Audiohobby.pl
Audio => DIY => Wątek zaczęty przez: sds12 w 04-02-2010, 14:28
-
Witam mam problem z auto kalibracją zwrotnicy cyfrowej. Mam dedykowany mic ECM8000 podłączam go do
wejścia C puszczam "auto align" słychać krótkie szumowe próbki po kolei w kolejnych głośnikach
wskaźnieki pokazują poziomy
niestety ciągle mam "noise levell too low" kręcę gałką ale nadal za cicho choć czuć że stare papierzaki mają dość
podkręciłem Gain na wejściu +15dB bezskutecznie....
Ktoś próbował to zrobić?
Potrzebny jest preamp między mikrofonem a zwrotką?
-
jesteś pewien że mic działa ? sprawdź jeszcze czy nie masz zamutowanego wejścia C
-
chyba działa bo wskaźnik wysterowania wejścia C pokazuje poziomy
jak zbliżyłem go do samego głośnika pokazywał wyżej aż
do czerwonej diody
właśnie gdzie powinien stać mic w takich pomiarach?
miałem go na statywie w miejscu odsłuchu
pośrodku między głośnikami wycelowany na wprost w bazę między głośnikami
-
a mic i zwrotka są nowe nie ruszane na gwarancji
na końcu kabla XLR do którego podłączam mic pojawia się zasilanie Phantom 15V
-
zatem nie mam pojęcia co jest nie tak,
ja ustawiam mika zawsze w miejscu odsłuchu skierowanego na wprost i ustawiam wszystkie kanały
-
a jak masz system odsłuchowy skonstruowany?
u mnie to tak wygląda:
1) foobar i laptop po SPDIF (tymczasem w zastępstwie media serwera)
2) kilkumetrowy kabelek antenowy
3) Ultramatch jako upsampler
4) Zwykły mikrofonowy ale krótki kabelek XLR do wejścia A Ultradriva
5) Ugoda struje odgrodami średnie i wysoko tonowy poprzez kondzioła
6) Spawarka Pioniera z czasów kiedy sikałem w pieluchy na bas ale tylko tymczasowo mam małe cloused suby
wzmaki mam połaczone przez tłumiki wewnątrz wtyków XLR 10k i 1k do masy bo inaczej to była cała ta aparatura niebezpieczna-- wyplułem jeden basowy głośniczek jak się poślizgnołem z suwakiem
regulacja głośności przez cięcie bitów w foobarze powoli powstaje potencjometr na PGA
może tu gdzieś jest błąd
jak robisz autoalgin to dźwięki testowe są bardzo głośne czy na normalnym poziomie?
jak w ogóle przebiega ten proces ile razy dla każdego głośnika puszczany jest testowy sygnał?
-
OK sam sobie poradziłem z problem
Błąd polegał na tym że miałem configuracje 3x2kanały
ale w dechach mam do owali dołożone wysoko tonowe przez kondzioła 2uF
a beh uruchamiał test dla 3 torów a mikrofon dostarczał sygnał tylko z 2 bas i dechy
to go gubiło...
odmutowałem tylko 2x2 wyjścia i poszło
tak mi poustawiał short delay
fazy są ok
-
pionek 310 jako transport ustawiony na 96 kHz - po spdif do DCX\'a a ten dół LC Audio Millenium XP napędza 15 calowego USHERA w obudowie ONKEN a góra 300B napędza driver BMS z 400Hz tubą Jacka Zagaji, podział 620 Hz
-
oj to masz bardziej wyczesany systemik niż sobie wyobrażałem
długa droga przedemną ale odwrotu jusz nie ma
najważniejsze że sprawia radochę słuchanie
nawet na moich śmietnikowych przetwornikach zbawa jest przednia
następnym zakupem będą jednak 15\'basy
-
używasz jakichś dodatków które oferuje ta zabawka?
limiterów
czym się różni dynamic EQ od zwykłego
coś chyba nadal z tymi moimi pomiarami nie tak
patrz zdjęcie
ustawia ci fazę dla poszczególnych kanałów
-
używam parametric eq i time dellay, dynamic eq służy do podbijania bądź wyciszania pasm w zależności od ich głośności ... najkrócej można to wytłumaczyć tak, zakłądam że wszystkie dźwięki z pasma 800 Hz - 1200 Hz cichsze nić -40dB zostaną do tych że -40 dB wyrównane ... w ten sposób ciche mlaski i oddechy wydadzą się nam głośniejsze, ale to już zabawa w ingerowanie nagrania
-
>> sds12 A nie lepiej kupić jakiś dobry procesor, bo ten bery robi niezły bałagan :)
-
ciasteczkowy tu też mieszasz ? naprawdę chłopie nudzi Ci się
-
Zasada numer 1
NIE karmić trolla!
A w temacie
Yogi jak masz regulację głośności rozwiązaną?
Planuję skonstruować 6 x PGA
Na razie mam jakieś 10% projektu
tj ogólny zarys w głowie i kości przyszły
warto przed pga dawać desymetryzator- bufor- tłumik na opampach?
-
>> Yogi mhm, bo stosowanie jednego z najgorszych procesoró do audiofilskich systemów :)) Trochę to śmieszne.
-
>> sds12. Ciasteczkowy Potwór nie był trolem :)
A nie da się regulować głośności w procesorze?
-
ciatseczkowy pośmialiśmy się było miło ... a teraz pozwól drogi przyjacielu że będę cię ignorował, za stary jestem na takie zabawy
-
sds 12 ja mam dzielniki napięcia na wyjściu za trafami tak że regulację w zakresie kilku db robię z procesora, dzielniki mam dobrane pod wzmocnienia wzmaków a w drodze preamp na lampach 26 ... tylko kiedy ? ciągle mało czasu
musisz pamiętać, że podłączaqjąc różne wzmacniacze i do nich różne głośniki będziesz miał spore różnice w głośności do wyrównania i robienie tego w dcx nie jest najlepszym pomysłem bo łatwo doprowadzić do clippingu, poza tym sciszając kanały i wejście cyfrowo zawsze trochę degradujesz rozdzielczość
-
Moglibyście tak krótko wytłumaczyć jak projektuje się aktywną zwrotnicę tym behringerem? Najpierw mierzy się zestaw w miejscu odsłuchu a potem ustala się miejsce podziału, behringer sam ustala filtrowanie uwzględniając room gain? tak to wygląda mniej-więcej?
-
aha i jeszcze jedno pytanie: czy DCX 2496 może służyć także jako przedwzmacniacz mikrofonowy do z zasilaniem fantomowym do pomiarów?
-
>> konrad DCX2496 sam potrafi dobrać tylko Delay i polaryzację. Nic wiecej. Nie może służyć jako preamp z phantomem. Sam też nic nie equalizuje. Do tego trzeba mikrofonu karty dźwiękowej, programu i dużo chęci.
Zwrotnicy się nie projektuje tym berym. Po prostu, przy założeniu konkretnych obudów, mocy i rozmiarów głośników, dobierasz punkty podziału, stromość crssovera, typ filtra, oraz dobierasz opóźnienia tak aby uzyskać możliwe równą charakterystykę fazową, jak i wprowadzasz korekcję o ile to jest potrzebne.
-
jak już pisałem mam tłumiki 10k/1k w wtykach XLR
ale to nie do końca rozwiązuje sprawę różnicy standardów no ale jest o wiele lepiej
w samym dcx mam tylko kilku decybelowe regulacje wynikające z różnicy skuteczności głośników i Ku wzmaków
ale przyznam się bez bicia że ustawiałem to na słuch
wejście mam na max za to w kompie reguluję poziom całości tak przy normalnym słuchaniu to tylko
-40db na wskaźnikach mi się zapala a to raczej niezbyt dobrze
Mój pomysł z PGA właśnie przewiduje regulację różnic i potem dopiero całości
będę tą całą machinę musiał zapakować do obudowy 1U wraz z sterowaniem pilotem i prockiem
chyba się będe musiał za jakim rackiem rozejrzeć
-
>> sds12 Gainami na wyjściu to proponuję ustalić tylko proporcje pomiędzy wzmacniaczami, a wzmacniacze tak zwanie na full odkręcić, przynajmniej tak się to powinno robić. Całą głośnością lepiej sterować na wejściu do procesora, jeśli nie już w źródle sygnału.
-
>> ciasteczkowypotwor, 2010-02-12 23:24:33
ja mam cały tor cyfrowy od plików przez źródło (w tej chwili marna karta dźwiekowa laptopa)
po spdif. DCX steruje samymi końcówkami mocy bez potków i preampów i kondensatorów blokujących ;)
na razie ściszam to wszystko suwakiem foobara który to steruje bezpośrednio wyjściem cyfrowym
wiem że cyfrowy sprzęt nie lubi małych poziomów
Zamierzam wstawić 6x PGA na wyjściu DCX\'a a przed końcówkami i pilotem sobie z kanapy to wszystko
ładnie podgłaśniać ile zapragnę.....
cyra będzie na max dcx będzie pracował z poziomami dla których został stworzony a ja sobie jusz na wyjściu wszystko stłumię do poziomu akceptowalnego z uwzględnieniem róznic wzmocnień dla osobnych kanałów
Zasatnawiam się tylko czy robić desymetryzacje na opampach przed PGA czy po prostu wyjść z dcx sygnałem
niesymetrycznym i taki tłumić i do końcówek kierować
-
Wszystko OK.
Nie wiem jak berym jest rozwiązany symetryczny sygnał, czy konwerter takowy ma na wyjściu, czy jest symetryzowany elektronicznie. Jeśli to drugie to nie baw się w desymetryzacje. Wyjdź od razu niesymetrycznie. Po co komplikować sobie życie, skowo połączenia i tak będą miały 2m max. Więc różnicy nie będzie.