Tak sobie piszę do czego ja doszedłem gapiąc się w schemat magnetofonu.
No więc z serwisówką chyba jest wszystko OK, tyle że ona dla kumatego a nie takiego cepa jak ja który ledwie trybi dlaczego żarówka bez prądu nie świeci.
Wszystkie potrzebne informacje są na samym schemacie i to co ja z niego kapuję to wygląda tak:
Jest sobie układ nazwany na schemacie IC2- to jest od sterowania reel motor. Po sąsiedzku jest IC3 od silnika funkcyjnego.
O IC3 zapominam bo wszystko działa OK. Zostaje IC2 który dostaje informację od kompa głównego co jest włączone i co on ma robić.
To zadanie rozpoznaje i steruje silnikiem zgodnie z planem tyle że: napięcie na silnik podaje z odpowiednią polaryzacją ale zawsze 3,3V
Ze schematu wynika że napięcie przy Play powinno wynosić na silniku 3,8 a przy przewijaniu 5,6. Tak swoją drogą takie wartości są w KX 880 który ma taki sam silnik transportu jak i takie same układy zaznaczone tutaj jako IC2 oraz IC3- działa 880- bez zastrzeżeń :)
Samej regulacji jako takiej >winding force< jak np. w Naku od zera aż do urwania taśmy :) albo dymu z gumowego idlera nie ma co szukać. W Kenwoodzie uznali zdaje się że tak ma być i spadaj- żadne regulacje nie są potrzebne.
Tak więc- albo IC2 jest uwalony- albo któryś z jego elementów pobocznych bo ma tam trochę oporniczków, kondensatorków itp...
Chyba trzeba to sprawdzić na piechotę co łatwe nie będzie bo już mi czacha dymi od tego schematu.
Albo łatwe dla jełopa- wydłubać IC2 z drugiego Kena który stoi na szafie i kurzy się- wlutować i zobaczyć co będzie heheheehhe
Ten drugi to 7050- tam zdaje się takie same układy sterujące- tyle że na samym mechanizmie. W 9010 są na płytce Power Unit, w 880 na płycie głównej.
Jest jeszcze 4520- ale jego lubię i wypruwać scalaków mu nie będę :)
aaa właśnie-sprawdzałem pod kątem zdolności do przewijania na różnych taśmach. Nooo i tak jak myślałem :(
Z połową taśm ma problemy i reel motorek zdycha co chwila. Najgorzej idzie mu (co mnie zdziwiło) z taśmami Basf LH.
Inne magnetofony nie mają z nimi najmniejszych problemów. Tak jak i fachowe sprawdzanie oporów poprzez kręcenie ołówkiem :) nie wykazuje żeby coś z nimi było nie tak. Kręcą się leciutko.