Audiohobby.pl

IC z DIN5 po jednej stronie

szwagiero

  • 2239 / 5903
  • Ekspert
26-10-2009, 16:14
Witam,

Mam pytanie do kabelkowych specjalistów. Potrzebuję sklecić sobie IC 2xRCA - DIN5. Mam trochę popularnego kabla Conducfil 8896 (dwie żyły + ekran) oraz kupiłem wtyki rca Neutrika NYS-373 i wtyk DIN5 również Neutrika. Generalnie wśród wtyków DIN5 zbytniego wyboru nie ma, są albo tanie, badziewne plastiki albo owy Neutrik - może ktoś z Was spotkał się z jakimś lepszym wtykiem DIN5? Przechodząc jednak do sedna sprawy: RCA będą po stronie CD, DIN5 wpinany do wzmaka. Jak w takim wypadku to polutować? Jedną żyłę użyć jako sygnałową, a co z drugą i ekranem? Gdybym miał lutować również ekran w DIN5 to byłoby kiepsko, bo z dwóch kabelków wszystko włazi mi do jednej wtyczki, a tam zbyt dużo miejsca nie ma, bo trzeba byłoby to przylutować do pinu nr 2. 3 i 5 to sygnałowe.

Proszę o "niebicie" ale jestem w tym temacie zielony (trochę czytałem o połączeniach DIN5), zaś lutować próbowałem pierwszy raz w życiu w miniony weekend ;)

lakers

  • 73 / 5903
  • Użytkownik
26-10-2009, 16:35
Witaj
Ten link powinien pomóc :

http://www.hardwarebook.info/DIN_Audio

pozdro
Lakers  

Molibden

  • 1906 / 5904
  • Ekspert
26-10-2009, 19:35
Jedna żyła jako sygnałowa lewego kanału, druga jako sygnałowa prawego kanału, ekran to masa w DIN i RCA.
Dodatkowo możesz połączyć obudowę wtyczki DIN z masą, ale z powodu braku odpowiedniego kabla nie jest to potrzebne. Musiałbyś mieć kabel DIN 5ż+e i dopiero taki łączyć z wtykami RCA z drugiej strony. Po stronie RCA musisz rozdzielić oplot na dwa kanały i zaizolować z zewnątrz. Możesz też połączyć dwa kable  po stronie DIN, używając żył na masę i sygnał a oplotu na ekran (łączy się z obudową wtyczki). Całe kable z izolacją nie muszą wchodzić do środka wtyczki tylko żyły i ekran.  
_________________________________
Było to na posiedzeniu Biura Politycznego. Tow. Gierek miał powiedzieć: