Audiohobby.pl

Magnetofon

rico1973

  • 221 / 5862
  • Aktywny użytkownik
25-06-2009, 15:36
Wyniki testu przewijania moich decków które aktualnie używam: kaseta C 60

Pioneer CT-S710   1`19`` FFD
                             1`14`` REW

Kenwood KX 880 D 1`25`` FFD
                               1`22`` REW

Teac V 5000 1`27``FFD
                    1`25``REW

Gardenus

  • 1605 / 5896
  • Ekspert
25-06-2009, 17:14
>> Savage, 2009-06-25 09:39:46
A jakie głowice ma ta Optonica? Są to głowice zespolone czy głowice discrete?


Zespolona ( zapis odczyt ).

neomammut

  • 651 / 5586
  • Ekspert
25-06-2009, 20:00
Witam ekipe!!!
Gratuluje udanych klocków, udanych napraw i wogóle!

Ja niestety jestem zmartwiony. Aiwa F770 po założeniu pasków niestety nie kręci wogóle. Coś tam chyba jest z przekazaniem napędu. Coś tak jakby zębatki były połamane. Jak będe miał chwile, to muszę mechanizm rozebrać. Trochę się boję, ale serwisówka powinna mi pomóc.

Sama serwisówka jest niezła, choć niestety nie ma opisanych połączeń kabelków wewnatrz pomiędzy płytkami. Tzn owszem jest napisane "CON 1, CON 2....", ale tylko w serwisówce, bo na samych płytkach takich oznaczeń nie ma...., podłaczam na chybił trafił, ale też się męcze!

Dziękuję Panu Leszkowi z Audiohobby za kupno w moim imieniu części zamiennych. Jestem mu baaaardzo wdzięczny!!!

Czekam cały czas na dwa magnetofony, które są u Pana Leszka. Sony K990ES i K700ES. Jutro zadzwonie i zobaczę, może już do dobioru :)

nie piszę nic, ponieważ jak przyjde z pracy tp jestem wyczerpany do cna...., wciskam PLAY na Grundingu CT-905 i słucham do upadłego, a później nie moge rano wstać :)

Jak się uda to następny magnet się szykuje do kolekcji :) Coś ze stajni SONY :)

Pozdrawiam Was!
SONY: TA-E80ES | 2xTA-N55ES | SS-G3 | CDP-X55ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + EXCEL ES-70E | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R | TECHNICS RS-88

T-34/85

  • 111 / 5542
  • Aktywny użytkownik
26-06-2009, 07:43
odnośnie jeszcze sygnałów do kalibracji zmieszczam dwukanałowy generator akustyczny:

http://depositfiles.com/files/h0mrpwk4z

neomammut

  • 651 / 5586
  • Ekspert
26-06-2009, 08:26
Uzywalem go ostatnio:)
Polecam, bo dziala znakomicie!
SONY: TA-E80ES | 2xTA-N55ES | SS-G3 | CDP-X55ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + EXCEL ES-70E | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R | TECHNICS RS-88

adam2948

  • 9 / 5452
  • Nowy użytkownik
26-06-2009, 08:33
Witam! A czym mam go otworzyć? Co to za format? Czy ma ktoś z Was już rozpakowany?
           Pozdrawiam adam2948.
Analog jest piękny.

T-34/85

  • 111 / 5542
  • Aktywny użytkownik
26-06-2009, 09:06
kalibracje z użyciem powyższego generatora przeprowadziłem tak:

Kaseta nr 1 BASF CR II
Na wejscie Input w magnetofonie (L i P) podałem ton 400Hz o sile -15dB(Source) i wyregulowałem pokrętłami Rec Level aby nagrać na taśme tak samo jak na Source w sile -15dB równe poziomy L i P.To sie udało

Następnie podałem ton 400Hz do lewego kanału i ton 10kHz do prawego kanału.Na Source było ustawione -15dB
Znowu włączyłem nagrywanie i regulowałem teraz pokrętłem BIAS-u aby na poziomie -15dB słupki kanału L i P się zrównały tak jak na Source.To również sie udało

Nagranie wyszło takie sobie źródło brzmi lepiej ale od biedy może być,na słuch wyciągam lepszy dźwiek na tej taśmie.


Kaseta nr 2 TDK D60

Tu udało sie regulowanie Rec Level i Bias jak powyżej ale efekt marniutki poziomy sygnału inne niz w źródle,BIAS wyszedł na aż +2 podczas gdy na pudełku pisze NORMAL a więc pozycja środek,brzmienie dosyc stłumione na słuch dało sie nagrac na niej o niebo lepiej.


Zastanawiam sie nad:

Sygnał z generatora ma tę samą amplitude dla czestotliwosci 400Hz i 10kHz zwykle wyzsze częstotliwości mają amplitude mniejszą a tu jak na załaczonym zdjęciu wyżej obydwie częstotliwosci sa wyrównane do 35dB.Może to być przyczyną błędu w nastawach?


Kasety przeszły proces kalibracji ale nagrania wyszły dosyć cienkie na słuch jakoś lepiej wychodzi a jak np miałem decki Pioneer CT-959 czy Sony K 970 ES to tam był generator i brzmienie było doskonałe.

Czy coś robie źle w procesie kalibracji?


T-34/85

  • 111 / 5542
  • Aktywny użytkownik
26-06-2009, 09:44
Obniżyłem wzmocnienie tonu 10kHz a nawet 15kHz dla CrO2 na wejsciu do 25dB ton 400Hz(315Hz) pozostawilem na 35,986dB.Taka mniej wiecej jest róznica na analizatorze widma miedzy tymi tonami gdy gra muzyka.

W nagraniach znacznie polepszyła sie jakość dźwieku pozostał też szerszy zakres Bias-u do wyregulowania bez wplywu na proces kalibracji.Innymi słowy łatwiej teraz skalibrować.Po obniżeniu wzmocnienia tonu wysokiego  nagrania są trudne do rozróznienia od tego podanego na Source lepsze od poprzednich.Nie wiem dalej czy to kalibrowanie z metodycznego punktu widzenia tak powinno wygladac ale jakos działa.

T-34/85

  • 111 / 5542
  • Aktywny użytkownik
26-06-2009, 09:47
przydałby się dwukanałowy generator akustyczny w stylu takich jak widywało sie na pracowniach elektronicznych w technikum.Wtedy wyszło by to jak należy.To tyle moich porannych dywagacji.

T-Bolt

Savage

  • 889 / 5911
  • Ekspert
26-06-2009, 12:10
Ale jak mierzysz te -15dB? Z wyswietlacza? Przeciez slupki są tam co 5-10dB także niedokładność jest ogromna. Trzeba było podpiąć miernik pod wyjście i wyregulować co do mV wtedy to ma sens i wychodzi idealnie nie ma mowy o pomyłkach. Chyba, że tak robiłeś. Przeciez przykladowo dla -15db i dla -11db sluupek na wyswietlaczu pali się ten sam.

Savage

  • 889 / 5911
  • Ekspert
26-06-2009, 12:13
Generator wbudowany w decka robi to z reguly z dokladnoscia 0,5db/działke.  Dlatego wychodzi lepiej.
Pozatym ton 400hz mozna kalibrować znacznie wyzej nawet w okolicach 0db. ale 10kHz to juz na -15dB

T-34/85

  • 111 / 5542
  • Aktywny użytkownik
26-06-2009, 13:03
ustawienia na -15dB przy 15kHz dokonalem wedle wyswietlacza RS-B765 czyli ok 2słupek od początku,wiem ze bład jest +/- 5dB ale pilnowałem zeby słupki stały w miejscu.Nagrania z tych sygnałów wychodza dobre ale dopiero po obniżeniu głosnosci z generatora dla tonu 15kHz na 25dB,równoczesnie 315Hz w drugim kanale ma 35dB.Jak obydwa tony miały po 35dB to było ciężko dobrze skalibrować.Właściwie to te tony nie moga miec jednakowej amplitudy bo VU pokazuje zawsze najwieksze wychylenia dla niskich a gwizdki to malo co. Najlepiej to wychodzi jak czułosć tasmy ustawiam za pomoca tonu 400Hz a bias na słuch.Ot - eksperymenty :)

Savage

  • 889 / 5911
  • Ekspert
28-06-2009, 10:05
CO taka cisza?

MAG

  • 2393 / 5896
  • Ekspert
28-06-2009, 13:40
 A oto typowania niewielu jest uczestników ale wiadomo wakacje:)

gotyk1 typował 2 razy więc podaję dwa typy

    Deck akai GX-95 i kasety

I

1. Sony FX - nie do odróżnienia
2. Sony HF-ES - również świetna kopia

II

1. Maxell XLII-s - nie do odróżnienia
2. TDK CDing - świetna kopia z odrobiną analogowego ciepła w stosunku do źródła
3. Maxell SQ ( tania kaseta z Lidla a tu tak świetnie się obroniła)
4. Sony UX-S (dobra kopia)

IV

1. Sony Metal XR - całkiem całkiem

Sony K870es - na nim dobrze brzmią:

I

Fuji FR-I S
Sony HF-ES

II

That\'s VX
Sony UX-S
TDK SA/ SA-X

IV

That\'s Suono/CDIV
Metal-S

Źle natomiast wspominam nagrywanie na tym decku Fuji ZII - nie wybrzmiewało to tak jak powinno, szczególnie na muzie o ostrzejszym brzmieniu), TDK MA - dosyć szybko na ciężkim rocku można było ją przesterować, pomimo że to metal

Radmar

1. Technics RS-B100 (trudno mu zarzucić żeby nie radził sobie z konkretnym modelem i typem kasety, smakuje mu wszystko co dostanie, jeśli już jednak coś by wybrać, co idealnie mu pasuje, to wskazać należy poniższe typy kaset):
IEC I - TDK AD/AD-X/AR/AR-X (198x), Sony HF-X/HF-ES (198x), Fuji FR-IS (198x)
IEC II - Sony UX-Pro (198x), Maxell XLII/XLII-S (198x-1992), Fuji FR-II/FR-IIS (198x), TDK SA/SA-X (1983-1987)
IEC IV - Fuji FR-Metal (198x), Denon HD-M (198x)

2. Technics RS-B905 (również i ten deck nie jest wybredny, jednak da się zauważyć, że coś lubi bardziej, a coś mniej; najlepiej współpracuje z kasetami poniżej):
IEC I - TDK AD/AD-X/AR/AR-X (198x), Sony HF-X/HF-ES (198x)
IEC II - Maxell XLII/XLII-S (198x-1992), Denon HD-7/HD-8 (198x), TDK SA/SA-X (1983-1987)
IEC IV - Fuji FR-Metal (198x), Denon HD-M (198x)

3. Technics RS-B705 (deck nie posiada kalibracji, a jedynie regulację BIAS ADJUST i być może z tego względu jest już nieco bardziej wybredny niż dwa powyższe):
IEC I - TDK AD/AD-X (198x), Sony HF-X/HF-ES (198x)
IEC II - TDK SA/SA-X (1983-1987)
IEC IV - Fuji FR-Metal (198x), TDK MA-X (198x)

4. Technics RS-BX606 (dek nieco nowszy od poprzedników i również pozbawiony kalibracji, wyposażony jedynie w BIAS ADJUST, zdecydowanie bardziej wybredny):
IEC I - Maxell XLI-S (198x), Basf LH-MI (198x)
IEC II - Denon HD-7/HD-8 (198x), Fuji FR-II/FR-IIS (198x), TDK SA-X (1988-1991) *
IEC IV - Sony Metal-S/Metal-ES (198x)

* tutaj mała uwaga - w przypadku typu IEC II, RS-BX606 ewidentnie nie znosi kaset Fuji JP-II/JP-IIx (199x).

5. Kenwood KX-1100HX (podobnie jak RS-B100, Kenwood nie ma wygórowanych wymagań i z chęcią przyjmuje wszystko co dostanie, najchętniej zaś to co poniżej):
IEC I - Maxell XLI-S (198x), Sony HF-S/HF-X (198x), TDK D/AD/AR (1988-1991)
IEC II - Maxell XLII/XLII-S (198x-1992), Sony UX-S/UX-ES/UX-Pro (198x-1994)
IEC IV - Fuji FR-Metal (198x), Sony Metal-S/Metal-ES (198x)

Gardenus

1. OPTONICA RT 9100 i 7100 wszystko biorą , dlatego bez wyszczególnienia.
2. SONY TC-K670 wszystkie oprócz FUJI DR-x i BASF chromdioxid
3. SONY TC-K 75 wszystko jak poz 1 ale dopiero po mojej dogłębnej regulacji.
4. GRUNDIG CF 5500 nie trawi w/w BASF-a i tych nowych TDK SA i SONY UX-S oczywiście bez metali
5. Radiotehnika MP 7301 wszystkie oprócz w/w z poz 2. i bez metali.
6. OPTONICA RT 7000 na wszystkich podbija wysokie częstotliwości nie trawi w/w BASF-a do starych nagrań idealny.

I jeszcze do tego grona moje wypociny

Z racji wyżej wymienionych zreszta ciekawych zestawień ograniczę się do mojego nowego nabytku

Tandberg TCD 3014A

 
1. TYP I -Maxell XL-I   oraz inne podobne

2. TYP II Maxell XL II-S oraz podobne dobrze wychodzi wbrew powszechnym opiniom TDK SA

3 TYP  IV Maxell M , MX , MXS oraz inne podobne

Dodam że Ten Deck nie wybrzydza oraz nie przejawia kłopotów z wysterowaniem innych nośników mój wybór jest taki gdyz fabrycznie Tandberg stroił wszystko pod Maxell-a , Sony, TDK, BASF,THATS wszystkie nagrywaja się dobrze

Dziękuje za udział tej nie wielkiej grupie uczestników

Ogłaszam temat za zamknięty

Mam natomiast rewelacyjny pomysł aby każdy zamieścił jednego decka Vintage  tych który jest najbardziej zaawansowany technologicznie
Tylko i wyłącznie lata 1965-1985
Niekoniecznie modele przez nas posiadane , wklejajcie tutaj od razu opisy będzie łatwiej pozdrawiam oraz przyjemnych wakacji życzę

MAG