Audiohobby.pl

Magnetofon

Gardenus

  • 1605 / 5899
  • Ekspert
13-12-2009, 17:18
Mam w dalszej rodzinie zawodowego muzyka, nie z " szarpidrutów".
Może kiedyś jak będzie to możliwe zaproszę go od odsłuchu.
Sadzę, że będzie chyba to najbardziej miarodajna opinia.

cles

  • 1604 / 5914
  • Ekspert
13-12-2009, 17:33
Zależy na czym gra ;-)

W audio nie ma czegoś takiego jak 100% miarodajna opinia. Wszystko jest subiektywne i zależne od punktu odniesienia.

Z tego co piszesz wnioskuję, że Optonika ma mniej nasyconą górę niż 950ES.
Ty byś w takim razie nie wytrzymał z 990ES nie mówiąc o 970tce.

Natomiast moim zdaniem 990tka ma bardzo czystą i nieprzekłamaną górę. Co zależnie od źródła może być przekleństwem bądź błogosławieństwem

rafal996

  • 1090 / 5911
  • Ekspert
13-12-2009, 18:13
Ja słuchałem ostatnio 850ES. I niestety (albo stety) zdania o tych deckach nie zmieniłem. Gra to moim zdaniem nienaturalnie, z podbitą górą, cofniętym mało czytelnym środkiem i nadmuchanym basem. Co do wykonania, deck sprawia wrażenie sprzętu mocno budżetowego, potraktowanego oszczędnościowo. Mechanizm głośny, pod pokrywą pustki, wiatr hula. Dotyczy zresztą wszystkich ESów z serii 7x0 i 8x0, nie wiem tylko jak 9x0. Ma ktoś do udostępnienia do przesłuchania? ;)

Naprawdę nie wiem, co ludzie w tych deckach widzą. W porównaniu choćby do Pioneerów, czy to w kwestii budowy czy dźwięku, różnica jest bardzo wyraźna.

Gardenus

  • 1605 / 5899
  • Ekspert
13-12-2009, 18:21
Z wiekiem bardziej ( co zresztą udowodniono) lubi się bardziej wyeksponowane wysokie tony a to za sprawą mniej już sprawnych uszu.
Więc mi z racji.... powinny jak najbardziej odpowiadać właśnie takie wyostrzenia górnego zakresu dźwięków.
OPTONICA RT 9100 nie ma mniej czy bardziej nasyconej góry. Po prostu gra bardzo naturalnie, gdyż jest idealnie zachowana proporcja całego pasma. Od kłujących w uszy smyczków czy operowego sopranowego wokalu aż do nisko schodzących basów z zachowaniem właściwego środka. Zresztą utworów symfonicznych raczej nie jestem miłośnikiem.
Jeżeli uwielbiałbym takie wyostrzenia, to w RT 9100 mam jeszcze duży zapas regulacji BIAS aby te wysokie sztucznie uwydatnić ale po co " wyjeżdżać "po za zakres oryginału. Przecież zapis byłby nienaturalny.
Przecież wiemy, że nie o to chodzi. Nawet jeżeli jakaś kaseta jest z właśnie tą nienaturalna górą to w RT 9100 mogę  ( oczywiście tylko na czas odsłuchu tej taśmy ) dokonać korekty częstotliwościowej we wzmacniaczach wyjściowych obydwóch kanałów tak aby dźwięk był " strawny" czyli taki jaki powinien być.
Co do 950ES przecież nie  powiedziałem, że zły tylko porównałem wrażenia dźwiękowe tych konkretnych modeli.

yogi1

  • 159 / 5912
  • Aktywny użytkownik
13-12-2009, 21:29
deck TC-K950ES bardzo naturalny deck nie krzykliwa ,przerysowana góra  jest   raczej identyczna  z orginałem   i wiadomo kalibruje się na słuch  kasety ,a kasety każda jest inna w kalibracji  i w dzwięku

Gardenus

  • 1605 / 5899
  • Ekspert
13-12-2009, 22:01
Czy my też do nich zaliczamy się?
Czy prawdą są ostatnie słowa ?

http://facet.wp.pl/gid,11760678,img,11760687,kat,1007873,galeriazdjecie.html?T[page]=3

Gardenus

  • 1605 / 5899
  • Ekspert
13-12-2009, 22:56
> yogi1, 2009-12-13 21:29:41
deck TC-K950ES bardzo naturalny deck nie krzykliwa ,przerysowana góra jest raczej identyczna z orginałem i wiadomo kalibruje się na słuch kasety ,a kasety każda jest inna w kalibracji i w dzwięku.


Mam super nagraną kasetę którą odtwarzałem na wyżej wspomnianych .
Oczywiście w  RT czy ES mam przecież  kontrolę zapisu i dążę do pełnej wierności zapisywanego sygnału .
Zapisany dźwięk na TC-K950ES a odtwarzany na RT 9100 jest  super  bez tych  wyostrzeń góry.
Zresztą każda dobrze nagrana na innym decku kaseta gra  super w RT 9100 a  950 lekko wyostrza.
Wobec waszych cennych uwag wnioskuje, że w moim ES muszę prawdopodobnie wyregulować charakterystykę częstotliwościową we wzmacniaczach wyjściowych . Być może to jest powód. Nie był on przez mnie w ogóle regulowany.

neomammut

  • 651 / 5589
  • Ekspert
13-12-2009, 23:28
Ktoś mi mówił, że warto K890ES doprowadzić do stanu wyjściowego, prócz złamanego potencjometru od poziomu nagrania ustawiłem wszystko jak trzeba i faktycznie - świetny deck do ostrej muzyki, dynamizm, kontrola basu oraz dość cieplutka góra sprawia, że ostatnio słucham do poduszki :)

Dzięki kasecie testowej nagranej przez Gardenus`a (za co raz jeszcze mu dziękuję!!!) decki:
K555ES, K730ES, K890ES i w końcu K990ES grają równo oraz bez najmniejszego problemu nagrane kasety mogę stosować zamiennie :)

Tak, tak! K990ES w końcu nagrywa tak jak trzeba, co do dźwięku jeszcze nic nie powiem, bo dopiero wczoraj udało mi się go ustawić. Muszę jeszcze wyregulować sygnał wyjściowy, czasami jeszcze trzeszczy. Jeśli nagranie jest ciche, jakiś kawałek z POP to nagrywa super!

Przestałem się bać dłubania przy głowicy, albo ma się słuch albo się go nie ma :) Prawda jest taka, że K990ES gra teraz zdecydowanie lepiej niż po tym jak opuścił serwis Pana Leszka (z całym szacunkiem dla tego Pana, bo ma wiedzę, owszem) - wydaje mi się, że 990`tka  to jakiś magiczny deck, zobaczymy jak będzie dalej :)

Pozdrawiam resztę i wnikliwie czytam temat - nie wypowiadam się, bo nie mam nic do powiedzenia  aktualnie poruszanych tematach :)
SONY: TA-E80ES | 2xTA-N55ES | SS-G3 | CDP-X55ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + EXCEL ES-70E | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R | TECHNICS RS-88

Gardenus

  • 1605 / 5899
  • Ekspert
14-12-2009, 01:06
>> neomammut, 2009-12-13 23:28:39

Sprawdź kasowanie oraz obejrzyj dokładnie taśmę (najlepiej śliską C 90 ) czy nie przycina krawędzi bądź zagniata na tych co regulowałeś aby być pewny, że dobrze wszystko ustawiłeś.

MaciejLK

  • 508 / 5852
  • Ekspert
14-12-2009, 08:02
Najlepsza do tego będzie cienka, wiotka i śliska metalowa "setka" bądź dłuższa.

rafal996

  • 1090 / 5911
  • Ekspert
14-12-2009, 08:42
Wystarczy nowa TDK SA 90, one się zaginają wręcz nałogowo, jeśli deck ma chociaż trochę źle ustawiony tor ;)

Gardenus

  • 1605 / 5899
  • Ekspert
14-12-2009, 08:57
MAXELL XLII 90 też dobra do tego celu.

neomammut

  • 651 / 5589
  • Ekspert
14-12-2009, 12:34
Sprawdzę wieczorkiem, ale z tego co wstępnie oglądałem to chyba jest ok, dzisiaj dopiero sprawdzę na jakiejś setce :)
SONY: TA-E80ES | 2xTA-N55ES | SS-G3 | CDP-X55ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + EXCEL ES-70E | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R | TECHNICS RS-88

Radmar

  • 1138 / 5915
  • Ekspert
14-12-2009, 18:03
Jeszcze trochę to będziemy mogli stworzyć ranking taśm idealnych do testowania toru przesuwu taśmy. :)
Ja z kolei obstawiam za najbardziej idealną do tego celu Sony Metal-XR 100.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Marek

cles

  • 1604 / 5914
  • Ekspert
14-12-2009, 20:16
Nie ulega wątpliwości, ze taśmy cienkie i śliskie wymykające się spod wałka i rolki są najlepsze do testowania jakości toru.

Dlatego cienkie śliskie metalówki będą do tego celu najlepsze.