Audiohobby.pl

Magnetofon

Gardenus

  • 1605 / 5896
  • Ekspert
04-07-2009, 23:25
Tylko tą rysę na płycie czołowej w F 910 musisz jakoś zaretuszować bo wygląda nieciekawie.
Miałem tą aukcję w obserwowanych.

gotyk1

  • 1310 / 5896
  • Ekspert
04-07-2009, 23:46
Filwoj zawsze lubiłem tą aiwę, obyś łatwo doprowadził ja do sprawności i jak Gardenus mówi rysę trzeba zatuszować

Filwoj

  • 383 / 5563
  • Zaawansowany użytkownik
04-07-2009, 23:54
Z tym coś wymyślę, nie wiem tylko co z głowicą kasującą, jakoś nie wydaje mi się aby mogła być uszkodzona, raczej obawiam się, że to może być coś w obwodzie prądu kasującego a na tym raczej słabo się znam. Nie wiem nawet jak sprawdzić czy to głowica.
Wojtek

Gardenus

  • 1605 / 5896
  • Ekspert
05-07-2009, 00:02
Głowicę sprawdź omomierzem. Może przewód jest przy niej odlutowany czy inna przerwa na trasie .
Do " picowania "  używam markera wodoodpornego SNOWMAN . Trzeba kilkakrotnie pociągnąć tą rysę.

MaciejLK

  • 508 / 5849
  • Ekspert
05-07-2009, 12:33
To tylko przypuszczenie, ale być może nie jest winna głowica kasująca a napęd. W jednym z magnetofonów dwuwałkowych miałem tak, że rolka podająca podawała odrobinę więcej taśmy niż odbierająca - odbierała (odwrotnie niż być powinno). W efekcie między rolkami stopniowo tworzyła się pętla taśmy - nie na tyle, by taśma się splątała (nawet po przejściu całej 90-tki), ale wystarczająco, by taśma nie dotykała do głowicy kasującej, gdzie przecież nie ma żadnego docisku. Zanim zaczniesz kombinować z głowicą, sprawdź czy taśma zawsze do niej dobrze przylega.
Poza tym, Aiwa w niektórych najwyższych modelach stosowała wyłączanie głowicy kasującej w przypadku nagrywania na czystych taśmach. Nie znam AD-F910, ale może też jest w to wyposażony i głowica jest po prostu wyłączona? (takie tylko przypuszczenie...)

Gardenus

  • 1605 / 5896
  • Ekspert
05-07-2009, 13:51
>> MaciejLK

Fakt też to może być.

Można to szybko wychwycić przytrzymując lekko ( np. wykałaczką) lewe kółko w kasecie podczas zapisu.
Najpierw trzeba zdjąć nakładkę ( klapkę) w magnetofonie.

Filwoj

  • 383 / 5563
  • Zaawansowany użytkownik
05-07-2009, 14:45
Dzięki za rady, rozmawiałem ze sprzedawcą, podobno głowica ma uszkodzenie mechaniczne, jak Aiwa dotrze do mnie zobaczę. Mam AD-F800 która fiksuje ze sterowaniem, może z niej przełożę jeżeli nie zdobędę innej.
Dual już poskładany, odtwarza i przewija jak trzeba, jeszcze nie sprawdzałem nagrywania. Ma funkcję podwójnej prędkości i przy odtwarzaniu działa, ciekawe jak będzie z nagrywaniem, powinny być wyraźne efekty, zwłaszcza w górnym paśmie. Brakuje mi jeszcze jednej (zewnętrznej) części gałki regulacji poziomu sygnału przy nagrywaniu.
Wojtek

Filwoj

  • 383 / 5563
  • Zaawansowany użytkownik
05-07-2009, 18:30
Dual już na półce, teraz na tapecie Aiwa AD-F800. Ostatnio zaczęło jej fiksować sterowanie, mostek z głowicami nie chciał opadać, w końcu zablokowała się kieszeń w pozycji zamkniętej i już na nic nie reagowała. Teraz jak rozebrałem kapryśnicę i odkręciłem cały blok mechanizmu napędu kasety (silniki, głowice itp) i w tej pozycji zacząłem ją ćwiczyć po kilku próbach silnik ruszył i wygląda, że wszystko gra. Poradźcie co i gdzie nasmarować lub spryskać kontaktem przed złożeniem. Z wszystkich moich maszynek nagrywała i odtwarzała chyba najlepiej, chciałbym móc porównać ją z AD-F910 jak już do mnie dotrze.
Wojtek

yolaos

  • 605 / 5909
  • Ekspert
05-07-2009, 21:29
Panowie
Mam oto taki problem w Pionierze 939MK2

Kiedy właczam go powiedzmy zimnego , mechanizm niezaskakuje wyglada to tak ze lewa rolka sie kreci a prawa nie, po czym moze sekuńdzie odskakuje , przewijanie równiez odskakuje, głowny silnik dziala bez zarzutu ten co chodzi non stop ,czy to pasek od napedu czy moze cos z elektronika , zjawisko sie nasila.

Savage

  • 889 / 5911
  • Ekspert
05-07-2009, 21:39
>> yolaos, 2009-07-05 21:29:41
 lewa rolka sie kreci a prawa nie

Masz na myśli prawy talerzyk(szpulkę) tak?
Rozumiem, że też nie przewija.

yolaos

  • 605 / 5909
  • Ekspert
05-07-2009, 21:54
Lewa Ciagnie tasme zaskakuje na chwilke, ale prawa sie nie kręci przez co wciaga tasme wiec mechanizm sie wyłacza

Gardenus

  • 1605 / 5896
  • Ekspert
05-07-2009, 22:04
Czy masz dwa niezależne paski na kołach napędowych ( prawa , lewa ) pytam bo tego modelu nie miałem .
Jeżeli dwa to sprawdź pasek na prawym kole zamachowym.

Gardenus

  • 1605 / 5896
  • Ekspert
05-07-2009, 22:07
Sprawdź też mechanizm przełączania na lewe i prawe obroty  tego silnika ( od przewijania).

Gardenus

  • 1605 / 5896
  • Ekspert
05-07-2009, 22:15
>> Filwoj, 2009-07-05 18:30:28

W ośki silników i przekładki kółek zębatych daj  po kropelce oliwki  do maszyn precyzyjnych. Dźwignie posmaruj delikatnie smarem ( może być ten od łożysk ŁT4S3 ). Gumki, paski, sprzęgła wyczyszczone i odtłuszczone. Styki przemyte elektro-kontaktem. Głowice wyczyszczone i zdemagnetyzowane. Dopiero można brać się jeżeli konieczne za ew. regulacje.

yolaos

  • 605 / 5909
  • Ekspert
05-07-2009, 22:21
z tego co swieciłem , to widac tylko pasek i kolo od otwierania kieszeni oraz od głownego silnika a ten kreci jak wsciekły reszta gdzies zakopana na dole, poprostu nie moge dostrzec innych paskow