Audiohobby.pl

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10 następna »
1
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krzysztof_M dnia Dzisiaj o 10:20 »
Dzięki za pomysł i testy - z pewnością będę takie modyfikacje wykonywać w przyszłości.
2
Muzyka / Czego teraz słuchacie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez WOY dnia Dzisiaj o 09:28 »
Niedzielna wybudzania 😉
[/youtube]
3
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pień dnia Dzisiaj o 08:17 »
Troszkę przyspałem i nie obudziłem się standardowo jak do pracy.






    Oględziny silniczka nastąpiły po pierwszych 13-tu godzinach i 20-tu minutach pracy.
Spostrzeżenia:
    Jestem zaskoczony :)   Spodziewałem się o wiele gorszego widoku a tu masz.   Zużycia na szczotkach praktycznie nie widać, brak materiału oderwanego i rozrzuconego w pobliżu.   Ślad narysowany na komutatorze wyraźnie i to w zasadzie wszystko co ubyło ze szczotek.
  Ślad ten raczej wskazuje na >marną jakość polerki komutatora którą wykonałem hehehehe.
Albo na to że sam materiał komutatora to jest coś >porowatego<    W sumie bez znaczenia bo grafit to wypełnił i oczywiście usuwać jako brudu nie należy.
 Przechodzić zatem na ateizm szczotkowy nie muszę i moja wiara w grafitowe szczotki jest jednak prawdziwa hehehehehe

4
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pień dnia Dzisiaj o 01:59 »
A no to jest dobra wiadomość :)   Ponieważ czeka mnie prucie wzmaka H/K .    Jak wiadomo tam jest mnóstwo pstryczków, przełączników i innych suwaków w ilości która nawet nie śniła się konstruktorom innych wzmacniaczy,  jeżeli którykolwiek z nich przyzdycha to natychmiastowo odbija się na pracy całego wzmaka-  bardzo negatywnie.   Wprawdzie ja już to kiedyś robiłem ale widać zeszło wystarczająco dużo czasu żeby te gadziny znowu zardzewiały :(    Niestety tam na tych stykach żadnego złota bądź zamiennika nie ma-  w końcu to amerykańskie jest i wiadomo kapitaliści sknery i zedrą ostatniego centa z ludu pracującego.   Wprawdzie gdzie niegdzie wygląda jak na ruskiej licencji ale to bez różnicy.
U ruskich to na miarę potrzeb i zasług :)    Robolowi wzmak niepotrzebny bo  ma zap......   po 16 godzin żeby >zaufani<  mieli na jachty i takie tam inne drobiazgi.

 Co do silnika testowego :)   Minęło prawie osiem godzin od uruchomienia i kręci dalej.
   Ja zaś zrobiłem jeszcze jeden-  taki lepszy z domu co już widać po samym wirniku i uzwojeniach :)   Żeby był na zapas hehehe
Oczywiście założyłem że moja wiara w grafitowe szczotki jest jedyna i prawdziwa :)
    Obym rano nie odszczekał i musiał przejść na ateizm hehehe



.....   zakładam teraz że testowy silnik będzie rano  wykazywał  lekkie przytarcie grafitowych styków na miejscu styku z komutatorem.
Bo ja wiem ?   Może z milimetr widocznego śladu-  powinien dosyć szybko wytrzeć nieco więcej żeby było widać wyraźnie promień komutatora-  wtedy docieranie będzie zakończone i przejdzie na etap gdzie zaczyna się cykl normalnej pracy.   Powinien wtedy bardzo długo pracować żeby zużycie postępowało zauważalnie.
     
Zobaczymy rano czy mam rację .....
5
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krzysztof_M dnia 25-05-2024, 22:33 »
Moim zdaniem smar grafitowy i logicznie z nim połączone grafitowe szczotki w silniku to chyba błędna droga.
Smar grafitowy posiada grafit z zupełnie innych powodów i przewodnictwo elektryczne i zapobieganie utlenianiu to nie są jego zadania i raczej w nich się nie sprawdzi.
Otóż źle mi się wydawało.
Jednak smary grafitowe można używać do ochrony styków elektrycznych.
https://www.motochemia.pl/do-czego-sluzy-smar-grafitowy-n-326.html

"Do najważniejszych cech smaru grafitowego należą między innymi:

    Doskonałe właściwości smarne
    Doskonała odporność na działanie wody i warunków atmosferycznych
    Wysoka odporność na obciążenia
    Doskonałe właściwości antykorozyjne
    Wysoka przewodność elektryczna
    Doskonała ochrona przed zużyciem"
6
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krzysztof_M dnia 25-05-2024, 21:45 »
Trzymam kciuki i czekamy na dalsze informacje z frontu :)
7
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pień dnia 25-05-2024, 20:04 »
Dzisiaj nie wyrobiłem i zrobiłem jednostkę testową :)
   Silniczek który odpadł podczas selekcji gdy walczyłem z Nakiem ?     Odpadł ponieważ dziwnie brzęczał podczas pracy a teraz zauważyłem dlaczego, luźno nawinięte uzwojenie-  kilka zwojów bełta się zupełnie jak chce.   Prawdopodobnie może szybko zdechnąć bo druciki mogę się szybko przetrzeć no i wiadomo.  To nawet chińska robota nie jest tylko Indonesia.
   Mniejsza z tym-   jako testowy jest spoko :)   Trochę trudniejszy był w przeróbce bo szczotki bardzo małe o szerokości zaledwie 1,3 mm.
Pod prąd poszedł o 18:05    i będzie sobie teraz kręcił do oporu  tzn.  albo aż zdechnie albo mi się znudzi heheheh
   Jutro rano-  jeżeli dociągnie hehe  to zrobi się pierwsze oględziny i ocenę jak to się zużywa.
Pracuje pod napięciem 6V   -   kręci wyraźnie szybciej niż podczas przewijania taśmy w magnetofonie.
Tak więc mniej więcej jedna minuta pracy to równoważnik przewinięcia taśmy C60  w jedną stronę  albo pół godziny odtwarzania.
Jeżeli wiec wytrzyma pierwsze 12 godzin pracy to będzie odpowiadało 360 godzinom ciągłego odtwarzania taśmy w magnetofonie.
    To tak mniej więcej oczywiście  :)



Trzymajcie kciuki :)
8
Kenwood / Kenwood KX-990SR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pień dnia 25-05-2024, 15:22 »
Powinien pasować wprost np.  ten :

https://pl.aliexpress.com/item/4000421241180.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTopMoreOtherSeller.3.5b79TD9fTD9fX3&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40000.327270.0&scm_id=1007.40000.327270.0&scm-url=1007.40000.327270.0&pvid=c2995b61-f6c4-44a3-8555-a173ff09cdd1&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.327270.0,pvid:c2995b61-f6c4-44a3-8555-a173ff09cdd1,tpp_buckets:668%232846%238111%231996&pdp_npi=4%40dis%21EUR%212.18%212.05%21%21%212.30%212.16%21%40211b613917166414494611963e253d%2110000001737153016%21rec%21DE%212261704816%21&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller%7Cquery_from%3A
UWAGA   to jedna z dziesiątek opcji możliwych do kupienia na ali

UWAGA:   Powinien-  bo to chińskie i nie wiadomo czy w środku jest regulator choć tak wygląda jakby był.
Po drugie-  rozstaw na śrubki mocujące od przodu -  nie zrobiłeś zdjęcia od >frontu<   tak więc nie widać.  Chodzi o opcję gdy wywalasz oryginał w kosz i tego przykręcasz jak leci bez kombinacji.

Można w końcu sam ten silnik wmontować w miejsce starego z wykorzystaniem oryginalnego regulatora.
 
---
Jeżeli możesz rozmontować ten agregat który masz -  zdjąć dekiel i wyjąć silnik z ekranu   to sam zobaczysz dokładnie co tam siedzi.
   A tak poza tym to strasznie słabo wierzę że silnik jest spalony.  Prędzej po prostu syf i trzeba wyczyścić :)
    Ponadto możliwe że zdechł sam regulator.

Tam w tej puszcze jest mniej więcej tak :

https://i.imgur.com/lpU5W2m.jpeg

Jeszcze jedna uwaga:   
Mosiężne kółko pasowe zapewne siedzi na >wcisk<   bez śrubki kontrującej.
   Nie ściągaj na siłę bo się nie uda- prędzej wszystko inne rozwalisz w mak a to cholerstwo nie zejdzie.
     Trzeba podgrzać odrobinę i wtedy złazi bez użycia siły.     Odrobinę to nie znaczy że ma >świecić<   Kilka sekund zapalniczką wystarczy i robić to szybko-  żeby plastiki w silniku nie roztopić :)
   Jeżeli jest śrubka to nie ma problemu.   Albo raczej jest większy hehehehehe
Mało kto ma w domu takie małe wkrętaki.  Tutaj na forum to inna sprawa-   wszystcy to czuby i mają narzędzi i urządzeń zatrzęsienie.
  Bierzesz pierwszego z brzegu forumowicza i ma szpeju więcej niż dobrze wyposażony zakład serwisowy w PRL-u i nawet nie zauważy że musiał taki silnik w magnecie wymieniać.

 
9
Kenwood / Kenwood KX-990SR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zoon dnia 25-05-2024, 12:15 »

10
Gramofony / Winylomania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez WOY dnia 25-05-2024, 11:09 »
Chyba czas na nową ;-)
Z całą pewnością tak. Mam w zapasie nową 2M Red i właśnie tę igłę zamontuję do czasu podjęcia decyzji co dalej.

Clapton grany jeszcze na starej🙂
Strony: 1 2 3 ... 10 następna »