Audiohobby.pl

Magnetofon

gotyk1

  • 1310 / 5901
  • Ekspert
04-04-2014, 18:29
Włożyłem wczoraj do decka kasetę. Graly piekne wysokie tony lecz po jednym utworze kupa - muli jak z jakiejs studni. Przerazony wyciagam kasete i patrze - czyzby sie znow rozjechal na ustawieniach? Nie no sprawdzam i wszystko jest ok. Za chwile patrze na glowice i cala uwalona jakby od kleju. Okazalo sie ze kaseta jest tak brudna, ze nie mozna juz jej odtwarzac. Czyszczenie glowicy pomaga tylko na chwile, potem znow sie brudzi. Czy jest jakis sposob na czyszczenie tasm czy juz nie ma dla niej nadzieji? Nie jest to zadna super kaseta bo to jest ZAIKS BEM ale wazne jest dla mnie samo nagranie.

muda44

  • 209 / 4942
  • Aktywny użytkownik
04-04-2014, 19:40
Kaseta Ci się posypała .
Chyba że deck jest zimny to zimna głowica potrafi tak niszczyć taśmy .

Od dzisiaj jestem właścicielem CT 979 Pioneera a za kilka dni dojedzie CT959 :)
Od kilku godzin walczę z 979 . Był u jakiegoś brudasa . Masakra jak zafajdane wszytko !
Na szczęście idler i rolki spoko . Cicho przewija i nie rusza kasety 120tki .
Ponoć niemiecki serwis wymieniał paski . Ja pitolę ! czyżby nasi też robili w tamtych serwisach ?
:)

Radmar

  • 1138 / 5917
  • Ekspert
05-04-2014, 11:49
Gotyk, trzeba by było ją rozkręcić (rozkleić), rozluźnić zwoje taśmy i tak pozostawić na jakiś czas do momentu osuszenia (odparowania) całej wilgoci. Pomimo, że kasety przechowujemy zazwyczaj prawidłowo, nie da się uniknąć procesu mechanicznej destabilizacji nośnika, który po wielu latach może mimo wszystko ulegać hydrolizie. Wówczas lepik z podłoża wyłazi i zalepia dość szczelnie głowice. Proces osuszania może pomóc na dłuższą metę i taśma jeszcze przez długi czas będzie się nadawać do użytku ale może też pomóc tylko chwilowo - w zależności od tego jak daleko posunął się proces rozkładu. Jedyne wyjście to osuszyć i zgrać materiał z taśmy na inny nośnik albo do postaci cyfrowej.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Marek

gotyk1

  • 1310 / 5901
  • Ekspert
05-04-2014, 22:35
Najpierw myslalem ze kaseta pozbierala brud i teraz nim zawala glowice ale wyglada na to ze tak jak piszecie to wlasnie sama tasma brudzi. Mam jeszcze takie pytanko czy stawiacie swoje decki bezposrednio na wzmacniaczach? Radiacja cieplna "wynalazku" ktory ja posiadam jest tak znaczna, ze deck stojacy na nim ma ciepla cala gorna obudowe i zaczynam sie zastanawiac czy w ogole jest cos w deku co moze zle znosic wysoka temperature.

Chaos

  • 844 / 5006
  • Ekspert
06-04-2014, 00:53
> anlu, 2014-03-21 07:56:37

nie jestem znawca ani posiadaczem nakamichi ale z tego co na forach pisza ich wlasciciele to ponoc na swiecie jest tylko dwoch gosci ktorzy potrafia dobrze serwisowac naki. jeden w us i jeden w uk. ich uslugi nie sa tanie ale i tak najgorsze sa koszty logistyczne takiego serwisu. sam ciagle marze o CR-7 lub dragonie i wlasnie sprawa serwisowania powstrzymuje mnie przed zakupem. teraz moim najlepszym kaseciakiem jest pioneer i mam spore klopoty zeby znalezc kogos kto w ogole wie z czym ma do czynienia. na audiohobby doswiadczonymi uzytkownikami nakamichi sa: MAG i cles.

Radmar

  • 1138 / 5917
  • Ekspert
06-04-2014, 13:42
Gotyk, ja osobiście unikam tego rozwiązania właśnie z powodu, który opisałeś - znaczna ilość ciepła. Mam co prawda jeden z magnetofonów nad wzmacniaczem (u mnie jest to amplituner), ale ograniczony szklaną półką o grubości 6 mm a do tego pomiędzy półką a kratkami wentylacyjnymi górnej obudowy amplituner jest przerwa 3 cm. Mimo to szklana półka przyjmuje dość sporą ilość ciepła. Czy jest coś co znosi źle ciepło w decku? Ogólnie chyba elektronika jakakolwiek nie lubi zbyt dużego ciepła.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Marek

gotyk1

  • 1310 / 5901
  • Ekspert
06-04-2014, 16:20
Radmar to co napisales dokladnie potwierdza to co powiedziano mi rowniez na "tapeheads". Ustawienie juz zmienilem.

MAG

  • 2393 / 5901
  • Ekspert
06-04-2014, 20:34
A idealnie była by stała temperatura i jak najmniejsza wilgotność wszystko to co najlepsze dla naszych maszyn , z techniki studyjnej trzeba brać przykład nie wolno przegrzewać a kasety i taśmy muszą być suche najlepiej przewinięte 2,3 razy przed nagraniem.
W zasadzie te prawdy pochodzą jeszcze z lat sześćdziesiątych .

Ktoś pytał o serwis Nakamichi  , jeden z moich Cr 7 był w USA jeśli chce ktoś namiar podam akurat teraz nie pamiętam ale poszukam jak by co.
To serwisant wyspecjalizowany z dawną licencją od Nakamichi sam zajmuje się od pokoleń mikrofonami studyjnymi.







muda44

  • 209 / 4942
  • Aktywny użytkownik
16-04-2014, 12:06
Jako że korzystam i z tego forum , wklejam moje porównania kilku decków.

Nadszedł czas na obiecane porównanie decków które miałem w ostatnim czasie.
Nie widziałem takiego porównania a jak opinie były to w różnych często nie najlepszej klasy systemach .

Tor odsłuchowy .

Kolumny - modyfikowane Kef R900
Kable kolumnowe - Qed Ruby Anniversary
DAC - CA Stream Magic 6 z kablem Wireworld Stratus
Źródło - Pioneer PD-9700 jako napęd do DAC po kablu coax Profigold 4000 oraz dysk 2,5 cala WD wpięty pod SM6 z osobnym wysokiej klasy zasilaczem do dysku.
Wzmacniacz  Krell S300i
Pomiędzy SM6 a Krellem kabel XLR Equilibrium Turbine
Kable do decków Qed Performance Graphite
Listwa Sonus Oliva

Każdy deck po zakupie grał i nagrywał kilka dni , głowice i wałki były rozmagnesowane , rolki czyszczone a w CT-900S i CT-979 paski zostały wymienione na nowe .

Porównania dotyczyły odsłuchu w czasie nagrywania i porównania na bieżąco  sygnał z " SOURCE " i to co już jest nagrane " TAPE " a także tor Qed - deck - Qed z tym co bezpośrednio leciało z SM6 do wzmacniacza po XLR Turbine ( w cenie większej niż zebrane tu decki :) )
A także nagrywałem dwie identyczne kasety na różnych deckach , odtwarzałem je jednocześnie i przełączając  wejścia pilotem . Zanim to zrobiłem poziomy między deckami zostały wyrównane bo S300i ma możliwość zmiany czułości w zakresie +/- 6dB
Wszelkie porównania były bez układów dolby i załączonym HX-PRO

Kasety:
- SONY EF
- SONY METAL XR
- SONY METAL MASTER
- Basf Chrome Maxima II
- Basf Chrome Super II


Jakość brzmienia od najlepszych

1. Pioneer CT-S910
2. Pioneer CT-959 , Sony TC-K870ES
3. Pioneer CT-979 , Sony TC-K750ES
4. Pioneer CT-900S , Technics RS-BX707
5. Technics RS-B765 PXS cap
6.
7. Technics RS-BX747.

Miejsce 6 jest celowo puste bo RS-BX747 mocno odbiega od RS-B765.

CT-S910 jest najwierniejszy temu co przychodzi ze źródła. Ma najlepszą dynamikę ze wszystkich . Ustępuje minimalnie rozdzielczością średnicy CT-959.
Ma też świetną kalibrację i ułatwiający życie system PLCS.
Sony 870ES charakter brzmienia ma podobny do CT-979 ale jest od niego nieco bardziej dynamiczny i rozdzielczy . Fajny , wyraźnie zaznaczony bas , dobra przejrzystość i dynamika .
CT-959 ma najbardziej rozdzielczą średnicą . Chodzi o czystość i mikrodetale . Jednak dynamiką ustępuje 870ES o CT-S910 nie wspominając .
Sony TC-K750ES to połączenie świetnej dynamiki i charakteru podobnego do CT-959 gdzie średnica jest najważniejsza a bas twardy z wykopem ale nie zapuszczający się ochoczo w najniższe rejony  .
Powyższe decki stawiam w jednej klasie z tym ze 750ES na granicy tej klasy .

Od powyższych zauważalnie odstaje CT-S900 gdzie siada zauważalnie dynamika , rozdzielczość i przejrzystość dodając coś od siebie  na przełomie wyższego basu i dolnej średnicy i w jego miejsce bym wolał 707 Technicsa który gra żywiej nie tłumiąc tak sygnału na kopiach .
RS-B765 ma nieco gorszą dynamikę od 707 .
747 odstaje najbardziej od całej stawki .

Różnice które opisałem zwłaszcza decków z miejsc 1 i 2 są minimalne i jakość kopii różni się minimalnie od oryginału !
Do wychwycenia na bardzo dobrym sprzęcie !


Mam nadzieję że mój wysiłek przyda się i Wam :)
W moim systemie zostaje Sony TC-K870ES . Wizualnie dla mnie nr 1 a brzmieniem nieznacznie ustępuje CT-S910 .

MAG

  • 2393 / 5901
  • Ekspert
16-04-2014, 22:00

Bardzo ciekawe porównanie mało jest takich , bo to logistycznie ciężka praca z mojej strony podziękowania za włożony trud.

muda44

  • 209 / 4942
  • Aktywny użytkownik
17-04-2014, 19:05
Spoko :)
Fakt że brakuje takich porównań z których choćby wynika że niedoceniany Sony TC-K750ES to świetny magnetofon.
Ceny jeszcze są rozsądne , mechanizm głośniejszy od tego w Pioneerach ale uważam że mniej zawodny . Jeden pasek mniej i bezpośredni napęd wałka .
Wskaźnik też lepszy . Cały czas coś się tam dzieje a nie stoi czasem w miejscu jak to ma się w Pioneerach.
Szkoda też że w CT-959 wskaźnik jest taki denny . Jak dla mnie deck świetny ale wskaźnik to masakra . Najlepiej całkiem go wyłączyć :)

neomammut

  • 651 / 5591
  • Ekspert
23-04-2014, 07:56
Witam.
Sony TC-K750ES bije na głowę nowsze konstrukcje. K990ES zjada na śniadanie :) Co innego TC-K777ESII - poluje na niego w jakiejś rozsądnej cenie.
SONY: TA-E80ES | 2xTA-N55ES | SS-G3 | CDP-X55ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + EXCEL ES-70E | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R | TECHNICS RS-88

muda44

  • 209 / 4942
  • Aktywny użytkownik
23-04-2014, 10:50
Czyli potwierdzasz moje spostrzeżenia :)

discomaniac71

  • 275 / 5917
  • Zaawansowany użytkownik
24-04-2014, 09:48
A TC-K 850/950 ES? W porównaniu do 750.

MaciejR.P.

  • 5 / 3841
  • Nowy użytkownik
28-04-2014, 18:14
Witam :)
Mam problem  z magnetofonem (Akai GX - R35).
Otóż, podczas czyszczenia musiałem go dość mocno rozebrać i podczas tej czynności od jednej z płytek odłamały mi się dwa przewody. Ponieważ nie zrobiłem sobie zdjęć przed czyszczeniem, mam problem. Serwisówka, jaką posiadam jest dla mnie nieczytelna, dlatego pomyślałem, że na tym forum ktoś może mieć taki magnetofon i poratować mnie zdjęciem płytki.
 Na zamieszczonym zdjęciu widać tę nieszczęsną płytkę, do której powinny być przylutowane dwa przewody (czarny i pomarańczowy).

Pozdrawiam, Maciej.
Maciek :)