Audiohobby.pl

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10 następna »
1
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krzysztof_M dnia Dzisiaj o 17:45 »
Martwi jaka jest wytrzymałość szczotek z grafitu ołówkowego.
Ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się, że szczotki grafitowe w silnikach to nie dokładnie taki sam materiał jak w twardych ołówkach.
A ewentualne ścieranie się materiału to nie tylko kwestia trwałości i stabilności działania - to również pył,który gdzieś musi się podziać - to pył przewodzący, więc dlatego to by mnie martwiło w takiej modyfikacji.
2
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ArturP dnia Dzisiaj o 16:57 »
Przy okazji-  moja metoda montowania silniczków żeby nie pieprzyć się ze szczotkami
A ja swoją metodę na składanie tych silniczków już tu opisałem, co prawda parę lat temu, ale zawsze. ;)
Długą śrubkę, o średnicy wałka, wkładam w łożysko od strony kółka pasowego, opieram na niej wałek z nałożonymi wcześniej szczotkami i przesuwam razem w stronę tego łożyska. Wałek przechodzi, dekielek się zamyka, wystarczy pozaginać zabezpieczenia dekla. I wszystko ;).
3
Gramofony / Winylomania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bacek dnia Dzisiaj o 16:50 »
Nie przypuszczałem że coś takiego jest w sprzedaży.

Bo nie jest. Dawno już nie produkowana. Trzeba dbać o gumy żeby się dobrze sprawowały



Widziałem natomiast taki patent w gramofonie JVC u znajomego ale nie działało.

Pewnie JVC QL-A95. Warto było by reanimować bo tam guma solidniejsza, a przy wbudowanej pompie to jest wygodniejsze.

Wbudowane, podobne do AT666 miało kilka Luxmanów (PD-300,   PD-375, PD-555 i jeszcze kilka) i jakiś Thorens
4
Kenwood / Kenwood KX-9010
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pień dnia Dzisiaj o 16:32 »
Chłopaki- przerabiał ktoś z was w tym Kenwoodzie temat pt:
    Regulacja siły dowijania
???
  Właśnie jestem po upgrade silnika-  tego reel silniczka oczywiście.  Który tak sobie lubił stopa walnąć kiedy mu się podobało.  Silniczek jest teraz OK ale jest potencjalnie inny problem.
 Napięcie które go zasila :)    Od niego zależy siła dowijania przecież, bo tam żadnego sprzęgła nie ma na wszelki wypoadek.   Ile uciągnie silnik to tyle będzie.
 W moim egzemplarzu jest tak że napięcie mierzone na silniku podczas pracy wynosi 3,3- 3,4- 3,45 V   tak mniej więcej.
Wystarcza to uciągnąć nawijanie taśmy ale jest to bardzo-bardzo na styk.   Trafi się jakaś ciutek ciężko chodząca taśma i będzie >stop<
  Ponadto-  napięcie na reel silniku podczas przewijania nie zostaje podwyższone do ok 6 V  wzorem np.  Kena 880 którego wczoraj przerabiałem.    Przewija więc tak średnio na jeża-  pomału i ostrożnie hehehehehe.
   Samo napięcie też w 880-ce  przy >play<  też jest nieco wyższe i mechanizm trochę mocniej naciąga taśmę po stronie nawijania.
A ten 9010 to jakiś zdechlak taki jest.
       Jest jeszcze jedno-
Mam możliwe jakąś krzywą serwisówkę bo w niej nie ma ani słowa o regulacji dowijania.    Nie ma nawet wzmianki jakie napięcie powinno być właściwe. 
Oczywiście nie ma też żadnej informacji jak je wyregulować i czym kręcić w tym celu.    Albo ja już całkiem spore pryszcze na oczach mam :(
    ---żeby nie było w KX 880 podane są napięcia-  gdzie je mierzyć-  jakie powinny być  itd....     Ale też ani mru-mru o tym jak je wyregulować-   albo wczoraj też mam pryszcze. 

     Gapiłem się właśnie dosyć długo w tego 9010 tak na wszelki wypadek że może coś zobaczę, jakaś podkówka do regulacji reel motor.
 Ale nic-   normalnie ani śladu czegoś co można by tak zinterpretować.
  Tak więc jeżeli ktoś rozgryzł regulację siły uciągu silnika transportu to byłbym wdzięczny za informację :)
5
Gramofony / Winylomania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez WOY dnia Dzisiaj o 12:51 »
Dobre to jest 🙂
Nie przypuszczałem że coś takiego jest w sprzedaży.

Widziałem natomiast taki patent w gramofonie JVC u znajomego ale nie działało.
6
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pień dnia Dzisiaj o 12:13 »
Ponieważ dzisiaj wolne :)   To tak jak odgrażałem się -  zabrałem się za silnik od KX-9010.
   Trochę bardziej upierdliwy mechanizm, trudniej się do niego dogrzebać to trzeba >ładnie<  zrobić żeby za szybko w razie W nie pruć na nowo.
   Przydało się wczorajsze doświadczenie i dzisiaj już technologia dopracowana,   wszystko poszło zdecydowanie szybciej.


  Na wykałaczce próbka referencyjna kleju, pozostawiona w celu sprawdzenia >kiedy można zmontować <
Nie śpieszyłem się też z klejeniem natychmiastowym grafitu do reszty szczotek, maznąłem i czekałem z godzinę aż nabierze półpłynnej konsystencji.  W tym czasie koryto, piwo itp.    oraz poprawienie komutatora na błysk.   Potem szczotki wmontowana na miejsce-  wzajemnie się dociskają :)
    Ostatni pomiar wykazał coś ok 20 Ohm mierzone na przelot przez obie-  czyli klej zaczyna już dobrze przewodzić.
  Jeszcze z godzina i zmontuję silnik.

.............

Klej już stracił śmierdzący rozpuszczalnik-  ładnie obkurczył się i pora zmontować.
  No i odbiór techniczny :)

Przy okazji-  moja metoda montowania silniczków żeby nie pieprzyć się ze szczotkami itp....
 Najpierw wkładamy oś od strony szczotek-  bardzo łatwo je wprowadzić na miejsce bez gimnastyki.   Potem kawałek żyłki wędkarskiej żeby uniemożliwić >wyrwanie wirnika <  przez magnes stojana.   Jedną ręką to da radę zmontować-  drugą robiłem zdjęcia :)

7
Gramofony / Winylomania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bacek dnia Dzisiaj o 11:03 »
Zdarzają się tak oporne egzemplarze że mimo poddania ich kilku takim operacją pozostają niewzruszenie krzywe.
Na taką okazję sprawiłem sobie podciśnieniową matę do gramofonu. AT666. Pomaga nawet na oporne egzemplarze ale oczywiście w przeciwieństwie do permanentnego prasowania, trzeba "pompować przy każdym użyciu.

Pompowanie


Off


On


Swoją drogą korci mnie też jakiś system prasowania, choćby zwykłe szyby i mata grzejna
8
Serwis / Szablon do ustawiania głowic.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Hammer dnia Dzisiaj o 08:06 »
ok zażartowałem .....ale tak na poważnie miał to być okres około miesiąca na produkcje  i teraz wartało by aby pomysłodawca się odezwał i napisał jak tam sprawy stoją bo ostatni jego wpis 11 kwietnia plus miesiąc to już minęło.

Panie Frytejro  gdzie są wzorniki?
Dzisiaj już 20 maja, więc po terminie.
9
Dla początkujących / Przywracaniej mojej wieży do życia.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Planistigmat dnia 19-05-2024, 22:48 »
Moze to sie wydac dziwne, ale nigdy nie sluchalem innych kolumn. Nie, chyba raz sluchalem jakichs innych u kolegi, ale zupelni mi sie nie podobaly. Wiec nie mam zbytniego porownania. :)
10
Serwis / Tuning silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pień dnia 19-05-2024, 21:27 »
Jak długo?   Generalnie to nie bardzo wiem :)   Przypuszczam jednak że trochę powinno pociągnąć-  być może dłużej niż oryginalne szczotki które grafitem tylko maźnięte. 
Dodatkowo sądząc po szczotkach silnika Mabuchi z H/K-  czyli będzie jakie 40 lat grat-  gdzie szczoteczki z bardzo miękkiego i czystego grafitu które rysowały na papierze jak mięciutki ołówek a nawet jeszcze nie wyślizgały się na promień komutatora a tylko cienką kreskę styku miały to chyba dobrze rokuje.  H/K  jednak, obastawiam że ma bardzo mało motogodzin pracy pomimo wieku.
  Nie wiadomo jak z trwałością kleju - mam nadzieję że dobry :)

Teraz Ken już chyba z pięć taśm 90-ek przekręcił w obie strony, gra non-stop i w dalszym ciągu zero problemu. Jutro zatem zrobię to samo w 9010  i będzie się grało i obserwowało.
Strony: 1 2 3 ... 10 następna »