Audiohobby.pl

Pękające Sennheisery - reklamować?

Cypis

  • 2479 / 5045
  • Ekspert
31-03-2011, 13:12
Staram się nie zerojedynkować świata. Zakładam, że dotychczasowo niekorzystnie układająca się dla mnie korespondencja nie wynika ze złej woli sprzedawcy czy dystrybutora ale z niezrozumienia problemu. Chciałbym uniknąć zaostrzania konfliktu na rzecz jego polubownego rozwiązania. Tym bardziej, że za mną stoją odpowiednie uregulowania prawne chroniące mnie w takich sytuacjach.

--
Pzdr
Tomek.
Pzdr, Tomek
d(-_-)b

Cypis

  • 2479 / 5045
  • Ekspert
13-04-2011, 17:43
Kolejny odcinek sagi.

Dziś otrzymałem taką odpowiedź:


"Szanowny Panie,
 
W związku z zgłoszeniem reklamacyjnym odnośnie słuchawek Sennheiser HD 598 informujemy że po  konsultacji z serwisem zewnętrznym zgłoszenie zostało odrzucone przez serwis, ze wzgledu na naruszenie warunków gwarancji.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych.
Proszę o informacje w jaki sposób życzy Pan odebrać słuchawki.

Z poważaniem (...)"


Na co uprzejmie odpisałem:


"Witam,

Moja reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową została przyjęta 29.03.2011. w godzinach popołudniowych. Zgodnie z Art.8 pkt.3 Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, sprzedawca ma 14 dni (zwracam uwagę, że w ustawie nie jest określone że są to dni robocze!) na ustosunkowanie się do mojej reklamacji. cyt.:

"Art. 8

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione."

Dziś jest 13 kwietnia 2011, czyli mija 15 (piętnasty) dzień od złożenia reklamacji (16-ta doba). Oznacza to, z mocy ustawy, że Państwo uznali moją reklamację.

Proszę o określenie kiedy mogę odebrać albo słuchawki przywrócone do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę (czyli bez reklamowanych wad - pęknięć) albo nowe słuchawki.

--
Pozdrawiam (...)"

--
Pzdr
Tomek.
Pzdr, Tomek
d(-_-)b

zibra

  • 812 / 5002
  • Ekspert
13-04-2011, 19:19
lol co to za farsa i od kiedy? ja odeslalem hd555 bezposrednio do Konsbudu i po paru dniach mialem wymieniony palak. a jak dodatkowo nie odpisali w terminie 14 dni to moga Cie cmoknac w dupe i uznac reklamacje
The Protagonist DAC by McGyver, Black Pearl by Majkel, DT1350 by Germany, Shure SRH940 by USA:)

Vinyloid

  • 2470 / 5121
  • Ekspert
13-04-2011, 20:14
>> zibra, 2011-04-13 19:19:00
lol co to za farsa i od kiedy? ja odeslalem hd555 bezposrednio do Konsbudu i po paru dniach mialem wymieniony palak. a jak dodatkowo nie odpisali w terminie 14 dni to moga Cie cmoknac w dupe i uznac reklamacje


Robi się ciekawie, czyżby Sennheiser produkował słuchawki w tej samej fabryce na Brooklynie co ten...noo...STAX ?

Rolandsinger

  • 2894 / 5907
  • Ekspert
13-04-2011, 20:21
Ja bym założył sprawę, bez wahania. Zakończy się ugodą, zanim się rozpocznie.

_____________________________________



____________________________________________Zapraszam do zakładki AUDIOSCEPTYCYZM :)

fallow

  • 6457 / 5876
  • Ekspert
13-04-2011, 20:52
Popieram. Nie odpuszczaj!!!

Poza tym, niezle sobie leca w kulki. Co ciekawe kiedys znajomemu uznali ta wade i bardzo szybko dostal sluchawki.

Czy to idzie przez Konsbud ?

zibra

  • 812 / 5002
  • Ekspert
13-04-2011, 21:11
sek w tym, ze chyba oddane do sklepu. ja przed wyslaniem zadzwonilem do Konsbudu i mowie, ze mam typowa wade fabryczna (oznajmilem, nie pytalem czy to wada) i czy mam im wyslac bezposrednio z paragonem. facet powiedzial, ze pewnie i sprawa byla zalatwiona. a tak pozostaje uzeranie sie z matolami ze sklepu i peweni ich wyimaginowanym serwisem hehe
The Protagonist DAC by McGyver, Black Pearl by Majkel, DT1350 by Germany, Shure SRH940 by USA:)

rafaell.s.cable

  • 1166 / 5365
  • Ekspert
13-04-2011, 21:14
Mają 21 dni na rozpatrzenie  dopiero po tym terminie bez odpowiedzi można uznać reklamację za uznana.

Ja tak wygrałem z Batą i ich rozklejającymi się butami. Spuścili mnie najpierw po brzytwie ze buty zgłosiłem dopiero po 2 miesiącach od zauważenia wady (mimo ze w nich nie chodziłem a nie miałem czasu podejść reklamować) i reklamację odrzucono (na przyszłość najlepiej zgłaszać zauważenie usterki w dniu poprzednim) Na szczęście o rozpatrzeniu reklamacji miałem być powiadomiony SMS-em. Numer sprzedawca zapisał nieczytelnie no i mieli pecha formalnego. SMS nie dotarł w ogóle i buty wymienili na inne, mnie odpowiadające w tej cenie.

Tak ze tak to jest z tymi paragrafami.

Muzyczny

  • 16 / 4955
  • Nowy użytkownik
13-04-2011, 21:47
Nie ma sensu reklamować , nastepne też pękną:)

fallow

  • 6457 / 5876
  • Ekspert
13-04-2011, 22:15
Zawsze mozna po wymienie sprzedac i kupic inne - w koncu wtedy to sa nowki :)

Cypis

  • 2479 / 5045
  • Ekspert
13-04-2011, 23:03
>> rafaell.s.cable, 2011-04-13 21:14:20
>> Mają 21 dni na rozpatrzenie dopiero po tym terminie bez odpowiedzi można uznać reklamację za uznana.

Poczytaj ustawę.

https://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf

14 dni kalendarzowych.

--
Pzdr
Tomek.
Pzdr, Tomek
d(-_-)b

rafaell.s.cable

  • 1166 / 5365
  • Ekspert
13-04-2011, 23:32
Jak wiesz lepiej to przepraszam, już powinieneś mieć nówki nie śmigane z powrotem w domu.

Cypis

  • 2479 / 5045
  • Ekspert
14-04-2011, 14:51
Ciąg dalszy:

"Szanowny Panie,
 
Reklamowany produkt wraz z odpowiedzią na reklamacje oczekuje w miejscu zgłoszenia reklamacji od dnia 11.04.2011 r.
Ponieważ na zgłoszeniu reklamacyjnym nie podał Pan danych adresowych do odesłania reklamowanego produktu wraz z decyzją oraz nie skontaktował się Pan z miejsce zgłoszenia reklamacji, postanowiłem zapytać Pana mailowo w jaki sposób życzy Pan odebrać produkt.
 
Z poważaniem"


Odpisałem:


"Witam.

Ustosunkowanie się do reklamacji, o którym czytamy w ustawie, jest jednoznaczne z powiadomieniem mnie o tym. To, że Państwo potrafią to robić świadczy całość korespondencji jaką ze sobą wymieniamy. Po to zostałem poproszony w punkcie 3kropki.pl w Bielsku-Białej o adres e-mail i numer telefonu kontaktowego. Z żadnego z tych dwóch sposobów Państwo nie skorzystali przed dniem 13.04.2011.

Ponieważ nadal stoicie Państwo na stanowisku by reklamacji nie uznać, nie pozostaje mi nic innego tylko skierować sprawę do Sądu Konsumenckiego."


W związku z tym zwracam się do Was z prośbą o podesłanie mi (najlepiej w tym wątku) linków z Polski lub świata z opisami identycznych uszkodzeń Sennheisera. Stworzyłbym z tego "dokumentację" i dołączył do wniosku dla Sądu Konsumenckiego. Z góry dziękuję.


--
Pzdr
Tomek.
Pzdr, Tomek
d(-_-)b

fallow

  • 6457 / 5876
  • Ekspert
14-04-2011, 16:00
1) "Plastik po prostu trzeszczy, a wizualnie słuchawki sprawiają wrażenie raczej filigranowych. Dodatkowo obecna jest ta sama popularna wada co w modelu HD595 - plastik może pęknąć przy napisie "Sennheiser" - nad uchwycie każdej z muszli."
http://stereo-underground.pl/revievsmenu/sluchawkimenu/171-sennheiser-hd598.html

2) http://forum.pclab.pl/topic/557327-Sennheisery-HD-555-pękający-pałąk/
"Przyjrzałem się dzisiaj moim senką i z przerażeniem stwierdziłem że po obu stronach zaczął mi pękać pałąk."
odpowiedz:
"Witam
 Proszę słuchawki wysłać Pocztą na adres serwisu podany poniżej w celu wymiany pałąka.
 Po naprawie wyślemy firmą kurierską GLS na koszt Konsbud.
 Do paczki dołączyć kartę gw. dowód zakupu i dane adresowe z tel.kont.

 pozdrawiam

 **********
 *************************
 KONSBUD HI-FI SP. Z O.O."

3) http://www.audiostereo.pl/sennheiser-hd555-hd580-czy-hd595_73218.html/page__p__2041927#entry2041927

4) "No dobra, odesłałem 598 i zamówiłem 650. W ciągu jednego weekendu pęknięcie powiększyło się o kolejne 3mm, mimo że słuchawki nie były w ogóle brane do ręki. Ciekawe czy przed dotarciem do sklepu nie rozlecą się na kawałki.  

Proponuję bojkot tego modelu, bo przy tej cenie to po prostu cyrk."
http://forum.mp3store.pl/topic/69102-sluchawki-sennheiser-hd598/page__st__200__p__697938#entry697938

To tak na szybko poki co.


zibra

  • 812 / 5002
  • Ekspert
14-04-2011, 16:56
ja reklamowalem portki w vistuli i po 14 dniach jak nic nie przyszlo poszedlem do sklepu. Panie spytaly czy chce gotowke czy tez wybrac sobie spodnie z kilku roznych kolekcji.
napisz maila do Konsbudu tak jak ten u gory i im wyslij. mysle, ze odpowiedza jak w ww liscie. a ze sklepem pogadaj telefonicznie a nie wymieniaj uprzejmosci na pismie.
The Protagonist DAC by McGyver, Black Pearl by Majkel, DT1350 by Germany, Shure SRH940 by USA:)