To taka graficzna reprezentacja, która mi w końcu temat "różnych wyświetlaczy" wyjaśniła :-D.
Kiedyś pokazywałem to zdjęcie jak wyjaśniałem poziomy (różnice pomiędzy normami) gdy nagrywałem kasety testowe. Ale jak to już pisze kolejny raz zabieram się do osobnego tematu o normach i poziomach by każdy wiedział co jest grane. Bo ludzie co niektórzy widzę wiedzą po części co jest grane ale nie do końca....tj.... "że dzwonią ale nie wiedzą w którym dokładnie kościele..." i wychodzą potem nieścisłości ;)
P.S.
Oczywiście nie mam nikogo szczególnego na myśli, piszę ogólnie. Więc proszę się nie "obrażać" hahahaah ;)
-
P.S.
Oczywiście nie mam nikogo szczególnego na myśli, piszę ogólnie. Więc proszę się nie "obrażać" hahahaah ;)
A tam Wojtek, ja się prewencyjnie obrażam! Nie będziesz mi mówił jak mam żyć! :-D
Wątek o poziomach jest potrzebny, choć moim zdaniem ten wykres, który pokazałeś (który chyba na walkman archive widziałem lata temu) jasno wszystko prezentuje. Dlatego napisałem, że dopiero ten wykres mi wyjaśnił o co chodzi z tymi różnymi "nanoweberami" :-P.
Do tego wątku dorzucę się z pokazaniem MOL na różnych "popularnych" taśmach, żeby przestrzec nowych użytkowników przed nagrywaniem z jakimiś abstrakcyjnymi poziomami typu +8dB ;-).
-
Chyba nie te, popatrz sobie jaki raster jest, -4 potem od razu 0 i następnie +2...masakra to już Pioneery mają dokładniejsze.
No nie wiem, ja to widzę trochę inaczej. Masz "klocki" wyświetlacza na -4, -2, 0, 1,2,3,4 itd. więc rozdzielczość w okolicach zera jest bardzo dobra.
Czemu Sony ma do +10dB ? Otóż jest kalibrowany do 250 nWb/m co za tym idzie jest to wszystko przesunięte o jakieś 4dB względem 160 nWb/m. Inna norma i już inna skala :) To tak na szybko. Aiwa XKS ma nawet do +14dB.... a co mówić o śmietniksie RS-B100 który jest na 160 nWb/m i ma skalę do +18dB!!!!!! to jest dopiero kosmos...
Z +18dB Technics faktycznie zaszalał, ale... gdyby się przyjrzeć zaleceniom producentów to Technics zaleca na metalu i w dbx w peaku +12dB, a AIWA na metalu bez podania redukcji szumów +10dB.
-
Tylko czy to nie jest marketing? Na zasadzie "nasze decki to w ogóle potrafią wysterować, że hej"?
Do dbx się nie odniosę, ale włączenie Dolby B czy C magicznie nam MOL nie zmieni. Może SOL, ale MOL zostaje praktycznie na tym samym poziomie - z moich obserwacji i pomiarów.
Nie twierdzę, że mam absolutną rację i się nie mylę, ale udział procentowy zniekształceń trzeciej harmonicznej 400Hz zmienia się prawie wcale przy włączeniu Dolby B czy C, przynajmniej na tych kilku deckach, na których to mierzyłem. (Nawet nie jestem w sumie pewien czy to jest udział procentowy zniekształceń trzeciej harmonicznej czy udział procentowy poprostu trzeciej harmonicznej). W każdym razie na wykresach to bardzo ładnie widać, a w dźwięku słychać.
No i fakt, nie używam taśmetalowych, tym bardziej the best of the best i state of the art jak jakieś MA-XG czy Super Metal Master. Może faktycznie dla tych taśm MOL jest tak ogromny, że takie skalę mają sens.
-
Taki oto złomek się trafił... to już drugi 870ES w nie długim czasie.
I wiadomo już że pasek od podnoszenia mostka ten mały jest do wymiany. Kolejna sprawa, że to już był ostatni dzwonek dla kondów z płytki silnika DD... zaczynały już wylewać . Kondy to 10uF/16V. Musze pozamawiać paski i wymienić kondy. Jak wszystko dojdzie to dam znać co dalej ze złomkiem ;)
-
Dziś troszkę już podziałałem z "soniakiem" i padlina działa. Tzn. sprawdziłem W/F jest na poziome 0.04-0.065% DIN czyli ok. Pasek jest oryginalny od silnika DD. Wymieniłem tylko pasek od mostka (funkcyjny). Średnica tego paska to 21mm wew. Mechanika przeczyszczona i nasmarowana. Wymieniałem także kondy (10uF/50V) na płytce silnika DD jak widać jest tam sporo miejsca (foto). Jeszcze trochę pracy czeka padlinę, ale już są choć jakieś efekty.
Poniżej pierwsze odpalenie po złożeniu całości:
I małe ideo z testem W/F na oryginalnym pasku od silnika DD:
-
Dostałem się dziś do płytki sterowania i znalazł się "świetlik" który odpadł z wnętrza klawisza pauza. Już jest na miejscu, wklejony. Teraz całość została rozmontowana i przygotowana do czyszczenia. Trzeba całość doprowadzić do stanu pierwotnego. Bo wygląda strasznie ;(
-
Nie przesadzajmy, że strasznie ;). Głębokich zadrapań nie ma, więc zabierz front do wanny jak się będziesz kąpał, wymoczy się to i brud będzie łatwiej mikrofibrą zerwać :D.
-
Odnośnie zadrapań to fakt jest nieźle. Małe kropki są z prawej strony na froncie. Całość się wymoczy i bedzie dobrze. Będą z niego jeszcze "ludzie".... hahaha ;)
-
Fajny ten magnetofon jest :)
Czekam jak już całkiem na wyjściowo zrobisz.
-
Kolejna sprawa, że to już był ostatni dzwonek dla kondów z płytki silnika DD... zaczynały już wylewać .
Znam temat z magnetowidów. W niektórych magnetowidach HITACHI jak te kondy na capstanie się rozleją, robią zwarcie i uwalają scalak sterujący silnikiem :/ Więc jak tylko widzę to dziadostwo na płytkach capstan'u (w moim przypadku akurat mowa o magnetowidach), to wylatują z hukiem jeszcze przed pierwszym uruchomieniem, a na ich miejsce wstawiam zwykły elektrolit.
Bo wygląda strasznie ;(
Oj tam, przypomnij sobie BX-150, to zaraz będzie wyglądał lepiej niż nieźle, hehe :P
-
Całość wyszorowana już, rozpoczęło się skręcanie. Przy okazji wszystkie przełączniki i inne dostały także małego spa. Troszkę ciemnawo wyszło bo zdjęcia telefonem robione ale front odrazu wygląda lepiej. W tygodniu może zabiorę się za kalibrację to i na koniec jakieś video z muzyczka będzie.
-
Soniak skalibrowany. W telegraficznym skrócie:
Kaseta Dolby do środka i napięcia 245mV na nogach 21 i 22 scalaka IC502, to odczyt. Generatory układu kalibracji 400Hz i 8kHz ustawiamy na złączce CN553. Mianowicie na pinie 1 jest sygnał 8kHz o wartości 2,43mV czyli (10dB) ustawiamy to podkówką RV552. 400Hz ustawimy na pinie 3 i sygnał także musi mieć 2,44V (10dB) podkówka RV551. Następnie kalibracja wskaźników odbywa się dopiero po ustawieniu generatorów 400Hz i 8kHz. Podczas kalibracji do taśmy wzorcowej i położeniu regulatorów BIAS i LEVEL w pozycji środkowej i wskaźniki ustawiamy na "wskaźnik" na wyświetlaczu. RV202 na kanał prawy i RV102 kanał lewy. Dokładna procedura jest opisana w instrukcji serwisowej.
Pozostało mi nagrać jakieś video z działania tego padalca :)
-
Jak obiecałem jest i muzyczka ze złomka :)
Roy Gaines :
i jeszcze Tina:
-
audiot...
tak tylko ...
ze zona cie nie opie...
ze do lozka bierzesz magnetofony ech ty
-
audiot...
tak tylko ...
ze zona cie nie opie...
ze do lozka bierzesz magnetofony ech ty
Agnieszka jest bardzo wyrozumiała ;)