Audiohobby.pl

Wzmacniacz lub końcówka mocy do AKG K1000

naitik

  • 104 / 5908
  • Aktywny użytkownik

ptx

  • 651 / 5910
  • Ekspert
24-05-2008, 19:44

ja bym dalej Piotrze namawiał cie do almarro


http://tiny.pl/nv9l

Molibden

  • 1906 / 5911
  • Ekspert
24-05-2008, 21:05
Prądu właśnie mało. Tylko napięcie :-)
_________________________________
Było to na posiedzeniu Biura Politycznego. Tow. Gierek miał powiedzieć:
"Towarzyszu Szydlak przestańcie pitolić i nas oszukiwać! Chleba wczoraj po południu w Warszawie nie było. Chleb towarzysze to jest rzecz święta. Chleb musi być!"Imperialistyczny wróg kusi cię Coca-Colą!

jjurek

  • 2064 / 5839
  • Ekspert
24-05-2008, 21:43
Podejrzewam, że w tym małym Almarro nie ma zanczenia gdzie podłączymy słuchawy. Prawdopodobnie to są te same wyjścia z transformatorów wyjściowych, ewentualnie z odczepem 32 omowym  -  w tym przypadku będą dwie możliwości podłączenia. Oba odczepy będą pasowały do AKG.

aasat

  • 2263 / 5891
  • Ekspert
14-09-2008, 14:10
Nie znam niemieckiego, ale czy to nie jest jakis dedykowany wzmacniacz do k1000 od AKG?

http://cgi.ebay.de/SAC-AKG-K1000-Kopfh%F6rer_W0QQitemZ260286498061QQcmdZViewItemQQimsxZ20080913?IMSfp=TL0809131210001r32806

Arek_50

  • 1130 / 5911
  • Ekspert
14-09-2008, 17:37
Ja nadal polecam NVA -jest 7-mio miesieczny AP 20 za 150 funtow,25 W....ZA ok 650 zl to naprawde zadne ryzyko....

AdamWysokinski

  • 358 / 5896
  • Zaawansowany użytkownik
14-09-2008, 17:51
> Piotr Ryka, 2008-05-17 16:56:06
> A więc jaka końcówka w czystej klasie A o mocy co najmniej 20W?

Sugden Musicmaster (http://www.sugdenaudio.com/range/bijou.htm), 1295 GBP (http://www.stoneaudio.co.uk/browse.asp?product=830). Podobno wyborna końcówka mocy, myślę, że z AKG to może zagrać.


__________
I am weasel!
Pozdrawiam,
Adam

Arek_50

  • 1130 / 5911
  • Ekspert
14-09-2008, 18:33
Juz raz to pisalem ale powtorze...na CAL to 160 zl wydac nie szkoda ale zaryzykowac i cos nowego odkryc to juz brakuje odwagi....

Arek_50

  • 1130 / 5911
  • Ekspert
14-09-2008, 22:37
Wiem o tym ... : ) ,to tak ogolnie....


a przy okazji NVA wraca do wzmacniaczy wersji "chrom"  czyli T.I.S  I T.DS.    ale ceny stosowne do wygladu
od 1600-3600 funtow.

jjurek

  • 2064 / 5839
  • Ekspert
16-09-2008, 08:58
>> Piotr Ryka, 2008-09-14 18:15:38
"A problem sprowadza się głównie na nadaniu dźwiękowi odpowiedniej masy".

Jeśli muzyce  brakuje "ciała" to nie masz dużego wyboru- to musi by SE na lampach.
I to tych malujących muzykę grubą kreską.
I tu zamiast drogich egzotycznych lamp polecam EL34.
To tego trafa z prawdziwym odczepem 16-omowym np:
http://cgi.ebay.com/2-SE-Tube-Output-Transformers-HC-203U-300B-EL34-KT88_W0QQitemZ370054108815QQihZ024QQcategoryZ67815QQcmdZViewItem

Człowiek który robi tuningi Twoich klocków polutuje Ci to do kupy.
A potem zostaje  zabawa z szukaniem ulubionych typów lamp :)
A tu pole manewru jest stukrotnie wieksze niż przy 2a3/45

fifan

  • 8 / 5785
  • Nowy użytkownik
21-09-2008, 18:08
Polecam uwadze First Watt F1.

Ponoć świetnie sprawdza się z K1000. Opinia stąd: http://www.6moons.com/audioreviews/firstwatt/firstwatt3.html

Mam tę maszynę w domu, gra świetnie z pełnopasmowymi przetwornikami, na słuchawkach nie próbowałem
FiFan

Ged

  • 1716 / 5910
  • Ekspert
25-04-2011, 11:31
Hello
Ostatnie nasze odsłuchy miały miejsce prawie rok temu (relacja w wątku: wzmacniacze słuchawkowe wysokiej klasy). Tym razem zamieszczam podsumowanie w wątku o AKG bo tego dotyczy opis, chciałbym ten wątek podtrzymać i tu będę umieszczał dalsze obserwacje. Cel - jak poprzednio - znalezienie optymalnej amplifikacji do słuchawek/głośników AKG K-1000.
Punktem wyjściowym była moja konfiguracja: MBL1531 (źródło alternatywne - Denon DCD1290 custom version), ASL Twin Head na lampach 2A3 jako przedwzmacniacz, monobloki Cary na 300B jako końcówka mocy.  Konfiguracja ta wygrała poprzednie porównania głównie ze względu na granie bezpośrednie, przepiękną barwę, wspaniale też oddaje brzmienie ludzkich głosów i nieźle - fortepianu. Osobiście lubię dźwięk bardzo jasny, bliski, z dużą ilością szczegółów, ale nigdy kosztem barwy (o czym poniżej). Problem to brumienie w lampach, zużycie lamp, grzanie się, ogromne rozmiary wzmacniaczy lampowych, dźwięk pracy urządzeń lampowych.
Materiał: płyty CD z muzyką klasyczną i jazzową (raczej małe składy, dużo fortepianu, głosy ludzkie - kontratenor, płyty nagrane w stylu - wszystko bardzo blisko, dużo szczegółów, śpiewak w środku głowy, były też nagrania słabo zrealizowane).
Dzięki firmie SoundClub (Pan Maciej Chodorowski) mieliśmy unikalną okazję porównać powyższy zestaw ze wzmacniaczami: AirTight 300B, Acoustic Masterpiece AM 201 oraz Red Wine Audio 30.2 (przedwzmacniacz Isabella i końcówka mocy). Staraliśmy się to zrobić maksymalnie obiektywnie (CD Denon ma dwa wyjścia, sygnał z MBL leciał przez pasywkę również na dwa wyjścia), przygotowane przez L3VY identyczne kable łączące wzmacniacze ze słuchawkami, dwie pary słuchawek, ślepe testy itp.

Odsłuch miał odpowiedzieć na trzy pytania. Po pierwsze czy tranzystor na baterie jest w stanie dorównać lampom 300B ?  Po drugie czy Air Tight jest faktycznie dużo lepszy niż Cary ? Po trzecie czy Acoustic Masterpiece jest w stanie zastąpić Air Tighta w napędzaniu słuchawek AKG.  Za podstawę postawienia powyższych pytań posłużyły opinie z internetu.

Porządek zabawy był następujący: Cary vs. Red Wine Audio, następnie Air Tight vs. Acoustic Masterpiece i na końcu Cary vs. Air Tight.

Krótkie podsumowanie odsłuchów:
Red Wine Audio odpadł od razu - bardzo dużo góry, system zbyt jasny, bez niskich tonów, barwa beznadziejna (jak dla mnie). Kosztuje sporo (razem ponad 20 tys). Jedyne plusy - nie brumi, nie potrzebuje zasilania (na baterie). Szczerze mówiąc to najbardziej nastawiałem się na to porównanie ponieważ miałem nadzieję zrezygnować z lamp na korzyść praktycznych tranzystorów. Ten tranzystor żadnej lampy nie zastąpi w mojej ocenie (wbrew opiniom na AS).
Air Tight vs. Acoustic Masterpiece - tu zdania są podzielone. Na początku wydawało mi się, że Air Tight jest zdecydowanie lepszy, więcej szczegółów, delikatniejsze, bardziej szlachetne brzmienie. Jednak w ślepych testach wskazałem na Acoustic Masterpiece jako lepszy. Zatem wg mnie różnica jest niewielka. Jeden z kolegów słyszał dobrze te różnice. Tak czy inaczej dźwięk z obu wzmacniaczy był świetny. Air Tight grał na japońskich lampach Takatsuki, którymi zachwycają się koledzy z Audiostereo w wątku o 300B.
Cary vs. Air Tight. Monobloki grają bardzo bezpośrednio, blisko, na twarz co jest dobre w nagraniach gorszej jakości.  Na tym mi zawsze mocno zależało, uwidacznia się to szczególnie w fortepianie solo, który bardzo rzadko jest nagrany z bliska  (w przeciwieństwie do np. Diany Krall czy Philippa Jarousskyego), natomiast w najlepszych nagraniach ta bliskość wydaje się wadą, ale tylko w porównaniu do Air Tighta, który gra bardzo delikatnie, z oddali, szlachetnie. Bynajmniej nie jest to oddalenie takie jak w Staxach. Jednocześnie muszę przyznać, że w domu mój system na nagraniach słabej jakości wydaje mi się za mało bezpośredni. Gdyby cena nie była tak wysoka, pewnie zamieniłbym Cary na Air Tighta dla samej zabawy.

Zatem podsumowując - odpowiedzi na zadane wcześniej pytania:
Tranzystor Red Wine Audio nie jest w stanie dorównać dźwiękiem monoblokom Cary 300B.
Air Tight i Acoustic Masterpiece niewiele różnią się w napędzaniu AKG i oba są bardzo dobre. Monobloki Cary 300B w porównaniu do Air Tight 300B sprawdzają się w gorszych nagraniach, w lepiej zrealizowanych górą wydaje się być Air Tight. Różnice są minimalne i zależne od gustu słuchacza.

Wydaje nam się, że doszliśmy do granicy możliwości słuchawek AKG K-1000. Lepiej się już chyba nie da. Różnica pomiędzy posiadanymi przeze mnie monoblokami Cary a Air Tightem na pewno nie jest warta dopłacenia. Następne porównanie - nowe Staxy vs. AKG. Być może ten system okaże się godny wydania grubszej gotówki.

Pod koniec spotkania gospodarz dla odprężenia zaprosił nas na krótki odsłuch jego systemu głośnikowego opartego o wzmacniacz Tenor Audio 175S oraz głośniki Hansen Prince. Szczęki nam opadły (dwóm na trzech słuchających)  i uznaliśmy zestawy słuchawkowe za namiastkę głośników. Ktoś kiedyś napisał proteza - chyba dobre słowo.

Wcześniej miałem u siebie przedwzmacniacz FireBird firmy WBA - grał średnio jego największą zaletą jest cena (800 PLN). Teraz mam pre Dubiela (PV-1) - bardzo fajnie gra, brumi trochę. Grałem też trochę na pasywce, ale po powrocie do Twin Heada okazało się, że na nim jest lepiej. Czekam na pre od Majkela.

Chcę bardzo gorąco podziękować kolegom z forum (Gwos, L3VY, karbidoczaszka), którzy mi pomagają w realizacji tych spotkań oraz Panu Maciejowi Chodorowskiemu z firmy SoundClub za przygotowanie i udostępnienie niesamowitego sprzętu i pomieszczeń. Odsłuchy takie, mimo, że są praco- i czasochłonne są niesamowitą zabawą, w tym okazją do wymiany poglądów z ciekawymi ludźmi.

Proszę o osobiste komentarze i wrażenia pozostałych uczestników spotkania, czytających zachęcam do zadawania pytań.
Włodek
« Ostatnia zmiana: 01-01-1970, 01:00 wysłana przez zhornik »

Ged

  • 1716 / 5910
  • Ekspert
25-04-2011, 11:34
zdjęcia, nie najlepszej jakości :)

Ged

  • 1716 / 5910
  • Ekspert
25-04-2011, 11:34
.

Ged

  • 1716 / 5910
  • Ekspert
25-04-2011, 11:35
.