Audiohobby.pl

Wzmacniacz lub końcówka mocy do AKG K1000

Ged

  • 1716 / 5912
  • Ekspert
25-04-2011, 11:36
.

Ged

  • 1716 / 5912
  • Ekspert
25-04-2011, 11:37
.

Ged

  • 1716 / 5912
  • Ekspert
25-04-2011, 11:38
.

Ged

  • 1716 / 5912
  • Ekspert
25-04-2011, 11:39
.

Ged

  • 1716 / 5912
  • Ekspert
25-04-2011, 11:39
.

Ged

  • 1716 / 5912
  • Ekspert
25-04-2011, 11:40
.

rafaell.s.cable

  • 1166 / 5369
  • Ekspert
25-04-2011, 11:53
Piękny opis Włodku, dzięki Ci za kroki milowe umożliwiające nam drogę na skróty :)

L3VY

  • 224 / 5651
  • Aktywny użytkownik
25-04-2011, 13:56
  RWA zagrał przyciemnionym dołem i środkiem. Zabrakło mi spójności pomiędzy środkiem a wysokimi które były bardzo podkreślone. Jeśli w nagraniu nie było wysokich brzmienie przypominało sygnaturę NADa, jednak gdy pojawiały się wysokie jak np. trąbka Milesa Davisa to kłóła ona me uszy.  Brzmieniem zestaw RWA wyraźnie odstawał od pozostałych wzmacniaczy.
    Koledzy porównywali Masterpieca z AirTightem w świadomych i ślepych testach. Mi ślepy test się nie udał, bo po kilku przepięciach mogłem łatwo określić który XLR jest podpięty do 300B, a który do EL84. Pokrótce AirTight zagrał pełnym, równym pasmem podając całość z lekkim oddaleniem. Słychać że brzmienie jest dopracowane i niczego nie brakuje oraz niczego nie jest za dużo. Masterpiece bardziej skupiał się na wyższym basie i lekkim czarowaniu na średnicy pozostawiając wysokie na dalszym planie.
    Cary VS AirTight. Obie konstrukcje na 300B, brzmienia bardzo podobne różniące się niuansami – Tak, wiem iż są to różne konstrukcje pod względem topologicznym, posiadają inne trafa wejściowe i wyjściowe, oraz że Tamury to absolutny top. Jednak na słuchawkach różnice w elektronice są o wiele mniejsze niż na kolumnach.- Największą różnicą był sposób prezentacji nagrań. Początkowo Monteverdi (w wersji jazzującej) na AT grał w oddaleniu, a na Cary był blisko grając „w głowę”. Przy dłuższym odsłuchu i zmianie kilku/kilkunastu płyt okazało się że sposób prezentacji zmienia się w zależności od nagrania. Na jednych Cary prezentował oddalenie, a na innych AT co sprawiło dodatkowe kłopoty w stwierdzeniu który jest lepszy. Jednak biorąc pod uwagę cenę wymiana Cary na AT nie miała odniesienia w brzmieniu.


„Pod koniec spotkania gospodarz dla odprężenia zaprosił nas na krótki odsłuch jego systemu głośnikowego opartego o wzmacniacz Tenor Audio 175S oraz głośniki Hansen Prince. Szczęki nam opadły (dwóm na trzech słuchających)  i uznaliśmy zestawy słuchawkowe za namiastkę głośników. Ktoś kiedyś napisał proteza – chyba dobre słowo.”
Trzeci kolega już trochę posłuchał różnych kolumn w różnych systemach i pokojach. Ma mocno zdefiniowane wymagania co do brzmienia i sposobu prezentacji sceny muzycznej przez co grające dość efektownie Hanseny nie wywarły na nim wrażenia.  

Cdn... za kilka dni

_____________________________________
Pozdrawiam Mirosław Andrejuk
profesjonalne adaptacje akustyczne
_________________________________________
Pozdrawiam Mirosław Andrejuk
profesjonalne adaptacje akustyczne   www.AcousticLab.pl

Gustaw

  • Gość
25-04-2011, 14:02
Dzięki, Panowie, za ciekawe opisy.
Jak widać czyste, bateryjne, zasilanie to nie wszystko.

Czekam na "c.d.n"

P.S. Słuchałem kiedyś Tenora i Hansenów na wystawie.
Nie ujął mnie ten zestaw za serce ale biorę poprawkę, że w warunkach wystawowych mogło to nie zagrać optymalnie.

fallow

  • 6457 / 5880
  • Ekspert
25-04-2011, 14:07
Ja bym chcial zapytac ile te testowane urzadzenia "prunda im daja", i ile wedlug Was - stalych uzytkownikow K1000 potrzebuja zeby grac a nie plumkac. Swoje doswiadczenia tez juz zgromadzilem, ale jestem ciekawe Waszej juz wyrobionej opini.

Dzieki za wrazenia!

L3VY

  • 224 / 5651
  • Aktywny użytkownik
25-04-2011, 14:15
Ja też byłem na szołku w Kyriadzie gdzie słuchałem tego połączenia i mogę jedynie powielić wpisy innych, iż słuchanie na AS nie ma za wiele wspólnego z odsłuchami w salonach.

Przeczuwam że za kilka lat Włodek skończy na sprzedaży całego posiadanego słuchawkowego dobytku i zakupi Gemmie Audio Katana :-)

_________________________________________
Pozdrawiam Mirosław Andrejuk
profesjonalne adaptacje akustyczne
_________________________________________
Pozdrawiam Mirosław Andrejuk
profesjonalne adaptacje akustyczne   www.AcousticLab.pl

majkel

  • 7476 / 5910
  • Ekspert
25-04-2011, 14:27
>> Gustaw, 2011-04-25 14:02:30
Dzięki, Panowie, za ciekawe opisy.
Jak widać czyste, bateryjne, zasilanie to nie wszystko.

Oczywiście, że nie, ale pasywkę za 20kzł miło pooglądać jak się wykłada przy dobrym pre aktywnym na baterie. :) Słuchaliśmy z Rafaellem takiego zjawiska niedawno. Liczyłem na obecność aktywnego przedstawiciela tej firmy, ale chwilowo wyszedł. Mam nadzieję, że paczka dotrze cała i zdrowa. Dorzuciłem ładowarkę, bo było miejsce na nią i nie miałem czasu w pełni naładować baterii - tak dla informacji Włodka.

Ged

  • 1716 / 5912
  • Ekspert
25-04-2011, 15:51
Dzięki za wszelkie komentarze.

Piotrze
Minusy lamp są oczywiste: brumienie, dźwięk pracy samego wzmacniacza (równie głośno Air Tight jak i Cary), produkcja ciepła (gorąco, szczególnie latem w moim małym pokoju), zużycie i koszty lamp, świergotanie w słuchawkach, problemy z utrzymaniem czystości (kurz pomiędzy lampami), konieczność rozgrzewania (3 minuty !), ogromne rozmiary wzmacniaczy.
Kolega Gwos powiedział, że chodził z RWA po mieszkaniu. Wyobrażasz sobie aby chodzić z monoblokami ?
Okazało się jednak, że dźwięk z lamp jest nie do pokonania. Przynajmniej w tej konfiguracji, którą sprawdzaliśmy.
Pozdrawiam

Ged

  • 1716 / 5912
  • Ekspert
25-04-2011, 16:16
Niestety nie porównywaliśmy japońskich 300B i Westernów. Byliśmy już zmęczeni. Aczkolwiek porównanie to sugerował szef SoundClubu i dojdzie do tego wcześniej czy później :)

majkel

  • 7476 / 5910
  • Ekspert
25-04-2011, 16:23
>> Piotr Ryka, 2011-04-25 15:36:22
Aha. No i na co komu te tranzystory?

Żeby były formaty cyfrowe, żeby Croft wydawał z siebie dźwięki, żeby majkel się zastanawiał po co komu lampy, itp.

@w.luczynski, jakbyś miał przejściówkę na jacka do K1000, to wiesz co możesz zrobić. ;) 500mW na kanał coś powinno z nich wydusić.