Audiohobby.pl
Audio => Magnetofony kasetowe => Magnetofony => Nakamichi => Wątek zaczęty przez: siwy w 10-01-2020, 21:20
-
Magnetofon po dość długiej walce przywrócony do życia przez Wojtka trafił do mnie i cieszy uszy bardzo ładnym analogowym dźwiękiem.
-
oj tak b b b lubie ten model ...jego mechanizm jest boski z wadami oczywiscie ale dziala swietnie ..przypomne ze
play ,,kaseta dochoduo do konca..pyk wylancza sie ale play jest dalej wlaczone przerzucamy kasete na str B a naki sam dalej gra
suuuuuuper...
pokaze kiedys moja walke z nim... jeszcze ja nie wygralem w 100 procentach
-
Jeden z najlepszych 2-head. Lepszy od wielu młodszych 3-head.
Mechanizm dual capstan jak w topowych Nakach, głowice Naka, czego chcieć więcej ?
-
Ja na swojego cały czas czekam, ale kiedyś przyjdzie ten moment, że się pojawi. :)
Są takie magnetofony, które nieważne co mają, bądź czego nie mają, ale trzeba je mieć. Ten właśnie u mnie do takiej grupy należy. :) Rozbudziłeś Zdzichu moje uśpienie. :)
-
zycze ci tego zebys znalazl ten odp egzemplarz
ja mialem pecha
ale juz powoli powoli jest na nogach
idle wyglad nagrywanie kondensatory wsio bylo u mnie skopane
-
Och te 480Z-tki spędzały mi jakiś czas temu sen z powiek...
-
A ja myślałem Marku, że już gra u Ciebie twoja.
Fakt, że one napsuły tobie krwi Wojtku.
Nano, twoją walkę z 480 tką też obserwowałem i mówisz, że to jeszcze nie koniec ?
Ale one uparte.
-
Nie, nie, jeszcze nie gra, ale pewnie zagra. Czekam cierpliwie. Wojtek, Ty wiesz, co nie? :)
-
bede miec okazyjnie druga 480 jesli ktos szuka prosze pisac
-
Nie, nie, jeszcze nie gra, ale pewnie zagra. Czekam cierpliwie. Wojtek, Ty wiesz, co nie? :)
Wiem i pamiętam...
-
taK sfotografowale kiedys moze sie przydac
-
Poniżej na video Nak 480Z Zdzisława już po naprawie Dolby w 2018 roku.
Pomiary W&F na moim 480Z po naprawie mechanizmu :
Pomiar momentu obrotowego talerzyków :
I kilka zdjęć 480-tki na początek.
-
W moim pierwszym srebrnym na początku nic nie działało. Uszkodzony był sterownik silnika funkcyjnego scalak 4558H, na osobnej płytce sterowania. Po wymianie scalaka na nowy, silnik pracował normalnie. Dalej trzeba było przywrócić sprawność mechanizmu, czyli zapieczone osie ramion z rolkami. Dalej podświetlenie klawiszy transportu żarówkami 24V 50mA . Pracy był ogrom. To tyczy się srebrnego.
-
Idąc wczoraj za ciosem zrobiłem przeglądzik 480Z, ale tutaj musiałem trochę poświęcić czasu idlerowi, bo po przewinięciu taśmy do końca w lewo lub prawo rolka z idlerem wpadała w dziwną wibrację. Winna była oponka, którą potraktowałem delikatnie papierem 240, potem przeczysciłem wszystko ipą i sprężonym powietrzem, poprawiłem lekko obroty silnika i jak na razie Naczek hula dalej, a swój wiek już niestety ma.
-
Bardzo ładny ten Naczek Zdzisławie.
Srebro w Naku należy do rzadkości, a szkoda bo świetnie się prezentuje i mogli zrobić więcej modeli w tym kolorze.
-
Fakt Arturze, że bardzo ładnie prezentuje się w sreberku, ja od pewnego czasu mam gust zwichrowany na kolor srebrny, ale nie wszystko można dostać w tym kolorze
-
Srebro w Naku należy do rzadkości, a szkoda bo świetnie się prezentuje i mogli zrobić więcej modeli w tym kolorze.
Już sobie wyobrażam takie jak ZX-7 , CR-7 lub Dragon całe w sreberku.... wyglądały by jak "milion dolarów".
Ja się pytam dlaczego nie było srebrnych Naków więcej.... dlaczego :(
-
Podpowiedzcie Panowie, gdzie najlepiej zamówić silniczek do Naka i jakie ma mieć parametry ?
Podejrzewam, że to ma być taki, jak opisałeś Wojtku przy wymianie w BX 300.
Znalazłem, ale wolę się upewnić
-
W BX-300 i innych z mechanizmem Sankyo silniki są całkiem inne.
W mechanizmach takich jak masz Ty Zdzisławie czyli "Nakamichi Classic" silniki inne z własną stabilizacją FG SERVO. I należy go rozebrać i wyczyścić, wtedy powinno być dobrze. Jeśli jest już złomek to rozejrzeć się za podobnym. Lub sprawdzić czy w regulatorze w nim kondensator nie zdechł. Kolejną rzeczą jest to że u Ciebie przecież przewijanie jest ok, w świruje silnik od przesuwu taśmy (capstany) więc to znów inny silnik . Ja wymieniałem w BX-300E silnik od przewijania a nie od przesuwu taśmy...
-
Ups, znaczy się, że strzeliłem babola
-
Doszedłem do tego etapu, silnik wyjęty i częściowo rozebrany, ale nie wiem czym ściągacie mosiężny wałek z ośki żeby nic nie uszkodzić w środku. Macie na to jakiś sprawdzony sposób ?
Udało się, uf.
Na dzisiaj finito, muszę jutro obejrzeć dokładnie co dalej, chyba lutownica pójdzie w ruch inaczej się nie da z tego co widzę.
-
Najbardziej mącącym elementem może być tutaj ten "walcowaty niebieski" kondensator elektrolityczny... :)
Kupić nowy i wymienić. Tylko on może kwasić z obrotami, do tego wyczyścić komutator i powinno być git.
-
Czy rozbierając silniczek muszę na coś uważać, coś może wyskoczyć ze środka ?
-
Nie ma wewnątrz żadnych sprężynek :) Trzeba uważać tylko na ramiona "szczotek" by ich nie powyginać.
Ten silnik jest bez serwa FG to w razie czego można podłożyć inny zwykły Mabuchi.
-
cd rozbieranki silnkia. Wszystko umyte, teraz schnie. Czekam na kupiony kondensator, bo w sklepach, których byłem nima takiego
-
Jaki tam jest kondensator, z tego co widzę na 25V a wartość 10uF czy inna ?
Blaszki dociskające (szczotki) do komutatora odchyla się dwoma częściami sztywnego drutu lub spinacza biurowego. By nie pogiąć ich przy wyjmowaniu lub przy ponownej instalacji.
-
Kondensator ma wartość 25V i 4,7 uf. Musiałem zamówić w Internecie
Dzięki Wojtku za podpowiedzi
-
Czekam na kupiony kondensator, bo w sklepach, których byłem nima takiego
-
ciekawy patent z puszka lavazza
niezle
jest pusta mamnadzieje he he he he
-
Czekam na kupiony kondensator, bo w sklepach, których byłem nima takiego
-
Może " głupie " pytanie, ale czy smarować czymś ośki silniczka przed montażem, zaraz odbieram kondensator i jak czas pozwoli dzisiaj postaram się zmontować Naka i go przetestować, silnik działa, sprawdziłem podłączając baterie
-
Tylko kropla oleju do łożysk porowatych i jest git. Ośka silnika nie musi być smarowana przecież i tak na nią nachodzi koło pasowe od paska napędowego. Tylko łożysko silnika.
-
Tylko kropla oleju do łożysk porowatych i jest git. Ośka silnika nie musi być smarowana przecież i tak na nią nachodzi koło pasowe od paska napędowego. Tylko łożysko silnika.
Ośka, to wiem, ale chodziło mi właśnie o łożyska, dzięki Wojtku
-
Ośka, to wiem,
Może " głupie " pytanie, ale czy smarować czymś ośki silniczka przed montażem,
Dlatego że pytałeś o ośkę... to dodałem wzmiankę o łożysku. Bo pomyślałem, że oto właśnie Ci chodziło :)
-
Mój błąd, przepraszam i dzięki
-
Kondensator wymieniłem, złożyłem wszystko i niestety obroty szaleją i momentami silniczek ćwierka. Albo coś źle zrobiłem, albo silniczek jest do wymiany ? Jest gorzej niż było przed wymianą kondensatora. Rozbiorę jeszcze raz, tylko czy jest sens ?
-
Coś źle poskładałeś. Bo jest gorzej niż było :)
-
Jeszcze raz rozebrałem i złożyłem i niestety to samo, po pół godzinnym sprawdzaniu obroty szaleją, ustawione na 3150 potrafią jeździć w zakresie od 3180 do 2970 i silnik zaczyna piszczeć, tzn że gdzieś jest jakieś tarcie. Może coś uszkodziłem przy rozbieraniu ?
-
Zdzisławie obstawiam że zagięte są szczotki. Jeśli kondensator został poprawnie wlutowany (bo ma on polaryzację) to pozostają tylko szczotki. Rozebrać i porób zdjęcia szczotek i wlutowanego konda. Nic na szybko, pomału i bez stresu :)
-
smaruje zawsze to miejsce ale minimalistycznie
-
Rozbiorę jeszcze raz i zrobię zdjęcia. Szczotki oglądałem i wydaje mi się, że są proste, ale sprawdzę.
Jeszcze jedno pytanie, z ośki przy rozbieraniu spadła mi malutka podkładka, z której strony ona powinna być ?
Od strony szczotek, czy z drugiej komutatora ?
-
Od strony szczotek, czy z drugiej komutatora ?
Komutator i szczotki są po tej samej stronie, a po drugiej strony masz oś silnika. Biała malutka podkładka powinna być po obu stronach. Jedna od strony komutatora a druga na końcu osi tuż za komutatorem. Widać na foto które wkleiłeś na poprzedniej stronie.
smaruje zawsze to miejsce ale minimalistycznie
Dlatego napisałem o tym powyżej:
Tylko kropla oleju do łożysk porowatych i jest git.
:)
-
teraz rozumiesz dlaczego robie 1000 fotek .. bo juz to nie te lata :-)....
ja mialem podkladke w innym decku tu
-
ja mialem podkladke w innym decku tu
To właśnie napisałem powyżej o tych dwóch podkładkach.
Ale teraz widać o co dokładnie chodzi. Ponieważ moje tłumaczenia mogą być zawiłe heheh :)
Ale obadamy co tam Zdzisław wymodzi.
-
byly okbo ja nie zrozumialemzartsorry
-
Trzecie podejście i zdjęcia, na mój gust niby wsio ok, ale spójrzcie fachowym okiem.
Na oście widać ślad tak jakby tarła o łożysko ?
-
Cd
Tutaj widać, że otwór przez który wychodzi ośka jest wyrobiony
-
ciezko z fotek to wywniskowac
wiem tez ze nie da sie palcem wyczuc ..
pp prostu nie wiem
mam tu pare 480 ek ale kurcze na razie nie moge silnikow rozebrac bo dzialaja w 100%
ech
-
Na zdjeciu widać, że otwór w łożysku jest z lewej strony bardziej wyrobiony niż z prawej, ja nie mam wątpliwości.
-
na przedostatniej fotce bardzie dol gora wyrobiona ....hm
jeszcze ale nie widzialem do tego stopnia wyrobione lozysko ...
kur co za pech
-
Złożyłem silnik, wymieniłem kondensator na inny i teraz jest dużo lepiej.
Jeszcze raz wyczysciłem i nasmarowałem, ale zrobiłem myk i zamontowałem silnik przekręcając go o około 30 stopni, chodzi już z pięć godzin i jest dobrze.
Na pewno silnik muszę kupić nowy.
Obroty trzymają 3150 Hz plus minus 8-9 Hz, także nie jest chyba źle.
-
wlasnie chcialem napisac o przekreceniu ,,, bo to przrabialem w sony .... ale niestety to krotkotrwaly myk
zreszta to wiesz
dzieki za piekne fotki
jak bede musil tez w nim grezbac to mam jak znalazl
b b b dziekuje
-
Też myślę, że to tymczasowe rozwiązanie, ale znowu czegoś nowego się nauczyłem
-
to najwazniejsze .... zabawa i wsio sie kreci do przodu..... a u nas raczej w lewo lub w prawo
troche cwiczen dla mugownicy i motoryki :-)
-
Obroty trzymają 3150 Hz plus minus 8-9 Hz, także nie jest chyba źle.
To jest dobrze, jak na taki stabilizator. Ale fakt trzeba się rozglądać za zamiennikiem.
-
Znacie jakieś sprawdzone miejsca gdzie mogę zamówić ( kupić ) odpowiedni silniczek ?
Dzisiaj trochę pomęczyłem Naka, jutro też trochę pogra, a później sprawdzę obroty, zobaczę czy coś się zmieni.
-
to najwazniejsze .... zabawa i wsio sie kreci do przodu..... a u nas raczej w lewo lub w prawo
troche cwiczen dla mugownicy i motoryki :-)
Nano powiedz nam tak przy okazji co Tobie sie stało po przerwie tutaj że taki wesołek teraz jesteś...... zabawa i zabawa ... heheheh wirus zadziałał ? ludzie tu przeżywają tragedie, silniczek do Naka, a Ty w kółko tańczysz .......żebyś tego nie odbierał negatywnie, ale ciekaw jestem ?
-
ech ty
wesolek no no
smutne ze niby dla mnie to ze przed przerwa w twoich oczach nie bylem
a wydawalo mi sie ze tez bylem hm hm hm
dostalem turbo smieszka w prezencie .. .... nie no
ale tak sobie
doszedlem do wniosku ze i tak wszyscy umrzemy i to na 100%
czym sie jest starszym tym czas przyspiesza ....:-)
i trza sie wiecej pozytywnie nakrecac a anergia jaka wysylamy przyjdzie do nas spowrotem
nie koniecznie numerycznie a raczej na 100% nie numerycznie
tak wiec
wszystko bedzie dobrze bez nas czy z nami ...
a swiat sie bedzie dalej krecic ...
na polnocnej koli ziemskiej w lewo
a na poludniowej w prawo
wsio zalezy od punktu widzenia ...
co by bylo jakbysmy magnetofon wzieli na orbite ,,, hm
podlaczylibysmy do sluchawek hm ...
silniczek by zminil predkosc obrotowa .. czy to byloby niezauwazalne
a co z akustyka
...
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRnL-dW6DkMVLmfZ86yIG9AtAiYU3YNyhDJl0yLN-M_Xz9KGWRX&usqp=CAU)
-
No i niestety już po ptokach. Po pięciu godzinach obroty znowu szaleją i zwalnia lub przyśpiesza.
https://youtu.be/q2nsZyNbs7o
-
ech te starocie ech ...
nic tylko plakac ..
-
Po prostu wymień na inny, nowy, z demobilu itd, tylko widzę tam chyba dłuższą ośke ?
Czy zaczyna sięokres kupowania decków na części zamienne ? chyba tak .
Zobacz czy nie masz zbyt dużego luzu na ośce poprzecznego, jak jest wytarte łoże to też moze głupieć na obrotach.
-
No i niestety już po ptokach. Po pięciu godzinach obroty znowu szaleją i zwalnia lub przyśpiesza.
https://youtu.be/q2nsZyNbs7o
Silnik niestety do wymiany, poszukaj wpierw oryginał silnika Mabuchi EG 510ED-2B na 12V i 2400obr. wersja CCW. Lub silnika który ma oznaczenie FG SERVO na obudowie jak się uda. Także oczywiście CCV i na 12V. Wersja FG SERVO bezie miała stabilniejsze obroty.
-
Te co jak na razie znalazłem to koszt około 40 ojro bez wersji FG SERWO
-
Model silnika Matsushita MHI-5R2C na 12V i CCW sądzę podejdzie tylko trzeba sprawdzić średnicę wałka na Twoim.
Jest na ebay nowy.
-
Wojtku, a czy może pasować Mabuchi EG - 530 - AD 2B 12V CCW ?
-
Wojtku, a czy może pasować Mabuchi EG - 530 - AD 2B 12V CCW ?
99% dostępnych na rynku modeli EG-530 to Chińska produkcja nie mająca nic wspólnego z oryginałem Mabuchi. Fakt faktem kosztuje grosze. Jak wiesz zastosowałem go w M7020 z powodzeniem ale na zakupionych 5 tylko 2 były ok. Można kupić Chińskiego EG-530 na okres poszukiwań oryginału lub wersji FG Servo. Ale nie spodziewał bym się niczego specjalnego po tych silnikach EG-530.
-
przy cenie 10 zl za sztuke wez 4 z chin ... i trafisz na jeden ok
a jak pomyslisz pozytywnie
wszystkie beda ok
-
Jakieś rozwiązanie wybiorę i trzeba kupić i tyle, dzięki Panowie
-
przy cenie 10 zl za sztuke wez 4 z chin ... i trafisz na jeden ok
a jak pomyslisz pozytywnie
wszystkie beda ok
Też bym kupował w Chinach. Fakt idzie długo ale taniej na na 5 sztuk mogą być nawet 3 sprawne:)
Koszty znikome tylko okres oczekiwania długi.
Nie ma sprawy Zdzisławie.
-
Chińskie Mabuchi do napędu kapstanów przerobiłem i jest to totalna porażka. Obroty pływające plus minus 25-30Hz.
Nadającego się do zamontowania nie znalazłem wśród trzech, które kupiłem.
-
Chińskie Mabuchi do napędu kapstanów przerobiłem i jest to totalna porażka. Obroty pływające plus minus 25-30Hz.
Nadającego się do zamontowania nie znalazłem wśród trzech, które kupiłem.
Czyli tak jak się spodziewałem... w prostym M7020 się sprawdził ale widać tylko tam.
-
Dzięki Arturowi ( artekk ) kupiłem na aledno używany i raczej oryginalny silniczek Mabuchi EG-530-AD-2B, dzisiaj przyszedł i nie mogłem wytrzymać, więc zabrałem się za demontaż starego z Naka i montaż nowego i skucha, okazało się, że nowy ma krótszą i cieńszą ośkę
-
Taka końcówka była w silniczku Telefunkena i myślę, że jest to super rozwiązanie jeśli chodzi o mocowanie na oście, dodatkowa blokada koła do ośki.
-
pozytywnie myslales i jest git..ttzymam lapska....z srubka patent jest w niektorych dualach ake ludzie nazekali ze niedokrecona srubka wywalila przez bicie siedzisko...dokrec ja pozadnie zeby nie wystawala
-
Lista magnetofonów w których był montowany taki sam silniczek jak w Naku. Mam nadzieję, że to są wiarygodne informacje. Może kiedyś, komuś się przyda.
Aiwa AD-300L, AD-3100, AD-6350, AD-6700 (Capstan), M100
Akai CS-702D, GXC-704D, GXC-706D, GXC-709D, CS-705D, CS-707D, CS-M01, CS-M01A, CS-M02, CS-M3, CS-M4, GX-M10, GX-M30, GX-M50
Apollon CL-850 (Capstan)
Blaupunkt C-1100, XC-1300 (Capstan), XC-240 (Capstan)
Crown CTD-2200
Cybernet SCD-080 (Capstan)
Denon RN 125D
Deviton D 510
Dual C810, C820, C830, C812
Emerson Crono 8900
Goldstar TCD-1500
Hitachi D-220, D-230
ITT 8020, 8020B, 8021, 8022M
JVC KD-A11, KD-A5 (Capstan), KD-A7 (Capstan)
Kenwood KX-550, KX-530, KX-650, KX-630, KX-603, KX-830, KX-1030, KX-1003, KX-500, KX-600
Loewe SC-200, SC-3650, EK-3537, SR-3390
Luxman K1, K5, K5A, "Palladium Cassette Deck" by Luxman, Realistic SCT-18
Marantz 5000, 1820Mk2, 5010, 5025, 5030, 5010B, 5025B, 5030B, 5050M, SD-1000, SD-1010, SD-3000, SD-4000
Mitsubishi DT-4550(S), DT-530, DT-640 (Capstan)
NAD 6100 Servo Control Deck, NAD 6140
Nikko ND-650, ND-990 (Capstan)
Nordmende CD-900, CD-980, CD-1050, CD-1200, CD-1400 (Capstan)
Onkyo TA-630D, TA-1500, TA-1900, TA-2020, TA-2050 (Capstan)
Pioneer CT-F500, CT-F600, CT-F650, CT-400 (Capstan), CT-F850 (Capstan), CT-F950 (Capstan), CT-F1000 (Capstan), CT-F1250 (Capstan) - we do NOT have the windermotor
Realistic SCT-18
Rotel RD-860 (Capstan), RD-1000 (Capstan) RD-1010 (Capstan)
Saba CD-300, CD-270, CD-262*, CD-2362*, CD-378* (*Capstan)
Sansui D90, D100, D95M, SC-1100 SC-1110 SC-2100 SC-2110 SC-3100 SC-3110 SC-1330
Sanyo D60, RD-5035UM
Scott 670D, 671DM
Seoum R327
Teac A 480, CX-310, CX-311, CX-400
Technics RS-M17, RS-M33, RS-M63, RS-M14, RS-M51, RS-M263, RS-.M206, RS-M226, RS-M233x
Telefunken HC-1000, HC-1500, TC-400, TC-450, TC-450M, RC-100, RC-200, MC-2
Tensai TFL-809
Toshiba PC-335, PC-230, PC-230D
Universum Hifi 2500 CT-3298
Wega C120
-
Z tym pozytywnym myśleniem to różnie było :(
Ale mam nadzieję, że ten patent który zrobiłem się sprawdzi i silniczek będzie działał.
-
dzieki za liste pasujacych deckow...przyda sie oczywiscie tym bardziej ze mam pare 480..ek..stan na razie nieznany
-
Silniczek zamontowany i testuje Naka, zobaczymy co wyjdzie, obroty o dziwo na razie są dobre.
SUPER. Tylko czekać na wieści, pomęcz go trochę i posprawdzaj obroty jak się zachowuje.
-
Pracuje już trzecią godzinę, jutro też go pomeczę.
-
dopinguje dalej
-
Szkoda, że nie pasował ten silnik z alle... Zdzisławie, ale jak mówiłem, nie zmarnuje się.
Ważne, że jak się wydaje wszystko na dobrej drodze i Nak będzie żył :)
-
Szkoda Arturze, bo z za krótką ośką jeszcze może bym jakoś sobie poradził, ale ona jest cieńsza od oryginału i tu chyba ciężko coś poradzić
-
Szkoda Arturze, bo z za krótką ośką jeszcze może bym jakoś sobie poradził, ale ona jest cieńsza od oryginału i tu chyba ciężko coś poradzić
-
Zdzisławie wygląda bardzo obiecująco :) Operacja się udała, pacjent będzie żył. SUPER.
[/quote]
Też tak myślę Wojtku, co mnie bardzo cieszy, szczególnie, że zostało w niego włożone na prawdę dużo pracy ( coś wiesz na ten temat ) no i lubię go
-
To teraz tylko nagrywać i słuchać :)
-
To teraz tylko nagrywać i słuchać :)
Tak też czynię