Audiohobby.pl

Audio => Słuchawki => Wątek zaczęty przez: Cypis w 18-03-2011, 18:45

Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 18-03-2011, 18:45
Cześć

Nie tak dawno kupiłem Senki HD598. Wiedziałem, że pękają typowo. Jednak miałem nadzieję, że mnie to nie spotka (lepiej jest mieć głupią nadzieję, niż być beznadziejnie głupim). Niestety. Pomimo tego, że obchodzę się z nimi jak z jajkiem to pojawiły się pęknięcia jak na załączonych zdjęciach.

Czy ktoś próbował to reklamować? Z jakim skutkiem?

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: MicSzu w 18-03-2011, 20:23
Przykra sprawa i nie wiem jak duże było by moje wku.... gdybym wydał tyle kasy na słuchaweczki i się tak rozlatywać chciały.

Producent pewnie wypnie tyłek i powie, że to uszkodzenie mechaniczne wynikajace z niewłaściwego użytkowania... chyba, że się mylę?

Może warto zareklamować i zobaczyć co zrobią.


Pozdrawiam i czekam na dalsze \'\'relacje\'\' w sprawie.

Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Rolandsinger w 18-03-2011, 20:50
Miałem do czynienia z dwiema parami HD598, obydwie prawie nowe...popękane.

_____________________________________

Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: grisza_1982 w 18-03-2011, 20:56
a mawiają że Grado rozpadają się w rękach ;)
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: selphy w 18-03-2011, 20:59
Bez problemu powinni Ci wymienić na nowy model.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: asmagus w 18-03-2011, 21:10
Podobne usterki miały masowo HD 555
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: grisza_1982 w 18-03-2011, 21:19
Koledze w HD215 pękły w podobnym miejscu tylko że w poprzek, ale to już mocno po upływie gwarancji.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: zibra w 18-03-2011, 21:41
mialem kiedys 555. pekly na gwarancji. wyslalem do konsbudu i wymienili palak. przy sprzedazy pojawily sie jednak kolejne mikroryski, tak wiec jest to:

&feature=related

:D
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 18-03-2011, 22:29
To nie tak źle. Trzy (albo cztery?) identyczne uszkodzenia kwalifikują produkt do wymiany lub zwrotu kasy. Sposób załatwienia reklamacji zależy od kupującego.

Będę reklamował i opiszę "story", mam nadzieję, że nie "neverending".

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Rolandsinger w 18-03-2011, 22:42
>>a mawiają że Grado rozpadają się w rękach ;)<<

To jest jakieś kolosalne nieporozumienie. Senki HD598 kosztują 550 zł, a Grado PS1000 astronomiczne 7000 zł!

Czyli mamy przełożenie jak Fiat Punto z dobrym wyposażeniem versus Aston Martin DB9 Limited albo Porsche 911 GT2.

To, że w pierwszym nie ma kevlaru na desce i silnika V12 o mocy ponad 500KM, a czasem się coś zepsuje można jeszcze przeboleć, ale jeśli to Aston czy Porsche miałyby jakość i awaryjność oraz osiągi Punto to byłby skandal.

Wysokie modele Grado to właśnie takie Punto za ponad 700 tys. zł.


_____________________________________

Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: majkel w 18-03-2011, 22:46
Grado to raczej taki dragster - póki jeździ to robi w konia popisy koncernowej inżynierii, a dłużej jeżdżący model też się trafi, jeśli tylko kierowca nie ma prawej nogi w permanentnym gipsie.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: rafaell.s.cable w 18-03-2011, 22:46
Znowu o tych syfiastych samochodach! Nowo zrobiona elewacja od zużytych opon i spalin w dużym mieście już jest po dwóch latach szara a takie Grado przynajmniej nie brudzą i mają przyjemny dźwięk no i skoro się rozpadają w rękach to znaczy że są ekologiczne i pewnie zaraz ulegną biodegradacji :)
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: MAG w 18-03-2011, 22:57
Zobaczcie film jak się wkurzył;)
 Chińczyk dewastuje Lamborghini

http://moto.pb.pl/2392074,9317,chinczyk-dewastuje-lambo-br

Prowokacja??? no cóż;)
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: majkel w 18-03-2011, 22:59
Ja myślę, że zlecił zrobienie podróby na pokaz. :) W tym kraju szybko znalazłby odpowiedni warsztat.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: majkel w 18-03-2011, 23:02
W PS1000 nie ma ani jednego takiego elementu, który mógłby pęknąć. Do tego trzeba mieć sztab inżynierów i stacje graficzne z oprogramowaniem CAD/CAM w dziale R&D oraz profesjonalne zaplecze produkcyjne.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 19-03-2011, 09:29
>> Rolandsinger, 2011-03-18 22:42:47
>> Czyli mamy przełożenie jak Fiat Punto z dobrym wyposażeniem
>> versus Aston Martin DB9 Limited albo Porsche 911 GT2.

>> To, że w pierwszym nie ma kevlaru na desce i silnika V12 o mocy ponad 500KM,
>> a czasem się coś zepsuje można jeszcze przeboleć, ale jeśli to Aston czy Porsche
>> miałyby jakość i awaryjność oraz osiągi Punto to byłby skandal.

W skali bezwzględnej zapewne Aston jest lepszym autem niż Punto. Jednak kogoś kogo stać na Astona to nie kupuje Punto. W takim przypadku zarówno dla właściciela Punto jak i Astona zakup to podobny "wysiłek finansowy".

Bez względu na to ile dany produkt kosztował, fuszerka producenta jest dla kupującego bolesna. HD598 kosztują ok. 550,-. To jest więcej niż pół płacy minimalnej i więcej niż jedna trzecia średniej w Polsce (netto). IMO to całkiem sporo jak na słuchawki i sprzęt bądź co bądź nie "pierwszej potrzeby".

Pęknięcie to nie jest jakaś tragedia. Słuchawki nadal grają i to świetnie jak na moje ucho. Na dodatek wiem, że takie pęknięcie jestem w stanie skutecznie naprawić we własnym zakresie. Jednak dla zasady należy to reklamować. Problem tylko, że zostanę 14 dni (oby tylko!) bez słuchawek :( Przyjdzie mi kupić Phlipsy SHP5401 ;)

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: fallow w 19-03-2011, 17:47
To moze bardziej na temat:

Reklamuj, cos takiego jest w 100% wymieniane. Jest to wada w tych modelach stara jak swiat. Mialy ja i HD595 i maja ja HD598. Dzieje sie to bardzo czesto. Sluchawki Ci sie nie rozleca i nie rzutuje to na normalne uzytkowanie ale wyglada po prostu jak wada - i taka wada jest. Jest to nic innego jak wpadka ze strony Sennheisera, obojetnie czy kupuje sie sluchawki za 5000, 500 czy 50 PLN chyba nikt nie kupuje ich po to by pekaly.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 29-03-2011, 17:10
Dopiero dziś miałem czas zanieść je do reklamacji. Przyjęli. Czas oczekiwania na decyzję 14 dni. Roboczych.

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: fallow w 29-03-2011, 17:14
Oddales do sklepu w ktorym kupowales ? Z tego co wiem, mozna tez przyspieszyc "cala akcje" i posluzyc sie numerem RMA z opakowania  (+ dowod zakupu) i wyslac je bezposrednio do dystrybutora.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 30-03-2011, 09:14
Kupowałem w mieście w którym mieszkam. Oddałem w sklepie. Tak było taniej.

Długi czas rozpatrywania reklamacji ma też dobre strony. Kupiłem Philipsy 5401 jako "backup". ;)

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: trucho w 30-03-2011, 10:11
Mam ten sam problem z pękającym pałąkiem. Swoje HD598 wysłałem bezpośrednio do dystrybutora (KONSBUD) pod koniec lutego. Reklamację uznali jednak wcale nie jest tak różowo z czasem realizacji... Minął miesiąc, a słuchawki do mnie nie dotarły. W serwisie powiedzieli, że cały pałąk trzeba ściągać z zagranicy. Mam nadzieję, że w Twoim przypadku wszystko będzie załatwione zdecydowanie sprawniej.
A co do"backupu" niestety nie wytrzymałem i kupiłem HD650. HD598 pewnie pójdą na sprzedaż.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: aallen w 30-03-2011, 11:16
Z HD598 koledzy możecie popaść wręcz w paranoje. De facto skoro każde z nich mają wade wymiana pałąka nie spowoduje że za jakiś czas nie pęknie z nowu. Czyli można reklamować w kółko bo zawsze pęknie. Zdecydowanie firma Sennheiser dała na tym polu ciała, nie zauważając sporej ilości reklamacji (no chyba że nikt nie reklamuje)
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 30-03-2011, 14:06
>> trucho, 2011-03-30 10:11:15
>> Mam ten sam problem z pękającym pałąkiem. Swoje HD598 wysłałem bezpośrednio do
>> dystrybutora (KONSBUD) pod koniec lutego. Reklamację uznali jednak wcale nie jest tak
>> różowo z czasem realizacji... Minął miesiąc, a słuchawki do mnie nie dotarły.

Sprzedawca, dystrybutor, producent ma 14 dni kalendarzowych, nie roboczych (!) na rozpatrzenie reklamacji. Brak decyzji o wyniku jej rozpatrzenia oznacza uznanie reklamacji. Wynika to z ustawy. Jednakże nie należy tego mylić z czasem _realizacji_  reklamacji, który to nie jest jednoznacznie określony w ustawie, bo określony jest jako "czas odpowiedni".

Nie pozostaje ci nic innego tylko dzwonić do dystrybutora z pytaniem "Kiedy?"

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 30-03-2011, 16:23
Ciąg dalszy "story"

Otrzymałem taką odpowiedź.

"Informujemy iż mechaniczne pęknięcie nie podlega naprawie gwarancyjnej. Pęknięte pałąki należą do tego typu uszkodzeń."

Na co odpisałem:

"Sugeruje Pani, że ukryta wada materiałowa nie podlega naprawie gwarancyjnej? Ewentualna sugestia, że to uszkodzenie powstało z mojej winy również jest pozbawione podstaw. Jestem w stanie wskazać w internecie liczne przypadki IDENTYCZNYCH uszkodzeń w słuchawkach Sennheiser. Co więcej. Mogę wskazać również wypowiedzi innych użytkowników którzy nabyli NOWE słuchawki z dokładnie taką samą wadą.

Gdyby to były słuchawki za 5,50 to nie oczekiwałbym jakości. Jednak te słuchawki kosztowały 550,00. Oczekuję pozytywnego rozpatrzenia tej reklamacji."

Firma gdzie kupiłem słuchawki to 3kropki.pl

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Fomalhaut w 30-03-2011, 22:56
Czytam, i nie wierzę w to co widzę!
To prawda, że gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych  , i wynikłych ze złej eksplatacji, ale tutaj ewidentnie mamy do czynienia z wadą ukrytą produktu. Świadczy o tym wiele informacji od użytkowników tych słuchawek, to że pęknięcia są w tym samym miejscu, i mają taki sam charakter.

Mam nadzieję, że będziesz miał na tyle samozaparcia, zeby im nie odpuścić, a z tego co widzę sprzedawca chce iść w zaparte.

Jeżeli nie uwzględnią tej wady w ramach gwarancji, proponuję pójść do Rzecznika praw konsumenta, albo do UOKiK
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: aallen w 30-03-2011, 23:13
Ja również mam nadzieje że  reklamacja zostanie przyjęta. Chociaż z tego co widze poszli na łatwizne. Trzeba będzie ruszyć urząd ochrony Konsumenta
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 31-03-2011, 10:11
Otrzymałem taką odpowiedź...

"Absolutnie nie sugerujemy iż Pan uszkodził słuchawki.  Wystosowaliśmy w tej sprawie pytanie do serwisu,czy pęknięty pałąk podlega naprawie gwarancyjnej,uzyskaliśmy odpowiedź negatywną."

Odpisałem...

"Czy serwis widział rodzaj uszkodzenia? Bo jeśli nie to być może inaczej zinterpretował pytanie. Pęknięcie = złamanie pałąka.
 
W załączeniu przesyłam zdjęcia tych pęknięć. Prosiłbym o powtórne zadanie pytanie serwisowi z informacją, że takie pęknięcia dość powszechne występują. Miejsca w którym powstają nie przenoszą żadnych sił przy użytkowaniu słuchawek i są ewidentną wadą materiałową."

Dołączyłem zdjęcia zamieszczone tu na forum.

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: ____ w 31-03-2011, 10:18
Dobrym pomysłem, w wypadku kolejnej negatywnej odpowiedzi serwisu, będzie założenie wątku na forum pt Uwaga ! Wada fabryczna Sennheiserów !.

Jak będzie ze 100 wpisów to może dystrybutor trzaśnie się w swój pusty czajnik.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: majkel w 31-03-2011, 10:28
Dystrybutor nie przejmie się tym, że Sennheiser zastąpił ułomny produkt jeszcze większym bublem. Sprawa jest znana od czasów HD595, czyli dobre kilka lat, a designu nie ruszyli ani ciut, tylko kolor się zmienił i ponoć przetwornik. Widocznie procent zwrotu jest tak mały, że opłaca mi się robić pękające słuchawki, bo narzut w cenie jest taki, że jak wymienią egzemplarz raz albo dwa, to dalej są do przodu. Skądinąd może by zainteresować któregoś z wyższych managerów firmy tym, jak się dział projektowy wysila mając do dyspozycji najnowocześniejsze narzędzia pracy.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Rolandsinger w 31-03-2011, 12:08
Ja na miejscu pechowego nabywcy od razu zakładałbym na wszystkich forach wątek:

UWAGA, NACIĄGACZE Z SENNHEISERA!!!! MODEL 598 TO BUBEL!!!

A potem pozew cywilny, rzecznik konsumenta, lokalne media. Inaczej spuszczą Cię w WC.

_____________________________________

Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 31-03-2011, 13:12
Staram się nie zerojedynkować świata. Zakładam, że dotychczasowo niekorzystnie układająca się dla mnie korespondencja nie wynika ze złej woli sprzedawcy czy dystrybutora ale z niezrozumienia problemu. Chciałbym uniknąć zaostrzania konfliktu na rzecz jego polubownego rozwiązania. Tym bardziej, że za mną stoją odpowiednie uregulowania prawne chroniące mnie w takich sytuacjach.

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 13-04-2011, 17:43
Kolejny odcinek sagi.

Dziś otrzymałem taką odpowiedź:


"Szanowny Panie,
 
W związku z zgłoszeniem reklamacyjnym odnośnie słuchawek Sennheiser HD 598 informujemy że po  konsultacji z serwisem zewnętrznym zgłoszenie zostało odrzucone przez serwis, ze wzgledu na naruszenie warunków gwarancji.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych.
Proszę o informacje w jaki sposób życzy Pan odebrać słuchawki.

Z poważaniem (...)"


Na co uprzejmie odpisałem:


"Witam,

Moja reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową została przyjęta 29.03.2011. w godzinach popołudniowych. Zgodnie z Art.8 pkt.3 Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, sprzedawca ma 14 dni (zwracam uwagę, że w ustawie nie jest określone że są to dni robocze!) na ustosunkowanie się do mojej reklamacji. cyt.:

"Art. 8

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione."

Dziś jest 13 kwietnia 2011, czyli mija 15 (piętnasty) dzień od złożenia reklamacji (16-ta doba). Oznacza to, z mocy ustawy, że Państwo uznali moją reklamację.

Proszę o określenie kiedy mogę odebrać albo słuchawki przywrócone do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę (czyli bez reklamowanych wad - pęknięć) albo nowe słuchawki.

--
Pozdrawiam (...)"

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: zibra w 13-04-2011, 19:19
lol co to za farsa i od kiedy? ja odeslalem hd555 bezposrednio do Konsbudu i po paru dniach mialem wymieniony palak. a jak dodatkowo nie odpisali w terminie 14 dni to moga Cie cmoknac w dupe i uznac reklamacje
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Vinyloid w 13-04-2011, 20:14
>> zibra, 2011-04-13 19:19:00
lol co to za farsa i od kiedy? ja odeslalem hd555 bezposrednio do Konsbudu i po paru dniach mialem wymieniony palak. a jak dodatkowo nie odpisali w terminie 14 dni to moga Cie cmoknac w dupe i uznac reklamacje


Robi się ciekawie, czyżby Sennheiser produkował słuchawki w tej samej fabryce na Brooklynie co ten...noo...STAX ?
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Rolandsinger w 13-04-2011, 20:21
Ja bym założył sprawę, bez wahania. Zakończy się ugodą, zanim się rozpocznie.

_____________________________________



Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: fallow w 13-04-2011, 20:52
Popieram. Nie odpuszczaj!!!

Poza tym, niezle sobie leca w kulki. Co ciekawe kiedys znajomemu uznali ta wade i bardzo szybko dostal sluchawki.

Czy to idzie przez Konsbud ?
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: zibra w 13-04-2011, 21:11
sek w tym, ze chyba oddane do sklepu. ja przed wyslaniem zadzwonilem do Konsbudu i mowie, ze mam typowa wade fabryczna (oznajmilem, nie pytalem czy to wada) i czy mam im wyslac bezposrednio z paragonem. facet powiedzial, ze pewnie i sprawa byla zalatwiona. a tak pozostaje uzeranie sie z matolami ze sklepu i peweni ich wyimaginowanym serwisem hehe
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: rafaell.s.cable w 13-04-2011, 21:14
Mają 21 dni na rozpatrzenie  dopiero po tym terminie bez odpowiedzi można uznać reklamację za uznana.

Ja tak wygrałem z Batą i ich rozklejającymi się butami. Spuścili mnie najpierw po brzytwie ze buty zgłosiłem dopiero po 2 miesiącach od zauważenia wady (mimo ze w nich nie chodziłem a nie miałem czasu podejść reklamować) i reklamację odrzucono (na przyszłość najlepiej zgłaszać zauważenie usterki w dniu poprzednim) Na szczęście o rozpatrzeniu reklamacji miałem być powiadomiony SMS-em. Numer sprzedawca zapisał nieczytelnie no i mieli pecha formalnego. SMS nie dotarł w ogóle i buty wymienili na inne, mnie odpowiadające w tej cenie.

Tak ze tak to jest z tymi paragrafami.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Muzyczny w 13-04-2011, 21:47
Nie ma sensu reklamować , nastepne też pękną:)
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: fallow w 13-04-2011, 22:15
Zawsze mozna po wymienie sprzedac i kupic inne - w koncu wtedy to sa nowki :)
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 13-04-2011, 23:03
>> rafaell.s.cable, 2011-04-13 21:14:20
>> Mają 21 dni na rozpatrzenie dopiero po tym terminie bez odpowiedzi można uznać reklamację za uznana.

Poczytaj ustawę.

https://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf

14 dni kalendarzowych.

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: rafaell.s.cable w 13-04-2011, 23:32
Jak wiesz lepiej to przepraszam, już powinieneś mieć nówki nie śmigane z powrotem w domu.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 14-04-2011, 14:51
Ciąg dalszy:

"Szanowny Panie,
 
Reklamowany produkt wraz z odpowiedzią na reklamacje oczekuje w miejscu zgłoszenia reklamacji od dnia 11.04.2011 r.
Ponieważ na zgłoszeniu reklamacyjnym nie podał Pan danych adresowych do odesłania reklamowanego produktu wraz z decyzją oraz nie skontaktował się Pan z miejsce zgłoszenia reklamacji, postanowiłem zapytać Pana mailowo w jaki sposób życzy Pan odebrać produkt.
 
Z poważaniem"


Odpisałem:


"Witam.

Ustosunkowanie się do reklamacji, o którym czytamy w ustawie, jest jednoznaczne z powiadomieniem mnie o tym. To, że Państwo potrafią to robić świadczy całość korespondencji jaką ze sobą wymieniamy. Po to zostałem poproszony w punkcie 3kropki.pl w Bielsku-Białej o adres e-mail i numer telefonu kontaktowego. Z żadnego z tych dwóch sposobów Państwo nie skorzystali przed dniem 13.04.2011.

Ponieważ nadal stoicie Państwo na stanowisku by reklamacji nie uznać, nie pozostaje mi nic innego tylko skierować sprawę do Sądu Konsumenckiego."


W związku z tym zwracam się do Was z prośbą o podesłanie mi (najlepiej w tym wątku) linków z Polski lub świata z opisami identycznych uszkodzeń Sennheisera. Stworzyłbym z tego "dokumentację" i dołączył do wniosku dla Sądu Konsumenckiego. Z góry dziękuję.


--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: fallow w 14-04-2011, 16:00
1) "Plastik po prostu trzeszczy, a wizualnie słuchawki sprawiają wrażenie raczej filigranowych. Dodatkowo obecna jest ta sama popularna wada co w modelu HD595 - plastik może pęknąć przy napisie "Sennheiser" - nad uchwycie każdej z muszli."
http://stereo-underground.pl/revievsmenu/sluchawkimenu/171-sennheiser-hd598.html

2) http://forum.pclab.pl/topic/557327-Sennheisery-HD-555-pękający-pałąk/
"Przyjrzałem się dzisiaj moim senką i z przerażeniem stwierdziłem że po obu stronach zaczął mi pękać pałąk."
odpowiedz:
"Witam
 Proszę słuchawki wysłać Pocztą na adres serwisu podany poniżej w celu wymiany pałąka.
 Po naprawie wyślemy firmą kurierską GLS na koszt Konsbud.
 Do paczki dołączyć kartę gw. dowód zakupu i dane adresowe z tel.kont.

 pozdrawiam

 **********
 *************************
 KONSBUD HI-FI SP. Z O.O."

3) http://www.audiostereo.pl/sennheiser-hd555-hd580-czy-hd595_73218.html/page__p__2041927#entry2041927

4) "No dobra, odesłałem 598 i zamówiłem 650. W ciągu jednego weekendu pęknięcie powiększyło się o kolejne 3mm, mimo że słuchawki nie były w ogóle brane do ręki. Ciekawe czy przed dotarciem do sklepu nie rozlecą się na kawałki.  

Proponuję bojkot tego modelu, bo przy tej cenie to po prostu cyrk."
http://forum.mp3store.pl/topic/69102-sluchawki-sennheiser-hd598/page__st__200__p__697938#entry697938

To tak na szybko poki co.


Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: zibra w 14-04-2011, 16:56
ja reklamowalem portki w vistuli i po 14 dniach jak nic nie przyszlo poszedlem do sklepu. Panie spytaly czy chce gotowke czy tez wybrac sobie spodnie z kilku roznych kolekcji.
napisz maila do Konsbudu tak jak ten u gory i im wyslij. mysle, ze odpowiedza jak w ww liscie. a ze sklepem pogadaj telefonicznie a nie wymieniaj uprzejmosci na pismie.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: w 14-04-2011, 17:01
Według prawa R.P. dziennik ustaw ... kupując w sklepie mamy 14 dni do zwrotu bez tłumaczeń, dlaczego zwracamy.
Jak sklep rżnie głupa to prosimy dane osobowe delikwenta handlowca i w górę z tematem.

W przypadku usług jest inaczej.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: w 14-04-2011, 17:02
Aaaa Cypis wkleił. Tak jest.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Fomalhaut w 14-04-2011, 17:18
\'\'napisz maila do Konsbudu tak jak ten u gory i im wyslij. mysle, ze odpowiedza jak w ww liscie. a ze sklepem pogadaj telefonicznie a nie wymieniaj uprzejmosci na pismie.\'\'


Obawiam się, że te słuchawki, które sprzedaje 3kropki, nie były pobierane od głownego dystrybutora Sennheiser na Polskę, czyli Konsbudu.
Przynajmniej na stronie przedmiotu nie ma o tym słowa.
Prawdopodobnie sklep sam sobie ściąga te słuchawki, omijając głownego dystrybutora, i dlatego mają tak okazyjne ceny.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: w 14-04-2011, 17:22
No to zgłoś to Konsbud Audio a oni ustawią do pionu sklepik.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 14-04-2011, 18:07
Dzięki fallow za linki. Zam też poszukam. Na razie wykorzystałem je w dalszej korespondencji. Oto ona:

"zanowny Panie,
 
Na podstawie korespondecji wcześniej prowadzonej z Panem przez pracownika, Barbarę Wisiorek już 30 marca otrzymał Pan odpowiedz odmowną odnośnie składanej reklamacji. Drugą odpowiedz ponownie 31 marca włącznie z bezpośrednią odpowiedzią serwisu.
Po następnej odmowie produkt został przygotowany dla Pana do odbioru. Rozumiemy że Pan nie zgadza się z opinią serwisu jednak dla nas ta informacja wskazuje że produkt został uszkodzony mechanicznie.
Możemy oczywiście sprawdzić czy jest możliwa w ogóle naprawa słuchawek.
 
Z poważaniem(...)"


Odpisałem:

"Witam.

>Na podstawie korespondecji wcześniej prowadzonej z Panem przez pracownika, Barbarę Wisiorek już
>30 marca otrzymał Pan odpowiedz odmowną odnośnie składanej reklamacji.
>Drugą odpowiedz ponownie 31 marca włącznie z bezpośrednią odpowiedzią serwisu.

To prawda. Jednakże zasugerowałem, błędne zrozumienie słowa "pęknięte" jako "złamane". Dosłałem zdjęcia, które Pani Wisiorek wysłała do serwisu. Oznacza to, że cała wcześniejsza korespondencja byłą korespondencją wyjaśniającą problem a nie ostateczną decyzją odmowną. Co więcej. Sugeruje, że serwis nie widział na oczy słuchawek i decydował o reklamacji bez pełnej wiedzy na ich temat.

>jednak dla nas ta informacja wskazuje że produkt został uszkodzony mechanicznie.

Proszę oto kilka odnośników do informacji w Polsce i cytatów o identycznych przypadkach takich uszkodzeń:

-------------------------
1)
http://stereo-underground.pl/revievsmenu/sluchawkimenu/171-sennheiser-hd598.html
"Plastik po prostu trzeszczy, a wizualnie słuchawki sprawiają wrażenie raczej filigranowych. Dodatkowo obecna jest ta sama popularna wada co w modelu HD595 - plastik może pęknąć przy napisie "Sennheiser" - nad uchwycie każdej z muszli."

2)
http://forum.pclab.pl/topic/557327-Sennheisery-HD-555-pękający-pałąk/
"Przyjrzałem się dzisiaj moim senką i z przerażeniem stwierdziłem że po obu stronach zaczął mi pękać pałąk."
odpowiedz:
"Witam
Proszę słuchawki wysłać Pocztą na adres serwisu podany poniżej w celu wymiany pałąka.
Po naprawie wyślemy firmą kurierską GLS na koszt Konsbud.
Do paczki dołączyć kartę gw. dowód zakupu i dane adresowe z tel.kont.

pozdrawiam

***********************************
KONSBUD HI-FI SP. Z O.O."

3)
http://www.audiostereo.pl/sennheiser-hd555-hd580-czy-hd595_73218.html/page__p__2041927#entry2041927

4)
http://forum.mp3store.pl/topic/69102-sluchawki-sennheiser-hd598/page__st__200__p__697938#entry697938
"No dobra, odesłałem 598 i zamówiłem 650. W ciągu jednego weekendu pęknięcie powiększyło się o kolejne 3mm, mimo że słuchawki nie były w ogóle brane do ręki. Ciekawe czy przed dotarciem do sklepu nie rozlecą się na kawałki. Proponuję bojkot tego modelu, bo przy tej cenie to po prostu cyrk."
-------------------------------------

Zwracam uwagę na pkt. 2 gdzie Konsbud.pl - dystrybutor i serwis Sennheisera na Polskę - UZNAJE reklamację z takiego typu uszkodzeniem.

>Możemy oczywiście sprawdzić czy jest możliwa w ogóle naprawa słuchawek.

Zadziwia mnie Pan. Czy to oznacza, że serwis rozpatrując reklamację i nie sprawdzając takiej możliwości założył, że słuchawek nie będzie naprawiał?!

--
Pozdrawiam"


--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 14-04-2011, 18:18
I jeszcze trochę linków tym razem zagranicznych:

http://www.head-fi.org/forum/thread/534963/sennheiser-hd-598-starting-to-crack
http://www.overclock.net/hi-fi-gear/708113-sennheiser-hd555-crack.html
http://www.head-fi.org/forum/thread/504711/hd555-stress-cracks

Co tylko potwierdza moja tezę o wadzie fabrycznej


--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: aallen w 14-04-2011, 20:44
Z tego co pamiętam 3kropki.pl czerpie sprzęt Sennheisera z Konsbudu. Proponowałbym ci skierować swoją rozmowę dodatkowo do nich.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: zibra w 14-04-2011, 20:54
Zwracam uwagę na pkt. 2 gdzie Konsbud.pl - dystrybutor i serwis Sennheisera na Polskę - UZNAJE reklamację z takiego typu uszkodzeniem.

>Możemy oczywiście sprawdzić czy jest możliwa w ogóle naprawa słuchawek.

ROFL
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 15-04-2011, 18:35
I kolejny odcienek, teraz już nie mam wątpliwości, farsy:

"Szanowny Panie,
 
Odpowiedz odnośnie reklamacji jest zarówno w mailu z dnia 30 marca jak i po przygotowaniu w oddziale sklepu na ul. Komorowickiej 5F gdzie oczekuje odpowiedz w sprawie zgłoszonej reklamacji oraz reklamowany produkt.
Kolejna korespondencja tylko potwierdza słuszność decyzji sklepu biorąc pod uwagę odpowiedz serwisu.
 
Powołuje się Pan natomiast w punkcie 2 przesłanego maila do nas, na odpowiedz innego serwisu i dystrybutora produktów marki Sennheiser na terenie Polski i w tym wypadku odnośnie zupełnie innego modelu słuchawek. Co nie jest i nie może być powodem do przyjęcia reklamacji. Z naszej strony została jednak ta informacja wysłana do serwisu aby zapoznał sie z nią serwis Madtech\'u.
 
Z poważaniem(...)"

Na razie nic nie odpisałem. Czekam na odpowiedź z Madtech\'u.

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: zibra w 15-04-2011, 20:08
czemu po prostu nie olejesz tego sklepu i nie porozumiesz sie bezposrednio z Konsbudem, telefonicznie?
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: homzik w 16-04-2011, 23:21
Bo (przynajmniej tuż po premierze) 3kropki brały HD598 z Madtech,a  Madtech z Niemiec i Konsbud nie ma tu nic do rzeczy.

Ja chyba mam szczęście (odpukać!) bo moje +/- 9-miesięczne HD598 nie mają pęknięć. Nie używam ich za często, ale same nie pękają.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 10-05-2011, 07:20
Winny jestem kontynuację sprawy.... Nie wklejam całości konwersacji a jedynie fragmenty istotne dla dalszego ciągu.

3kropki.pl, 15 kwietnia 2011

"Powołuje się Pan natomiast w punkcie 2 przesłanego maila do nas, na odpowiedz innego serwisu i dystrybutora produktów marki Sennheiser na terenie Polski i w tym wypadku odnośnie zupełnie innego modelu słuchawek. Co nie jest i nie może być powodem do przyjęcia reklamacji. Z naszej strony została jednak ta informacja wysłana do serwisu aby zapoznał sie z nią serwis Madtech\'u."

3kropki.pl, 9 maja 2011

"W tym tygodniu licze juz na zakończenie reklamacji i otrzymania decyzji ze strony serwisu.
Otrzymałem informacje, że słuchawki zostały wysłane na serwis zewnętrzny w celu weryfikacji zgłoszenia."


--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 20-05-2011, 07:22
Odcinek ostatni. Finał.

3kropki , 17 maja 2011 17:14
"Szanowny Panie,
 
W dniu jutrzejszym nastąpi zwrot wpłaty za produkt."

W dniu dzisiejszym, 20 maja 2001 otrzymałem wpłatę na konto zwrotu całości pieniędzy wydanych na zakup Sennheiser HD598.


A teraz małe podsumowanie:

Reklamację złożyłem 29.03.2011
Zakończenie procesu reklamacyjnego 20.05.2011
Czas bez słuchawek lub pieniędzy na nowe: 2 miesiące.

Wnioski: Dobrze się zastanowić u kogo i co się kupuje. A gdy towar jest wadliwy NIE ODPUSZCZAĆ.

Refleksje:
1. Tanie mięso jedzą psy.
2. K.. mać! Znów jestem bez słuchawek i w punkcie wyjścia, które zaczyna się pytaniem "Co kupić?" ;)


P.S. Trzymam kciuki za innych w podobny sposób doświadczonych.


--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: jacmiszcz92 w 21-05-2011, 01:46
Czy mógłbyś powtórzyć do kogo odesłałeś słuchawki? Ja jeszcze nie miałem czasu reklamować swoich.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 21-05-2011, 14:56
Reklamowałem tam gdzie kupiłem - 3kropki.pl, Bielsko-Biała

--
Pzdr
Tomek.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: fallow w 02-06-2011, 10:23
Dla kontrastu moge krotki opisac swoja przygode z serwisem AKG.

Zlamalem palak w swoich sluchawkach (ewidetnie nimi po prostu przypadkowo walnalem). Probowalem to lekko skleic ale jako, ze kropelka nie pomogla i narobila wiecej wizualnego syfu niz pozytku wyslalem sluchawki do serwisu.

Dostalem z powrotem kompletnie nowe sluchawki "z uwagi na polityke dobrej woli marki AKG" - bez zadnej doplaty.

Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: majkel w 02-06-2011, 10:37
Też bym tak zrobił. Koszt wyprodukowania nowej sztuki na pewno jest mniejszy niż ręczna przebudowa trudno rozbieralnego urządzenia. Do tego utrudnienia logistyczne w postaci utrzymania zapasu prefabrykatów w serwisie. Producent tego unika, a jeszcze może zrobić dobre wrażenie. Słuszne podejście.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: fallow w 02-06-2011, 10:40
Akurat kwestia wymiany palaka w K540 to odkrecenie 4 srobek :)) Wiem, bo rozbieralem by go skleic. Spokojnie mogli wymienic po prostu sam palak.

Zapasy takze maja bo serwis sprawdzal dla mnie na poczatku czy maja ten element w magazynach we Francji (widocznie tam maja taki sklad na Europe), pozniej poradzili mi zebym po prostu wyslal do nich sluchawki zamiast starac sie kupic czesc a oni je wymienia.

Nie przyszlo mi do glowy, ze mimo ewidetnie mojej winy je po prostu wymienia.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: majkel w 02-06-2011, 10:45
@fallow, to policz ile kosztowałaby wysyłka tego pałąka z Francji zamiast przesłania słuchawek z magazynu w Polsce. Myślę, że można przyjąć, iż koszt wyprodukowania i spakowania takich słuchawek nie przekracza 30$. Gdyby to była manufaktura z siedzibą w Polsce, to by Ci wkręcili pałąk odzyskany z nienaprawialnego egzemplarza po reklamacji. ;]
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Max w 02-06-2011, 11:12
>> fallow, 2011-06-02 10:40:32
Akurat kwestia wymiany palaka w K540 to odkrecenie 4 srobek :)) Wiem, bo rozbieralem by go skleic. Spokojnie mogli wymienic po prostu sam palak.

Nie przyszlo mi do glowy, ze mimo ewidetnie mojej winy je po prostu wymienia."

Co za k... bezczelnosc ! Chciales palak a dostales sluchawki... i trza bylo na nowo wygrzewac...!
Dla mnie skandal :-))
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: fallow w 03-06-2011, 15:16
@Majkel:
Mozesz tez policzyc to tak, ze to sa sluchawki ktore mogly byc byc sprzedane oddane za free :))

@Max:
Masz racje, mysle ze powinni mi zafundowac wycieczke na Dominikane zebym mogl tam wygrzac sluchawki :))
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: jacmiszcz92 w 12-09-2011, 12:49
08.08 odesłałem słuchawki w ramach gwarancji, dzisiaj jest 12.09 i nie wiadomo kiedy zostaną mi zwrócone. Mógłbym przedstawić sprawę, ale nie wiem czy kogoś to interesuje?
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 12-09-2011, 12:55
>> jacmiszcz92, 2011-09-12 12:49:19
>> Mógłbym przedstawić sprawę, ale nie wiem czy kogoś to interesuje?

Oczywiście. Razem z nazwami firm. Niech mają choć trochę bata nad sobą. A fora wbrew pozorom to spora siłą opiniotwórcza (szczególnie fora które dobrze pozycjonuje Google ;)) bo pierwszą rzeczą którą się obecnie robi to szuka w googlach rozwiązania problemu (reklamacji również).

Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: jacmiszcz92 w 22-09-2011, 19:15
08.08 odesłałem słuchawki na gwarancje, dzisiaj jest 22.09 i zostały mi zwrócone pieniądze.
31.08 po 14 dniach od kiedy 3kropki dostały paczkę z moimi słuchawkami nie dostałem żadnej informacji zwrotnej , więc napisałem e-mail i dowiedziałem się że słuchawki zostaną wymienione. Sklep 3 kropki nie chciał dać wiary, że jest to wada fabryczna. Cytuję Małgorzata Szlósarczyk: "Nie wiem skąd takie przekonanie że cała seria słuchawek jest źle zrobiona? naprawde nasza firma sprzedała już dużo tego typu słuchawek i była tylko jedna reklamacja tego typu co Pana słuchawki zostały wymienione na nowe i wszystko od tej pory jest w porządku(...)"
10.09 Cisza, ani słuchawek, ani żadnej informacji. Napisałem do Pani Małgorzaty: "Od momentu odesłania słuchawek minął już ponad miesiąc, a ja nadal nie otrzymałem nowych. Delikatnie mówiąc "trochę" przekraczają Państwo
termin rozpatrzenia reklamacji, tym bardziej że nie zostaną naprawione." Dostałem kilka e-maili dziwnej, ale mało istotnej dla sprawy treści. Na końcu przeprosiny z powodu problemów z komputerem. No ok każdemu się zdarza.
12.09 e-mail od 3kropki:
"Od: Małgorzata Szlósarczyk
Data: 12 września 2011 13:48
Temat: Re: REKLAMACJA
Do: *

własnie dosałam odpowiedź niestety słuchawek nie da się naprawić serwis ich także nie wymienia poniewaz maja one wade fabryczną dlatego prosze podac nr konta i dane do pzrelewu zostana zwrócone paniu pieniążki."
Prawie miesiąc po otrzymaniu przez sklep 3kropki reklamowanych słuchawek.

Jeszcze tego samego dnia:

to znaczy szczerze mówić serwis nas tak chciał wykiwać w przypadku tych słuchawwek że szkoda gadać ale dobrze że już sprawa idzie ku końcowi(...)

Nie dość, że Sennheiser nie zrobił NIC z wadą fabryczną znaną z poprzednich modeli z serii HD5xx, wypuścił następny wadliwy model słuchawek, to jeszcze robił problemy przy ich reklamacji!

Z ciekawości zapytałem czy sklep 3kropki przestanie sprzedawać słuchawki z wadliwej serii (HD5xx). Pani Małgorzata odpowiedziała:
"to znaczy z tego co wiem od handlowca słuchawek hd 598 ma juz nie być w sprzedaży przynajmniej u nas w sklepie.
inne modele powiem szczerze nie sa awaryjne i bardzo rzadko reklamowane."

No ok w sumie to już nie moja sprawa... ale przecież wszystkie słuchawki z serii 5xx mają taką samą budowę pałąka

16.09 Nie otrzymałem zwrotu pieniędzy, mimo że zgodnie z prośbą dnia 12.09 podałem dane do przelewu. Spytałem czy przelew został wysłany, bo raczej niemożliwe żeby szedł 5 dni. [Dla porównania podam, że paczka priorytetowa z Korei Południowej do Polski (pierwszego urzędu celnego) szła 5 dni (wliczając weekend). Formalności w urzędach celnych w Polsce zajęły ponad 2 tygodnie, ale mniejsza z tym.] Otrzymałem odpowiedź:"
pieniążki zostaną zwrócone w momencie jak dostaniemy korekte od serwisu dzisiaj dostałam informacje że ma to byc w poniedziałek więc na przyszły tydzień sprawa powinna byc już sfinalizowana."

Zwrot dostałem dopiero dzisiaj 22.09 (czwartek).

Podsumowując reklamację w sklepie 3kropki:

- termin reklamacji (2 tygodnie) został ZNACZNIE przekroczony. Naprawdę nie wiem co zajęło tyle czasu. Przecież słuchawki nie wymagały testów dźwięku u specjalistów, ani wymiany/naprawy części. Z początku miały zostać wymienione na nowe...
- jeśli nie będziesz o sobie przypominać i zasypywać sklep e-mailami możesz czekać do śmierci na jakiekolwiek informacje

+ ostatecznie kasa została mi zwrócona
+ Pani Małgorzata była kontaktowa i odpowiadała na moje e-maile
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: MAG w 22-09-2011, 19:24
jacmiszcz92

Co poczniesz takie życie na szczęście wszystko potoczyło się  ku dobremu zakończeniu , ale mimo to współczuję oczekiwania itd.

W sumie postawiłeś kropkę ;) jako ostatni Nie ma złej pogody jest tylko złe ubranie;)
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: jacmiszcz92 w 22-09-2011, 19:44
"W sumie postawiłeś kropkę ;) jako ostatni"
:)

Zapomniałem dodać że jeśli ktoś ma słuchawki z wadliwej serii Sennheiser HD5xx, które pękły w sposób przedstawiony w tym wątku i waha się czy reklamować, a sklep twierdzi, że uszkodzenia mechaniczne nie podlegają reklamacji, nie należy odpuszczać, tylko udowodnić swoje racje. Ewentualnie można założyć sprawę w sądzie.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Cypis w 22-09-2011, 20:22
Gratuluję uporu!

Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Ged w 22-09-2011, 20:25
Również gratuluję uporu, tak trzymać !
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Ultrasoniak w 24-09-2011, 02:53
Cholera a ja właśnie je zamówiłem, jak przyjdą to je odrazu zabezpiecze przed tym pękaniem żeby nie było problemów w przyszłości z odsprzedażą.
Tytuł: Pękające Sennheisery - reklamować?
Wiadomość wysłana przez: Ultrasoniak w 24-09-2011, 02:55
Kremowa kupa