Audiohobby.pl

Nakamichi BX-300E

nano

  • 9079 / 4995
  • Ekspert
10-11-2020, 11:04
test 2  oponka wymiary
nie no  nie moge nic wkleic przepraszam
« Ostatnia zmiana: 10-11-2020, 11:21 wysłana przez nano »

AUDIOTONE

  • 9398 / 5842
  • Ekspert
10-11-2020, 11:30
test 2  oponka wymiary
nie no  nie moge nic wkleic przepraszam
Coś masz kwasa Nano u siebie... sprawdź wielkość (kB) zdjęć jakie wysyłasz...

Poniżej wymiary idlera od Sankyo :
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

nano

  • 9079 / 4995
  • Ekspert
10-11-2020, 20:15
wielkosc pliku to nie jest 300kb..  jakby przegladarki nie chce wspolpracowac...
dzieki za fotki..potwierdzam te wymiary w 300 ce

martingo

  • 128 / 3469
  • Aktywny użytkownik
17-11-2020, 09:44
Zabrałem się za naka, silnik funkcyjny przeczyściłem wszystko poskładałem i sprawdziłem bez wsadzania do obudowy i wszystko działało. jak wsadziłem do obudowy to raz funkcja play się załączyła i mostek się zablokował. i tak kilka razy gdy mechanizm jest uwolniony to wszystko działa a jak zamontuję do budy to mostek idzie do góry i wydaje mi się że za wysoko i w momencie się blokuje nie opada. Gdy nie ma kasety w kieszeni wszystko chodzi prawidłowo. Chyba jakieś cuda.

AUDIOTONE

  • 9398 / 5842
  • Ekspert
17-11-2020, 15:35
To ten z aledrogo? Wynika z tego ze coś blokuje... mechanizm ma być przykręcony 3 śrubami dwie os dołu i jedna na górze nic innego. Dalej sprawdz czy blaszka na froncie mechanizmu nic nie blokuje to częsty przypadek jak nie wejdzie w odpowiednie wcięcia...
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Hammer

  • 4687 / 2302
  • Ekspert
17-11-2020, 17:18
No też bym odstawiał osłonę mechanizmu przód.

martingo

  • 128 / 3469
  • Aktywny użytkownik
17-11-2020, 19:27
Tak to ten ale chyba widzę światełko w tunelu kaseta nierówno się układa w kieszeni, zły docisk dorobionej blaszki, bo jednej niestety nie było muszę wykombinować coś lepszego i dopiero zdam relację czy to było problemem.

AUDIOTONE

  • 9398 / 5842
  • Ekspert
17-11-2020, 20:53
nierówno się układa w kieszeni, zły docisk dorobionej blaszki,
Możesz wkleić zdjęcie jak to wygląda? Są jakieś braki w mechanice?
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

martingo

  • 128 / 3469
  • Aktywny użytkownik
18-11-2020, 14:55
Wg mnie wszystko jest tylko brakowało tej jednej blaszki. Ale znalazłem coś innego i to jest główny powód- głowica kasująca za bardzo luźno chodzi na boki (od strony obserwatora to bardziej jest pochylona w prawo). Nie wiem czy tak ma być gdy ruszę przewodem to się prostuje i jest w idealnej linii z wypustem powyżej a tak jest pochylona i w momencie pójścia mostka w górę nie wchodzi w kasetę tylko zahacza o obudowę kasety i podnosi ją całą i mostek w tym momencie się blokuje bo nie może dokończyć swojego zadania. Czy u was też ta głowica tak luźno chodzi. Boję się rozkręcać te dwie śruby od mostka aby mi się nie rozleciały głowice. Możecie mi doradzić co mam zrobić aby tą głowicę umocować.

LD

  • 64 / 3016
  • Użytkownik
18-11-2020, 16:38
Czy może ktoś "łopatologicznie" wytłumaczyć (najlepiej fotki) co trzeba odkręcić aby wyjąć mechanizm BX300E w celu wymiany oponki i paska? Dla ułatwienia dodam że wyjmowałem mechanizm w KX9010 i wiem jak to zrobić ale w BX jest to trochę gorzej.
Czy da się wyjąć mechanizm bez odpinania przewodów?

Hammer

  • 4687 / 2302
  • Ekspert
18-11-2020, 17:10
Martingo ktoś prawdopodobnie wytargał kasetę na hama i pourywał co trza.

nano

  • 9079 / 4995
  • Ekspert
18-11-2020, 17:19
ld
tak ale utrudniasz sobie zycie wtedy trza odciac plastikowe sciagacze z tylu.. a to moze  spowodowac ze wyrwiesz cos z lutu przy innym ruchujak wyjoles z 9010  to tu tez prostota

AUDIOTONE

  • 9398 / 5842
  • Ekspert
18-11-2020, 21:51
Powiem tak w pierwszym przypadku kolegi @martingo to jakoś nie mogę sobie skojarzyć czego tam brakuje. Zdjęcie wiele by pomogło, jak to wygląda u Ciebie w kwestii porównania do tego co jest u nas :)

Zaś co do wymiany idler-a i paska to bez problemu można to wykonać.
Ildej jest "zdejmowalny" od frontu, dwie śrubki mocujące w górnej części pokrywę mechaniki i delikatnie wyciągasz blaszkę na zewnątrz i masz idler na wierzchu. Żeby dostać się do paska to musisz odkręcić dolną blachę i tam odkręcasz śruby trzymające płytkę silnika DD a od góry odkręcasz pozostałe i pasek do wymiany podano :) ot i cała filozofia :)
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

LD

  • 64 / 3016
  • Użytkownik
19-11-2020, 21:43
Dzięki heroicznej akcji nano mam i ja swojego BX-300E. Dzięki podpowiedziom kolegów Mateusza i nano wymieniłem pasek, oponkę, usprawniłem chłodzenie trafo oraz stabilizatorów. Magnetofon umieszczony we wnęce a temperatura tyłu obudowy w granicach 42-45 stopni. Aha zmieniłem też odczep na 240V. To pewnie też pozwoliło lekko obniżyć temperaturę. Jak się trochę ogarnę z pracą zawodową to wrzucę parę zdjęć.

AUDIOTONE

  • 9398 / 5842
  • Ekspert
19-11-2020, 22:33
To prace ruszyły, dobrze :)
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.