Audiohobby.pl

Kenwood KX-9010

Woytzek

  • 45 / 2504
  • Użytkownik
17-11-2023, 15:23
A dwa dni temu był na pewnym znanym portalu.
Dzisiaj przyjechał do mnie z naprawy kx 9010, kilka godzin aklimatyzacji i zobaczymy co poczynił doktor😉

mateusz28_1986

  • 7 / 4358
  • Nowy użytkownik
28-12-2023, 11:44
Witam.
W temacie wspomnianego udanego moda na AD826.
Na forum przewija się informacja o modelu 826AN, modelu takowego już nie ma czy model z dopiską Z to jest ten sam układ? Poniżej link.

https://www.mouser.pl/ProductDetail/Analog-Devices/AD826ANZ?qs=%2FtpEQrCGXCzLOrhkO%2Fe36g%3D%3D

pień

  • 2265 / 1056
  • Ekspert
01-01-2024, 16:59
  No tak-  temat moda wisi :)  będzie potem .
     Dzisiaj zabrałem się za usunięcie drobnej niesprawności w tytułowym magnetofonie :)    >Złapałem drania na kłopotach z przewijaniem taśmy i ze dwa?  razy wysupłał odrobinę taśmy.    Przy okazji zobaczyłem że pasek hamulca rozpuścił się hehehehe
Ok-  będzie dobrze.   Co do samego silnika idlera to poszedłem na skróty - nie wymontowywałem z podstawą :)
Dobre chęci to nie wszystko przecież a odrobina lenia jednak jest.
   Całość prac rozpocząłem godzinę i 20 min temu.    Ostatnie zdjęcie to przed postem tutaj i przerwą obiadową hehehehe
 
Było więc tak:



cdn-   raczej dzisiaj :)

ed:   skończyłem jakiś czas temu -  teraz sobie gra z ćwiczebnej taśmy, tak chociaż z jedną stronę żeby sprawdzić czy wpadki nie będzie :)
« Ostatnia zmiana: 01-01-2024, 19:32 wysłana przez pień »

PKrisz74

  • 1 / 77
  • Nowy użytkownik
09-03-2024, 15:33
Scalaki i podstawki przyszły dzisiaj rano, aż się zdziwiłem. Wczoraj po południu je zamówiłem, a tu proszę

Hi,

What do we get by this change of this integrated circuit to 9010?

I am asking because I have one KX-9010. :)

BR,

Krisz

AUDIOTONE

  • 9411 / 5857
  • Ekspert
09-03-2024, 16:13
Scalaki i podstawki przyszły dzisiaj rano, aż się zdziwiłem. Wczoraj po południu je zamówiłem, a tu proszę

Hi,

What do we get by this change of this integrated circuit to 9010?

I am asking because I have one KX-9010. :)

BR,

Krisz

Jest opisane na następnych stronach, co się zmieniało po wymianie OPA. Strony 5 i 6... trzeba tylko przeczytać temat dalej.
« Ostatnia zmiana: 09-03-2024, 20:18 wysłana przez AUDIOTONE »
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

siwy

  • 658 / 2631
  • Ekspert
09-03-2024, 20:48
Dzięki Wojtku, że mnie wyręczyłeś w odpowiedzi.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Zdzisław

pień

  • 2265 / 1056
  • Ekspert
20-05-2024, 16:32
Chłopaki- przerabiał ktoś z was w tym Kenwoodzie temat pt:
    Regulacja siły dowijania
???
  Właśnie jestem po upgrade silnika-  tego reel silniczka oczywiście.  Który tak sobie lubił stopa walnąć kiedy mu się podobało.  Silniczek jest teraz OK ale jest potencjalnie inny problem.
 Napięcie które go zasila :)    Od niego zależy siła dowijania przecież, bo tam żadnego sprzęgła nie ma na wszelki wypoadek.   Ile uciągnie silnik to tyle będzie.
 W moim egzemplarzu jest tak że napięcie mierzone na silniku podczas pracy wynosi 3,3- 3,4- 3,45 V   tak mniej więcej.
Wystarcza to uciągnąć nawijanie taśmy ale jest to bardzo-bardzo na styk.   Trafi się jakaś ciutek ciężko chodząca taśma i będzie >stop<
  Ponadto-  napięcie na reel silniku podczas przewijania nie zostaje podwyższone do ok 6 V  wzorem np.  Kena 880 którego wczoraj przerabiałem.    Przewija więc tak średnio na jeża-  pomału i ostrożnie hehehehehe.
   Samo napięcie też w 880-ce  przy >play<  też jest nieco wyższe i mechanizm trochę mocniej naciąga taśmę po stronie nawijania.
A ten 9010 to jakiś zdechlak taki jest.
       Jest jeszcze jedno-
Mam możliwe jakąś krzywą serwisówkę bo w niej nie ma ani słowa o regulacji dowijania.    Nie ma nawet wzmianki jakie napięcie powinno być właściwe. 
Oczywiście nie ma też żadnej informacji jak je wyregulować i czym kręcić w tym celu.    Albo ja już całkiem spore pryszcze na oczach mam :(
    ---żeby nie było w KX 880 podane są napięcia-  gdzie je mierzyć-  jakie powinny być  itd....     Ale też ani mru-mru o tym jak je wyregulować-   albo wczoraj też mam pryszcze. 

     Gapiłem się właśnie dosyć długo w tego 9010 tak na wszelki wypadek że może coś zobaczę, jakaś podkówka do regulacji reel motor.
 Ale nic-   normalnie ani śladu czegoś co można by tak zinterpretować.
  Tak więc jeżeli ktoś rozgryzł regulację siły uciągu silnika transportu to byłbym wdzięczny za informację :)

pień

  • 2265 / 1056
  • Ekspert
20-05-2024, 22:54
Tak sobie piszę do czego ja doszedłem gapiąc się w schemat magnetofonu.
  No więc z serwisówką chyba jest wszystko OK, tyle że ona dla kumatego a nie takiego cepa jak ja który ledwie trybi dlaczego żarówka bez prądu nie świeci.
 Wszystkie potrzebne informacje są na samym schemacie i to co ja z niego kapuję to wygląda tak:
   Jest sobie układ nazwany na schemacie IC2-  to jest od sterowania reel motor.   Po sąsiedzku jest IC3  od silnika funkcyjnego.
O IC3 zapominam bo wszystko działa OK.   Zostaje IC2 który dostaje informację od kompa głównego co jest włączone i co on ma robić.
    To zadanie rozpoznaje i steruje silnikiem zgodnie z planem tyle że:   napięcie  na silnik podaje z odpowiednią polaryzacją ale zawsze 3,3V
Ze schematu wynika że napięcie przy Play powinno wynosić na silniku 3,8  a przy przewijaniu 5,6.   Tak swoją drogą takie wartości są w KX 880 który ma taki sam silnik transportu jak i takie same układy zaznaczone tutaj jako IC2  oraz IC3-  działa 880- bez zastrzeżeń :)
   Samej regulacji jako takiej >winding force<   jak np. w Naku od zera aż do urwania taśmy :)  albo dymu z gumowego idlera nie ma co szukać.   W Kenwoodzie uznali zdaje się że tak ma być i spadaj- żadne regulacje nie są potrzebne.
Tak więc-  albo IC2 jest uwalony-  albo któryś z jego elementów pobocznych bo ma tam trochę oporniczków, kondensatorków itp...
 Chyba trzeba to sprawdzić na piechotę co łatwe nie będzie bo już mi czacha dymi od tego schematu.
Albo łatwe dla jełopa- wydłubać IC2  z drugiego Kena który stoi na szafie i kurzy się- wlutować i zobaczyć co będzie heheheehhe
   Ten drugi to 7050-  tam zdaje się takie same układy sterujące-  tyle że na samym mechanizmie.  W 9010  są na płytce Power Unit, w 880 na płycie głównej.
 Jest jeszcze 4520-  ale jego lubię i wypruwać scalaków mu nie będę :)

aaa właśnie-sprawdzałem pod kątem zdolności do przewijania na różnych taśmach.   Nooo i tak jak myślałem :(
Z połową taśm ma problemy i reel motorek zdycha co  chwila.  Najgorzej idzie mu (co mnie zdziwiło)  z taśmami Basf LH.
Inne magnetofony nie mają z nimi najmniejszych problemów.  Tak jak i fachowe sprawdzanie oporów poprzez kręcenie ołówkiem :)  nie wykazuje żeby coś z nimi było nie tak.   Kręcą się leciutko.

AUDIOTONE

  • 9411 / 5857
  • Ekspert
Dzisiaj o 00:03
Dobrze było by zmierzyć jaka faktycznie siła jest na dowijaniu. Standardem jest 45-55g/cm, ale to zależy od mechanizmu. Wiem, przydała by się kaseta dynamometryczna. Ale powiem, że nigdy nie zdarzyło mi się by siła na dowijaniu w Sankyo była aż tak mała. Przy idlerze jest sprzęgło na filcu może się sprężyna już poluzowała...
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

pień

  • 2265 / 1056
  • Ekspert
Dzisiaj o 06:06
Masz na myśli ten filc pod kołem zębatym?   On służy jedynie jako źródło tarcia - że się tak wyrażę -  w celu przełożenia dźwigni z kołem pośrednim na lewo lub prawo dla przewijania i na samą siłę dowijania nie ma wpływu.  Ta zależy tylko od momentu obrotowego silnika który tutaj jest wyraźnie za mały.   A żadnego innego sprzęgła z filcem itp.   to tutaj nie ma.
  Kasety nie mam ale zakładając że np. 880-ka osiąga ok. 50 gramów   to tutaj jest zdecydowanie mniej-  to oczywiście tak na czuja łapiąc za ośkę nawojową.   Lewie ją złapiesz a już zatrzymasz-  w innych magnetofonach czuć że to chce coś tam zakręcić :)
     Na jakiej średnicy pracuje kaseta dynamometryczna?   Chodzi mi o długość ramienia na jakim dokonuje pomiaru-   zmierzyłbym bym drania :)
  Myślę dzisiaj z rana że to jednak kwestia napięcia.  3,3 V  to jest jednak za mało żeby silnik zakręcił z odpowiednią siłą.  Prąd zwarcia niewielki tak więc lipa-  a sam IC2  wydaje mi się grzać dosyć mocno.
   Maget i tak pewno będzie stać teraz do weekendu-  może coś się wymyśli
ed:
zapomniałem dodać-  tutaj jest wersja mechanizmu z idlerem na kołach zębatych-  poślizgi wykluczone  a i reszta mechanizmu na błysk.
Nic nie haczy-kosi-krzywi-obciera itp..
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 06:53 wysłana przez pień »

AUDIOTONE

  • 9411 / 5857
  • Ekspert
Dzisiaj o 08:39
No tak, to pozostaje tylko silnik i jego sterowanie.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Krzysztof_M

  • 1479 / 5310
  • Ekspert
Dzisiaj o 10:52
Czy sprawdziłeś poprawność napięć na IC2 według tej tabelki z serwisówki?
α β Σ Φ Ω ℧ μ π °C ± √ ² < ≤ ≥ > ^ Δ −

pień

  • 2265 / 1056
  • Ekspert
Dzisiaj o 18:32
Wygląda że ta sama serwisówka :)
  Tak, sprawdzałem w/g tej tabelki i słabo się zgadza można powiedzieć.  Sam układ nazywa się BA6229.
    Ponadto zauważyłem jeszcze jedną sprawę-  w sumie dwie.
   Mocno się grzeje, ta jego blaszka do radiatora prawie parzy .    A chyba jeszcze w żadnym Kenwoodzie nie widziałem żeby było coś do niej dokręcone jako radiator.   Owszem -  bywają ciepłe ale nie na poziomie parzydełka :)
  Druga to sytuacja gdy magnetofon włączony ale nic nie robi.  Kaseta włożona- rozpoznana ale jeszcze nie naciśnięty play.
      Wyświetlacz poziomu sygnału rytmicznie mruga  dwoma pierwszymi segmentami na obu kanałach.  Czas miedzy jedną a dwoma sekundami-  powiedzmy że 1,5 sek.    Po odpięciu szelki z sąsiedztwa tego IC2  a idącej do mechanizmu  >mruganie zanika.
  Gdy już Play naciśnięty i magnet pracuje to nie słychać żeby cokolwiek skakało w poziomie i nie widać  tych >impulsów<  na wyświetlaczu.
   
ed:   właśnie sprawdziłem co to za cudo ten BA cały.
          Reversible motor driver   -  skubany.  W pierwszym z brzegu sklepie w PL   kosztuje 5 zeta/
         W pierwszym z brzegu jaki mi się nawinął w DE  kosztuje 9,99 euro   :(    Pewnie dlatego że ładniej się nazywa po faszystowsku:
    MOTOR TREIBER-   heheheehhehe
Chyba poszukam alternatywy na ebayu za 1,5   heheheh
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 18:53 wysłana przez pień »

pień

  • 2265 / 1056
  • Ekspert
Dzisiaj o 21:33
Po pierwsze-  nie przypuszczałem że dzisiaj coś zrobię.   Przypomniało mi się jednak że w szafie :)   mam jeszcze jednego Kenwooda którego nie szkoda pruć na części.
Wygrzebałem i bingo-   taki sam BA6229 jak we wszystkich innych -  czyli aktualnie potrzebny.
Wyprułem- wlutowałem w 9010-  uruchamiam-  nic z dymem nie poszło- włączam i ....
   Działa !
Zmierzyłem napięcia.
  Nie są dokładnie takie same ale >podobne<  do tych z tabelki zamieszczonej w serwisówce. 
   Być może w serwisówce jest błąd bo >  pin 5  przy FWD  w tabelce pisze że ma być zero  a jest 5,46V
A może ten Ganz neu aus schrot Motor Treiber hehehehe   też coś nie za bardzo.   W każdym razie magnet działa zgodnie z planem :)
Wprawdzie nie mam czym zmierzyć siły dowijania, jednak pod palcami czuć różnicę :)
  Chyba zarobiłem na piwo dzisiaj.    W sumie to nie ważne bo już je piję za zdrowie Kena 9010 :)


   Napięcia za nawiasem to stan faktyczny.  Przed nawiasem to wersja serwisówki :)     Wiem-bazgroł   ale da się przeczytać w razie potrzeby.


« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 21:49 wysłana przez pień »